problem med heljuset... :(

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
derbirace
Varnad

problem med heljuset... :(

Inlägg av derbirace »

min Derbi drd ljuse är väldigt svagt, beror nog på att batteriet nästan är helt dött, ljuser bara svagt typ. men inte det som är problemet, det är helljust. när jag slår över den på helljus händer det inget, är det lampan som är sönder? eller batteriet som inte orkar med helljuset?

och isåfall måste man köpa helt ny lampa? eller bara själva lampan i lampan om ni förstår :P :P
Användarens profilbild
Felarn
Elmoped

Re: problem med heljuset... :(

Inlägg av Felarn »

derbirace skrev:min Derbi drd ljuse är väldigt svagt, beror nog på att batteriet nästan är helt dött, ljuser bara svagt typ. men inte det som är problemet, det är helljust. när jag slår över den på helljus händer det inget, är det lampan som är sönder? eller batteriet som inte orkar med helljuset?

och isåfall måste man köpa helt ny lampa? eller bara själva lampan i lampan om ni förstår :P :P
Börja du med att kolla om det är lampan i lyktan som är trasig. sen kan du kolla om den får den el den ska få när du sätter på helljuset. får den ingen el så är det någon kabel som är av eller nått. har nog inte så mycket att göra med att batteriet är dåligt, bara du har igång moppen så!
Har du Delar till XPS så PMa!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

om jag inte har fel så ska lampan inte ta ström från batteriet ?
han går direct på generatorn ?
och om inte lampan fungerar då är det nog ett elfel i kablaget :D
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Jag skulle inte tro att det inte funkar pga att batteriet är dåligt, uta att det är felkopplat eller något är sönder.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Testa dig fram , se till så att det inte är någon sladd som kanske lossnat från något ställe. En ny lampa kostar ca cirka 20 spänn .
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

om det är en Derbi så ska du kunna köra utan batteri och med lampor
så det är nog lampan !
( egen erfarenhet - orginal lampan suger heljuset eller halvljuset ger sig hela tiden ^^ )
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Låst