Okej men luftburken gör den skillnad den kan vara strypt
Ja den brukar väl vara strypt, men köp ett sportluftfilter och sätt dit så låter den lite goare me. Tror dock inte detta påverkar hastigheten så mkt. Vet inte hur dom nya burkarna ser ut men på min Drac så kunde man bara pluppa ut mer hål i den. Har inte den CDI box me? Den ska ju vara ostrypt me om den ska kunna varva ut.
bensinskalle skrev:byt avgasrör så rör de mer på sig, bara att acceptera.
Och att växeln är trög är normalt, det är ju en AM6 låda och dom kan vara fucked up så att säga.
eeh ja.. lådan är ju inte gjord för att lägga i 6an typ i 40 så det säger ju sig självt... testa trimma så minimerar du det reajält
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
Okej är det power up modelen? Om det är power up modelen så har du ECU (Strypt tändning). Har du inte det så har du vanlig CDI box som du ska byta till ostrypt.
Senast redigerad av Kire den 9 maj 2010, 09:17, redigerad totalt 1 gånger.
Vad är det för årsmodell på den?
En ostrypt Rieju ska göra betydligt mer än 50km/h.
Är det en 08 & framåt? Isåfall har du en strypt ecu. Men då ska du ha en "Power Up-motor" för att den ska vara ecu-strypt. Alltså AM7 motorn.
Vill du strypa av den så är det så att du ska borra i den lilla boxen. EXAKTA mått krävs!! Annars får du betala x antal tusen för en ny.
Okej, för det enda som är defekt är elen.
Den måste göra 70 iaf.
Kan inte ngn rabbla upp alla strypningar och vad man ska ha för storlek på munstycket när man tagit bort alla strypningar.
DEA!! skrev:Vad är det för årsmodell på den?
En ostrypt Rieju ska göra betydligt mer än 50km/h.
Är det en 08 & framåt? Isåfall har du en strypt ecu. Men då ska du ha en "Power Up-motor" för att den ska vara ecu-strypt. Alltså AM7 motorn.
Vill du strypa av den så är det så att du ska borra i den lilla boxen. EXAKTA mått krävs!! Annars får du betala x antal tusen för en ny.
min rrx 06(samma motor) har jag urpluggad orginal rör med drd pro slutdämpare o Hebo sportfilter drevad lite blygt och har 90 munstycke men måste choka på högre varv
callebajs skrev:min rrx 06(samma motor) har jag urpluggad orginal rör med drd pro slutdämpare o Hebo sportfilter drevad lite blygt och har 90 munstycke men måste choka på högre varv
kan jag förstå. har 88 i min rrx 07 med endast dragen luiftplugg.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller