Både gå upp ca 10-15 strl och börja med det minsta ni har och gå nedåt tills den går bra, och tändstiftet skall vara Oboy'brunt

Jaa ungefär, har man original luftburk så brukar 80 vara i överkant, med rensad luftväg/ sportfilter så går det upp till runt 852stroke4ever skrev:80-85.Danne666 skrev:Hej!
Jag skall köra med ett helt avstrypt Derbi original rör. På mopeden jag har (Derbi Senda X-raceSM 05) sitter det 63 i original munstycke.. De som har kört med det innan säger att det går helt ok när de chokar den. Vilket munstycke tror ni jag bör ha?:D JÄTTE Tacksam för snabbt svar!
En trimmad tvåtaktad moped ger endast effekt på högvarv, så det du upplever är helt naturligt. Men moppen ska ju gå framåt på lågvarven i alla fall, men den tar sig inte upp för backar i 5:an på lågvarv om man säger så.Nenne skrev:Tjena. Satte på mitt kundo banzai (underliggande) och sportluftfilter idag. Kundot verkar vara rätt så högvarvigt imo. Effekten kommer bara på höga varv, går tom segare upp för backar osv än vad de gjorde me urpluggat originalrör. Kan de va att jag måste byta upp mig ett par storlekar i munstycke lr va kan de va?
Vad tror ni jag ska ha för munstycke?
ca 80 till en början ( om det är Derbi vi snackar ). Dragen skorsten gör inte så mycket skillnad på luftströmmen.olsson1337 skrev:vad ska jag ha till min ?
Setup:
Gianelli 2t
13-53 drevning
dragen luftburksstrypning
ca 85 till en börjanJacke15 skrev:( xrace 05)
Hej alla,
vilket munstycke ska jag har till denna setupen ?
Malossi - Avgassystem (MHR Replica Supermoto)
ostrypt cdi
orginal cylinder
luftfilter
orginal förgasare
Lazer94 skrev:Vilken munstycke ska jag börja med på ett ungefär med den här setupen på min Xtream 09?
Stylepro 70cc
Metrakit thower
Ostrypt cdi
14/53
Org förgasare (12 el 14 men tror det är 14)
strl 55-60 på den förgasarenankakan skrev:Tja! Rieju drac 99 grön:D dragna pluggar och orginla förgasare, orginal rör. 50cc
14mm förgasare har du då.fuck_rooster skrev:Tja,har lite problem med bestyckningen eftersom när jag har på luftfiltret så tar den inte upp de sista varven utan bara ¨plottrar¨ vid full gas!
Har för mig att det betyder alltså att den får för mycket bensin i förhållande till luft...Har en 15 dellorto på nu med 92 munstycke så hur mycket bör jag gå ner i munstycke!?Mopeden är en Derbi Senda extreme!
Borde du inte ha Ca storlek 72-75?fuck_rooster skrev:Tja,har lite problem med bestyckningen eftersom när jag har på luftfiltret så tar den inte upp de sista varven utan bara ¨plottrar¨ vid full gas!
Har för mig att det betyder alltså att den får för mycket bensin i förhållande till luft...Har en 15 dellorto på nu med 92 munstycke så hur mycket bör jag gå ner i munstycke!?Mopeden är en Derbi Senda extreme!
Det vore en fördel om du nämnde vilken årsmodell du har..Pontus669 skrev:Jag har en Derbi Senda X-treme och har köpt Hebo rör och undrar vilket munstycke jag ska ha?
Jag har kollat runt lite på twostroke och undrar om man ska ska köpa ett huvudmunstycke eller förgasar munstycke?
Jag har kollar på en 2Extreme - Huvudmunstycksset (Amal/Arreche),
men jag vet inte om min förgasre är 17,5
58 är orginal på alla RR jag mekat som varit 30mopparguth skrev:det varierarRiejuludde skrev:hej,har en Rieju rr 00 vad kan jag ha för storlek på munstycket orginal;)
MVH ludde
jag had 58 iaf
stoppa i 80 och utgå från det.Riiikard skrev:Hej, Fått min Dell'Orto 19mm Förgasare Black Editon nuSå Jag och Far minskall ut och byta den + lite annat
![]()
Och jag undrar, vilket munstycke skall jag ha som riktning? Det jag skall börja med dvs. ?Det sitter ett 75 i nu, och jag beställde 70-115 satsen..
"Setupen" kommer bli;
Gianelli 2T
12/53
19mm Dell'Orto, Stage 6, Black Edition.
Munstycke **(*) ?
Ostrypt Luftburk, de 3 rören ovanför ska bort
Ostrypt CDI(Kommer senare)
Barikit Insug 19-21mm.
Okej, är inte de lite litet? :O Men aja..beckvall skrev:stoppa i 80 och utgå från det.Riiikard skrev:Hej, Fått min Dell'Orto 19mm Förgasare Black Editon nuSå Jag och Far minskall ut och byta den + lite annat
![]()
Och jag undrar, vilket munstycke skall jag ha som riktning? Det jag skall börja med dvs. ?Det sitter ett 75 i nu, och jag beställde 70-115 satsen..
"Setupen" kommer bli;
Gianelli 2T
12/53
Munstycke **(*) ?
Barikit Insug 19-21mm.
ne 85-90 nånting skulle jag gissat på iafRiiikard skrev:Okej, är inte de lite litet? :O Men aja..beckvall skrev:stoppa i 80 och utgå från det.Riiikard skrev:Hej, Fått min Dell'Orto 19mm Förgasare Black Editon nuSå Jag och Far minskall ut och byta den + lite annat
![]()
"Setupen" kommer bli;
Gianelli 2T
12/53
Munstycke **(*) ?
Barikit Insug 19-21mm.
Okej, Tack skall ni ha, är ju inge vidare på Moppar, så kommer kanske inte känna om de e fel munstycke ? :OOsten R skrev:ne 85-90 nånting skulle jag gissat på iafRiiikard skrev:Okej, är inte de lite litet? :O Men aja..beckvall skrev:stoppa i 80 och utgå från det.