Min Yamaha Aerox går dåligt.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
XxantiixX
Elmoped

Min Yamaha Aerox går dåligt.

Inlägg av XxantiixX »

Jag har en Aerox -08

Dragen v-ring, svetsat igen blindröret, jag har tagit bort "skorstenen" från luftburken.

Men, ibland när jag gasar så dör moppen, när den kommer upp till 60km/h så dör den. Den dör även i nedförsbackar.

Beror de på att jag har ett för litet munstycke om de beror på de vilken storlek på munstycket ska jag köpa och vad heter märken samt vilka vikter rekomenderas?
speedfightkillen
Varnad

Inlägg av speedfightkillen »

böar den så är de för litet munstycke:)
XxantiixX
Elmoped

Inlägg av XxantiixX »

speedfightkillen skrev:böar den så är de för litet munstycke:)
någon aning om vilken storlek jag ska skaffa? :)
Användarens profilbild
freidow
Farsans gamla zündapp

Inlägg av freidow »

vad har du i ? för du ska ha runt 10-15 storlekar större än orginal till att börja med, sen får man gå neråt.

Munstyckena du ska ha är dellorte 6 mm skulle jag tänka mig, med en sats på 60-82 för det blir mycket lättare att köpa en sats med munstycken för då slipper du köpa ett åt gången, om ett munstycke inte skulle passa.

Vikter är samma sak där, 5,5 är orginal på min aerox iaf så då utgår jag från det. Så då kan man du köpa en sats som är från 4.0-5.5 så får man testa där med vilka vikter man ska ha:)
XxantiixX
Elmoped

Inlägg av XxantiixX »

freidow skrev:vad har du i ? för du ska ha runt 10-15 storlekar större än orginal till att börja med, sen får man gå neråt.

Munstyckena du ska ha är dellorte 6 mm skulle jag tänka mig, med en sats på 60-82 för det blir mycket lättare att köpa en sats med munstycken för då slipper du köpa ett åt gången, om ett munstycke inte skulle passa.

Vikter är samma sak där, 5,5 är orginal på min aerox iaf så då utgår jag från det. Så då kan man du köpa en sats som är från 4.0-5.5 så får man testa där med vilka vikter man ska ha:)
Nu har jag orginal munstycke :? . Vilken storlek på munstycket är det orginal?
Och om du kan något om kopplingsfjädrar och tryckfjädrar kom med förslag är ute efter axx
Låst