kallepalle skrev:dom håller hög kvalitet och ger bra effekt. ska du ha den som brukscylinder? isf till vilken övrig setup? jag skulle rekomendera dig 74cc cylindern, då den är en riktigt fin brukscylinder.
aa som bruks ska jag köra, men tror jag ska ha 21 mm eller 19 mm fugge sen större insug och nytt mebran
kallepalle skrev:dom håller hög kvalitet och ger bra effekt. ska du ha den som brukscylinder? isf till vilken övrig setup? jag skulle rekomendera dig 74cc cylindern, då den är en riktigt fin brukscylinder.
men hittar bara 70cc och 2 80cc som barkit har gjort på twostroke kan du länka den 74 cc? eller ska jag satsa på en airsal cylinder?
stylepro skrev:Är en malossi 75cc skuren värd något? fick köpa grannens för 600kr. det är ju bra då dom kostar nästan 1100kr ny!!
du gör bara massa dumma inläg men skall ändå svara
beror på hur skuren den är kanske går att hona köpa ny kolv och köra eller borra lite och köpa öd kolv men är reporna för djupa måste du lägga nytt nickasil
tjenare, har haft lite tankar på att köpa en airsal 70cc sport och en dellorto 19mm förgasare till min dt50r 05 sm.
Men jag undrar om jag behöver köpa nytt rör eller om jag kan köra med det som sitter på nu(Gianelli 2t) och så undrar jag ifall jag behöver byta vev eller klarar originalveven den setupen?
Undrar också om jag behöver byta membran eller liknande saker, eller går det bra med original?
puttrish skrev:tjenare, har haft lite tankar på att köpa en airsal 70cc sport och en dellorto 19mm förgasare till min dt50r 05 sm.
Men jag undrar om jag behöver köpa nytt rör eller om jag kan köra med det som sitter på nu(Gianelli 2t) och så undrar jag ifall jag behöver byta vev eller klarar originalveven den setupen?
Undrar också om jag behöver byta membran eller liknande saker, eller går det bra med original?
Tack på förhand
du kan köra med orginalröret om du vill så gianellit blir perfekt Det är bara en sportcylle så den går bra på orginalveven. Man behöver ju inte byta membran elr nåt sånt men det kan ju ge lite extra om man köper det.
Har inte allt för mycket pengar och tänkte därför köpa den här för att slippa byta vev. Har för tillfället ett gammalt Hebo rör och en ostrypt CDI. Ska också köpa till antingen en 19 eller 21mm förgasare.
Jag undrar om någon av er vet om denna cylinder är prisvärd och funkar bra som brukscylinder samtidigt som den ger stor effektökning jämfört med original.
Tja jag har en sym jet 50cc som går i 70 men skulle vilja ha lite bättre acc. Den är helt urpluggad. Skulle det vara någon idè att plana topplocket? Nån som kan förklara hur man gör?
Har inte allt för mycket pengar och tänkte därför köpa den här för att slippa byta vev. Har för tillfället ett gammalt Hebo rör och en ostrypt CDI. Ska också köpa till antingen en 19 eller 21mm förgasare.
Jag undrar om någon av er vet om denna cylinder är prisvärd och funkar bra som brukscylinder samtidigt som den ger stor effektökning jämfört med original.
du kommer märka stor skillnad på den och orginal cylindern om du kör med effektröret å förgasaren till arisalen. Glöm inte byta koppling elr åtminstonde kopplingsfjädrar annars kommer bara kopplingen slira...
tja nu börjar det bli dags att byta upp sig till 70cc sport airsal
och då undrar jag om jag skulle kunna köra med hebos performance vev?? inte Hebo revolution alltså står att man måste ha ett annat nållager till den då http://twostroke.se/product.asp?product=7919 detta är performance veven. http://twostroke.se/product.asp?product=18395 detta är revolotion veven.
leovince skrev:tja nu börjar det bli dags att byta upp sig till 70cc sport airsal
och då undrar jag om jag skulle kunna köra med hebos performance vev?? inte Hebo revolution alltså står att man måste ha ett annat nållager till den då http://twostroke.se/product.asp?product=7919 detta är performance veven. http://twostroke.se/product.asp?product=18395 detta är revolotion veven.
Är veven i bra skick så är det inte nödvändigt att byta vev, men det skadar ju inte att göra de! Se till att din nuvarande inte glappar i höjdled bara, sen Nållager bör du byta.
leovince skrev:tja nu börjar det bli dags att byta upp sig till 70cc sport airsal
och då undrar jag om jag skulle kunna köra med hebos performance vev?? inte Hebo revolution alltså står att man måste ha ett annat nållager till den då http://twostroke.se/product.asp?product=7919 detta är performance veven. http://twostroke.se/product.asp?product=18395 detta är revolotion veven.
Är veven i bra skick så är det inte nödvändigt att byta vev, men det skadar ju inte att göra de! Se till att din nuvarande inte glappar i höjdled bara, sen Nållager bör du byta.
om ni vet vem gujkaa är så förstår ni att denna veven inte är skit
leovince skrev:tja nu börjar det bli dags att byta upp sig till 70cc sport airsal
och då undrar jag om jag skulle kunna köra med hebos performance vev?? inte Hebo revolution alltså står att man måste ha ett annat nållager till den då http://twostroke.se/product.asp?product=7919 detta är performance veven. http://twostroke.se/product.asp?product=18395 detta är revolotion veven.
Är veven i bra skick så är det inte nödvändigt att byta vev, men det skadar ju inte att göra de! Se till att din nuvarande inte glappar i höjdled bara, sen Nållager bör du byta.
om ni vet vem gujkaa är så förstår ni att denna veven inte är skit
MartenRRX skrev:Tja, ska köpa 70cc till min Rieju rrx nu och undrar villken cylinder som ger bäst effekt, hållbarhet och som har en kostnad under 2000kr?
MartenRRX skrev:Tja, ska köpa 70cc till min Rieju rrx nu och undrar villken cylinder som ger bäst effekt, hållbarhet och som har en kostnad under 2000kr?
behöver svar:P
Mk handmade har grym kvalité men kanske inte värsta effekten och kostar la 1700 något
MartenRRX skrev:Tja, ska köpa 70cc till min Rieju rrx nu och undrar villken cylinder som ger bäst effekt, hållbarhet och som har en kostnad under 2000kr?
MartenRRX skrev:Tja, ska köpa 70cc till min Rieju rrx nu och undrar villken cylinder som ger bäst effekt, hållbarhet och som har en kostnad under 2000kr?
behöver svar:P
Mk handmade har grym kvalité men kanske inte värsta effekten och kostar la 1700 något
MartenRRX skrev:Tja, ska köpa 70cc till min Rieju rrx nu och undrar villken cylinder som ger bäst effekt, hållbarhet och som har en kostnad under 2000kr?
Riiikard skrev:
Är veven i bra skick så är det inte nödvändigt att byta vev, men det skadar ju inte att göra de! Se till att din nuvarande inte glappar i höjdled bara, sen Nållager bör du byta.
om ni vet vem gujkaa är så förstår ni att denna veven inte är skit
visserligen gick hela staken av och böjde sej
Jo det gjorde den men han körde med patanegra och den höll väldigt länge. så om han ska köra arisial är det inga problem