hampz95 skrev:tjena, min Derbi "rusar" på tomgång går upp i 6tusen varv.... kan de vara att den drar tjuvluft? eller vad kan de va och hur fixar man de?
Gör den så hela tiden? Eller bara ibland?
Hela tiden så har du helt enkelt tomgången justerad fel. Om det bara händer ibland så kan det vara tjuvluft ja, annars så brukar liknande fenomen komma om gasvajern är en aning för spänd eller om luftskruven är utskruvad för långt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
hampz95 skrev:den började göra det idag och verkar göra det oregelbundet. om den drar tjuvluft, vad gör man då? och hur kollar man alla dessa skruvar?
sen en till grej min frambroms tar dåligt, e de beläggen som jag ska byta eller?
Du kollar tjuvluft genom att starta motorn och låta den gå på tomgång, sen sprutar du startgas runt förgasaren och insug. Förändras motorns varvtal då så dras startgasen in någonstans.
Live slow - Die whenever
har ett mk thrower ja ska sätta på min Derbi evo, men tänkte kolla lite först vilket munstycke munstycka jag ska ha i förgasaren då, skulle gissa på en 10 storlekar större men vet inte riktigt vilken storlek de e orginal, kan ju bara ta bort skålen och kolla men frågar här först ist:P
Är ny här och jag orkar inte kolla igenom +40 sidor efter ett fel, så förlåt om denna fråga redan ställts.
Jag har en Derbi Senda Sm X-treme 03 med leonelli tändsystem och två vita kablar. Och jag undrar om det att köpa en ostrypt CDI eller ta bort strypningen?
Tjosan! har ett litet stort problem bara med min Derbi Senda 05, Jo... jag var tvungen att ta bort ena motorkåpan (den där kicken sitter) allt gick bra och så, men nu när jag satte tillbaka den och lägger i en växel så hoppar växeln direkt alltså, den typ vägrar koppla. och så kollade jag på denhära kopplings staven eller va fan de är http://twostroke.se/product.asp?product=18877
Man ser inte den sidan jag menar men i skälva pinnen är det ett litet hål?
ska det sitta ett slags kullager i där som håller i växlen eller ska de bara vara ett hål rakt in i pinnen? :S
jävla moppe....
moppe väder ute så tacksam för svar så fortsom!
har fixat en plexi undertail till min Derbi men nu är problemet att jag inte vet hur jag ska fästa batterit, för som ni vet så sitter batterit monterat i stänkskyddet på Derbi :wink: tacksam för svar :P
karlssonlysekil skrev:Nån som vet hur Drd pro är drevad original? Och vilket framdrev passar bäst med enbart gianelli rör? Hört polare säga 13, stämmer det?
11/53 original, testa det till en början men varvar han ur de lätt så kan du byta till 12 drev fram. Observera att du måste köpa en ny drevbricka till framdrevet, för det sitter en speciell bricka till 11-tandars drevet.
Live slow - Die whenever
karlssonlysekil skrev:Nån som vet hur Drd pro är drevad original? Och vilket framdrev passar bäst med enbart gianelli rör? Hört polare säga 13, stämmer det?
11/53 original, testa det till en början men varvar han ur de lätt så kan du byta till 12 drev fram. Observera att du måste köpa en ny drevbricka till framdrevet, för det sitter en speciell bricka till 11-tandars drevet.
jepp exakt så . det är samma drevbricka till 12-14 drevena men annan till 11.
och ja körde själv med effekt rör på 13/53 då jag hade 11/53 orginal å hade topp på runt 75 me gött axx