min beta ark(liggande minarelli) körde jag utan tvåtaktsolja oxå hörde jag två smällar sen la den av, så jag bytte cylinder nyss men de va inte de som va felet någon som kan hjälpa mig va som ee fel för den startar inte nu bara nästan!?
Ta av cylindern och kolla ? Kolla ifall tändstiftet blir blött när du kickar. Hände samma sak med min polares aerox det small till å sen dog den så gick den inte å starta och då hade en kolvring slagit sönder hela kolven och toppen.
phille94 skrev:Ta av cylindern och kolla ? Kolla ifall tändstiftet blir blött när du kickar. Hände samma sak med min polares aerox det small till å sen dog den så gick den inte å starta och då hade en kolvring slagit sönder hela kolven och toppen.
skrev ju att ja prc bytt cylinder o de inte va felet
TK_DRAC skrev:om du skar en cylinder så kan det vara att vev/lager e kassa så den inte startar.. kan ta tjuvluft om en packbox pajat elr nåt liknande..
men asså jag körde utan 2taktsolja så hörde jag 2 småällar så la den av men när jag tog loss cylindern visa den inga tecken på att den skärt så ja bytte cylinder nu ändå,men kan de fortfarnade va velvlagrerna då lr?
TK_DRAC skrev:om du skar en cylinder så kan det vara att vev/lager e kassa så den inte startar.. kan ta tjuvluft om en packbox pajat elr nåt liknande..
men asså jag körde utan 2taktsolja så hörde jag 2 småällar så la den av men när jag tog loss cylindern visa den inga tecken på att den skärt så ja bytte cylinder nu ändå,men kan de fortfarnade va velvlagrerna då lr?
okej hmm det låter konstigt men antagligen inte isf...
okej hmm det låter konstigt men antagligen inte isf...
men ja har kollat och problemet är att cylindern inte får nån bensin för tändstiftet är torrt men förgasarn får bensin, så hur ska jag fixa det ,någon som vet??
har du någon vevhus komp ? alltså ta handen bakom förgasaren lr sätt handen över insuget. om den suger så har du det... men brukar starta om du häller lite bensin baktill förgasaren
KarlssoN^ skrev:har du någon vevhus komp ? alltså ta handen bakom förgasaren lr sätt handen över insuget. om den suger så har du det... men brukar starta om du häller lite bensin baktill förgasaren
så du menar att jag ska ta av förgasan och hålla handen för insuget och kicka samtidgt som ja håller handen där? och vad menar du med om ja häller bensin baktill förgasarn?