Tjenare, jag undrar vad man ska göra efter att man har installerat 80cc Cylinder på Baotian Classic ? Och ungefär hur fort kommer den gå efter 80cc och eventuellt ett nytt rör ?
Den har inte skurit men den har gått runt en 1100 mil och kompet börjar bli ganska kasst. Hade det varit tidigare så hade jag bytt upp mig till en 70 men eftersom jag snart ska ta körkort så ville jag bara ha tag i en cylinder som funka bra både med lite halv trim och med orginal sakerna eftersom den nog snart ska säljas.
Eller är det bara slöseri med pengar ? vore det bättre att bara skaffa en ny kolv till orginalen ?
Stunt-Nisse skrev:tjena igår när jag körde så skar min cylinder och nu undrar jag är det bara att köpa ny cylinder och kolv det har väll inte hänt nåt me veven?
hur skall vi kunna veta de ?? åka hrm till dig och ta av cylindern och känna på veven ? känn när du byter cylinder.. skall glappa åtsidan men inte uppåt, känn på svänghjulet med om det är lite glapp där..
Tjena har en Vivacity med st6 pro replica rör på och dragen v-ring och luftplugg , och funderar på att köpa 50 cc sport cylinder till sommarn vill ha tips på en bra cylinder utan att behöva lägga ut en förmögenhet för att få prestanda vill helst nt byta förgasare. Tack på förhand.
Måste också fråga om de stämmer att vivans motor inte klarar 70 cc så länge.?
Hej ska byta cylinder på syrrans TMS classic är det nån med bilder som vet hur man lättast gör detta ... har ej tillgång till garage .så det blir till att skruva ute på gården,,, Vet att det är en skitscooter men ändå ,,,
vilken cylinder är bäst till denna setup:motoforce evo vev,Hebo next kopling,polini variator,c16,19mm förgasare.Är sugen på en Top Performances (Due Plus) 70cc elr en Hebo manston replica 70cc vilken tycker ni?? tacksam för svar.
någon som tror att motoforce standard cylinderns kolv passar till motoforce plus för båda är ju ändå standard ba att plusen har större avgasport?:)
snälla ge svar!
funderar på att på att köpa 70cc till den. just nu så stuntar jag med S6 pro replica och det funkar bra. vill skaffa en cylinder som passar med röret och samtidigt är bra för att stunta.
polini 70 sport är väll ett ganska bra alternativ? fast mitt rör är högvarvigt och cylindern lågvarvig så vet ju inte riktigt hur det blir. vill heller ej skaffa flr högvarvig cylinder, då jag troligen måste byta vev.
har en streetrace stage 6 70cc nu , tycker det är ok ös i den , Vad finns det som är lite roligare och mer effekt i ? har stage 6 hpc vev så midrace så väll skiten hålla
Tjenare
Har bytt från org cylinder till en Airsal 50 sport och nu går moppen skit. Den tokvarvade innan jag kom iväg och då gick moppen ca 25 kmh och nu har jag testat bytt vikter till 5,5g och 5g från 4,5g som jag hade tidigare. Moppen varvar nu mindre men den kan inte gå upp i varv utan den ligger på lågvarv och puttrar på i ca 20. Vad ska jag kolla/göra?
ml65 skrev:har en streetrace stage 6 70cc nu , tycker det är ok ös i den , Vad finns det som är lite roligare och mer effekt i ? har stage 6 hpc vev så midrace så väll skiten hålla