Hej! jag har en PGO Big Max som jag har ett stage 6 rör på, ingen variatorring, lättare vikter och sportluftfilter, munstycke stl 85.
samma dag som jag bytte till sportfilter så skar cylindern (hål i kolven) , jag körde med stl 85 i munstycke innan jag bytte till sportfilter oxå.
skar den pga sportluftfiltret? vad för setup ska jag ha för att den inte ska skära igen?
OBS har köpt en polini 50cc sport, ännu inte skruvat på den.
J3NSM3NS skrev:Hej! jag har en PGO Big Max som jag har ett stage 6 rör på, ingen variatorring, lättare vikter och sportluftfilter, munstycke stl 85.
samma dag som jag bytte till sportfilter så skar cylindern (hål i kolven) , jag körde med stl 85 i munstycke innan jag bytte till sportfilter oxå.
skar den pga sportluftfiltret? vad för setup ska jag ha för att den inte ska skära igen?
OBS har köpt en polini 50cc sport, ännu inte skruvat på den.
sätta i ett nytt stift med 8på värmeskalan och sätta i ett 90-95munstycke
J3NSM3NS skrev:Hej! jag har en PGO Big Max som jag har ett stage 6 rör på, ingen variatorring, lättare vikter och sportluftfilter, munstycke stl 85.
samma dag som jag bytte till sportfilter så skar cylindern (hål i kolven) , jag körde med stl 85 i munstycke innan jag bytte till sportfilter oxå.
skar den pga sportluftfiltret? vad för setup ska jag ha för att den inte ska skära igen?
OBS har köpt en polini 50cc sport, ännu inte skruvat på den.
sätta i ett nytt stift med 8på värmeskalan och sätta i ett 90-95munstycke
aa, jag köpte tändstiftet som va rekomenderat till cylindern så då bör den väl inte skära igen?
och en fråga till: jag köpte munstycken men deras gängor va för stora så dom passade inte, men munstycket jag har nu sitter iskruvat i någon avlång "skruv" eller vad det är för nåt, kan man byta den ?
J3NSM3NS skrev:Hej! jag har en PGO Big Max som jag har ett stage 6 rör på, ingen variatorring, lättare vikter och sportluftfilter, munstycke stl 85.
samma dag som jag bytte till sportfilter så skar cylindern (hål i kolven) , jag körde med stl 85 i munstycke innan jag bytte till sportfilter oxå.
skar den pga sportluftfiltret? vad för setup ska jag ha för att den inte ska skära igen?
OBS har köpt en polini 50cc sport, ännu inte skruvat på den.
sätta i ett nytt stift med 8på värmeskalan och sätta i ett 90-95munstycke
aa, jag köpte tändstiftet som va rekomenderat till cylindern så då bör den väl inte skära igen?
och en fråga till: jag köpte munstycken men deras gängor va för stora så dom passade inte, men munstycket jag har nu sitter iskruvat i någon avlång "skruv" eller vad det är för nåt, kan man byta den ?
det går nog byta hela långa skruven men troligtvis väldigt svårt att hitta en som passar lika bra att leta upp ett munstycke som passar
2stroke4ever skrev:
sätta i ett nytt stift med 8på värmeskalan och sätta i ett 90-95munstycke
aa, jag köpte tändstiftet som va rekomenderat till cylindern så då bör den väl inte skära igen?
och en fråga till: jag köpte munstycken men deras gängor va för stora så dom passade inte, men munstycket jag har nu sitter iskruvat i någon avlång "skruv" eller vad det är för nåt, kan man byta den ?
det går nog byta hela långa skruven men troligtvis väldigt svårt att hitta en som passar lika bra att leta upp ett munstycke som passar
aa kanske, har du någon aning om vad den långa skruven heter?
som sagt har någon en aning om vad skruven som munstycket sitter i heter? jag har sett bilder på andra förgasare men dom har ingen sån skruv utan munstycket sitter direkt i hålet ser det ut som. jag har en skruv som sitter i hålet och så sitter munstycket i skruven.
jimmie93 skrev:det är lågfartts munstycket, lågfarts munstycket ger bensin på 1/4 gas och vanliga munstycket på 2/4 3/4 4/4, köp munstycken med samma gänga ist
nej asså lågfartsmunstycket sitter bredvid :p men tror nästan att det heter nålmunstycke som han ovan skrev
J3NSM3NS skrev:som sagt har någon en aning om vad skruven som munstycket sitter i heter? jag har sett bilder på andra förgasare men dom har ingen sån skruv utan munstycket sitter direkt i hålet ser det ut som. jag har en skruv som sitter i hålet och så sitter munstycket i skruven.
det heter nålmunstycke, men byt ej det. köpa nya med andra gängor, annars kan d bli helt fel blandning vid mellangas..
jimmie93 skrev:det är lågfartts munstycket, lågfarts munstycket ger bensin på 1/4 gas och vanliga munstycket på 2/4 3/4 4/4, köp munstycken med samma gänga ist
nej asså lågfartsmunstycket sitter bredvid :p men tror nästan att det heter nålmunstycke som han ovan skrev
jaha läste fel
och menar tvärtom nålmunstycket är upp till 3/4 gas och huvudmunstycket resten
J3NSM3NS skrev:som sagt har någon en aning om vad skruven som munstycket sitter i heter? jag har sett bilder på andra förgasare men dom har ingen sån skruv utan munstycket sitter direkt i hålet ser det ut som. jag har en skruv som sitter i hålet och så sitter munstycket i skruven.
det heter nålmunstycke, men byt ej det. köpa nya med andra gängor, annars kan d bli helt fel blandning vid mellangas..
jag har letat massor och hittar bara såna munstycken som ser för stora ut vet du vart man kan få tag på munstycken som passar ?
jag köpte ett 10-pack med såna munstycken för dom såg ut att passa men men.. dom va alldeles för stora mitt så kallade nålmunstycke där mitt andra munstycke sitter i, det är väldigt litet :s
stylepro skrev:om mopeden går rent så ska den inte bestyckas upp!?!?
sätt i ett stift med högra värme antal, tex. Br9es B8es Br8es osv.
den går bäst med för litet munstycke alltså så litet munstycke så den får precis med bensin till förbränningen men ska den hålla måste man ha ett störe munstycke än så lite bensin går till spillo men kyler ner cylindern och kolven,
jag antar att han kör det tändstiftet som rekkomenderas till cylinder,
stylepro skrev:om mopeden går rent så ska den inte bestyckas upp!?!?
sätt i ett stift med högra värme antal, tex. Br9es B8es Br8es osv.
den går bäst med för litet munstycke alltså så litet munstycke så den får precis med bensin till förbränningen men ska den hålla måste man ha ett störe munstycke än så lite bensin går till spillo men kyler ner cylindern och kolven,
jag antar att han kör det tändstiftet som rekkomenderas till cylinder,
aa jag har tändstiftet som är rekommenderat men jag har ännu inte skruvat dit den nya cylindern för lyckades ha av en kolvring när jag skulle montera cylindern och den finns inte i lager på twostroke just nu :p
sen när jag jämförde min gamla kolv med den nya upptäckte jag nånting märkligt, jag har åkt runt med en 70cc cylinder utan att jag visste om det, förra ägaren sa ingenting om det :s så jag har alltså blandat 2% till en 70cc enda tills den skar..
stylepro skrev:om mopeden går rent så ska den inte bestyckas upp!?!?
sätt i ett stift med högra värme antal, tex. Br9es B8es Br8es osv.
den går bäst med för litet munstycke alltså så litet munstycke så den får precis med bensin till förbränningen men ska den hålla måste man ha ett störe munstycke än så lite bensin går till spillo men kyler ner cylindern och kolven,
jag antar att han kör det tändstiftet som rekkomenderas till cylinder,
aa jag har tändstiftet som är rekommenderat men jag har ännu inte skruvat dit den nya cylindern för lyckades ha av en kolvring när jag skulle montera cylindern och den finns inte i lager på twostroke just nu :p
sen när jag jämförde min gamla kolv med den nya upptäckte jag nånting märkligt, jag har åkt runt med en 70cc cylinder utan att jag visste om det, förra ägaren sa ingenting om det :s så jag har alltså blandat 2% till en 70cc enda tills den skar..
har du för lite olja så får du ett standard ras = repor i cyl lopet och kolven tills du tappar all komp bränner du hål i kolven så har den haft för hög förbränings temp alltså inget med oljan att göra