Problem med Areox

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
arvidfasth
Elmoped

Problem med Areox

Inlägg av arvidfasth »

halojj.. Min polare har en areox och har har nyligen bytt avgasrör och andra vikter. Han har även bytt upp munstycket 10 storlekar. Men den går ändå inte som den vill... Den är riktigt seg i axxet och ligger och segar i ca 50 tills det kommer en liten nerförsbacke. Om den är tillräckligt lång så kommer den sakta upp till effektkurvan och man får oftast choka för att det ska hända i typ 3 sek, men när den väl är där går den som ett skott. En annan kompis hade exakt samma setup o den drog fint och jämt från stillastående till topp. Vad behöver göras? :wink: Tack på förhand!
Naiko
Elmoped

Inlägg av Naiko »

Byt till större munstycke
arvidfasth
Elmoped

Inlägg av arvidfasth »

10 storlekar större borde väll räcka? min andra polare körde på orginal...
kallete
Elmoped

Inlägg av kallete »

arvidfasth skrev:10 storlekar större borde väll räcka? min andra polare körde på orginal...
Det är olika från moppe till moppe! Va har ni för vikter i den ? och kolla färgen på stiftet! :wink:
Frågan är..
arvidfasth
Elmoped

Inlägg av arvidfasth »

5 gram tror jag, han köpte ett giannelli rör o fick med vikter :o

sen så läste jag nyss att det finns plugg i insuget men det har jag inte hört förut och också heller inte kollat, stämmer det? det är en 30 moppe 8)
LilleCarl
Elmoped

Inlägg av LilleCarl »

-.- 5 gram är orginal på aerox har jag för mig:P jag körde 3.5 med urpluggat orginal rör, nu med trimmrör kör jag 3.1, glöm inte att byta tryckfjäder och kopplingsfjädrar bara :D
Aerox 70cc
Stage6 MHR Replica
Stage 6 StreetRace
21mm Dellorto Black
arvidfasth
Elmoped

Inlägg av arvidfasth »

ok för vikterna som va med låg på 5gram så inte så konstigt att den går skumt då:/ blir 3.25 bra tror ni? :lol:
Låst