tjena. Nu har jag fått igång motorn efter pill men.. skiten går ju baklänges jag har provat att starta men svänghjulet åt båda hållen men samma sak. Van är problemet? Motorn är en automat sachs liknande. Tack på förhand
problemet är att eftersom det är någon konstig automat så går inte motorn runt om man inte kickar. hänkade med en polares moppe i 50 men kopplingen greppade inte ändå:(
bara ställt brytarna. Om brytarna står på runt 0.30 så blir det en kraftig gnista som hoppar mkt om om dom står på 0.20 så blir den svagare men mer blåaktig och hoppar mer normalt:O
jag tog bort svänghjulet förut eftersom jag såg att gnistan hoppade vid svängjulet och då visade det sig att tändkabeln hade hoppat ur. Satte tilbax allt och provade. Startade på första kicken och kunde köra ca 100 m frammåt:D Sen så bara slutade den att tända
kom fram till att det inte kom fram någon bensin eftersom stiftet inte blev blött så rengjorde förgasaren igen, men när jag skulle prova ingen så tänder den bara till nån gång i bland,men när jag kollar gnistan så är den fin och jämn-.- börjar bli trött på det här.