1. När den stått i några timmar och man ska köra iväg så måste den stå på tom gång i typ 2 min för annars så "hackar" gasen när man kör. Vad kan man göra för att fixa det?
2. Den axxar bra upp till 35-40 sedan tappar den det mesta axxet och det tar lång tid att komma upp till 65. Vrf?
det är optimalt förspeedfight med 7.5-8.0 och dragen bricka.
att den hackar kan som sagt varar att den är kall, testa byt upp munstycket lite i storlek då org bestyckningen oftast är lite klen
Vivven skrev:det är optimalt förspeedfight med 7.5-8.0 och dragen bricka.
att den hackar kan som sagt varar att den är kall, testa byt upp munstycket lite i storlek då org bestyckningen oftast är lite klen
har för mig att det är varvspärr på vissa speedfight. Hade en polare som körde urpluggat stage6 rör, munstycke, dragen v-bricka, vikter å hans axxade skit bra till 50 sen bara hacka den.. Kom däremot inte ihåg vad han gjorde för att den skulle gå bra men har för mig att de va något med strypt tändning...
Vilken storlek är det på Speedfight vikterna?
16x13 eller vad, fattar nada när det gäller dom där måtten..
Vilken storlek är det på Speedfight vikterna?
16x13 eller vad, fattar nada när det gäller dom där måtten..
om du går in och kollar på twostroke.se och sen på vikter så brukar det stå mått på olika variatorers vikter.
har för mig att det är varvspärr på vissa speedfight. Hade en polare som körde urpluggat stage6 rör, munstycke, dragen v-bricka, vikter å hans axxade skit bra till 50 sen bara hacka den.. Kom däremot inte ihåg vad han gjorde för att den skulle gå bra men har för mig att de va något med strypt tändning...
Min speedfight gjorde 80, med dragen v-ring, borttagen blindtarm, lättare vikter och yasuni z rör.
Men att den hackar beror ju såklart på att den är kall och det går väl inte att göra något åt ?