aerox 06, broms dör ?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
knugen
Elmoped

aerox 06, broms dör ?

Inlägg av knugen »

Tjena , jag har en yamaha aerox 06a ,

Setup

malossi mutlivarr
leo vince ZX
4,7g vikter ,

Problemet :

den startar och går , axxar och så hur bra som helst , men när man bromsar , oavsätt fram eller bakbroms så böar den ner och dör om man håller inne bromsen ..

jag kör bakhjul och när jag kör bakhjulet sakta och drar i bromsen dör den.. vilket är störande :S

även om man kör in i tex en korsning och stannar så måste man släppa bromsen innan man stannar så den inte dör :S vad kan problemet vara ?

MVH !
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

det kan kärva vid vikterna så dom är ute när du släpper gasen. alltså när du drar in bromsen så bromsar du motorn med. det är som om att bromsa med bakbromsen på en växlad moppe.

vet inte om det är just att det kärvar men det är något som gör så vikterna är ute när den inte skall vara :P
knugen
Elmoped

Inlägg av knugen »

KarlssoN^ skrev:det kan kärva vid vikterna så dom är ute när du släpper gasen. alltså när du drar in bromsen så bromsar du motorn med. det är som om att bromsa med bakbromsen på en växlad moppe.

vet inte om det är just att det kärvar men det är något som gör så vikterna är ute när den inte skall vara :P
Kan vara skitigt , eller kletigt , smörjde den axeln med värmetåligt fett , kanske har kommit på vikterna när jag stoppade i dom , keltat igen lite kanske , tack ska ut och kolla på ddirrreeen!
Låst