Rieju mrx

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Rieju mrx

Inlägg av snower »

Jag har en Rieju mrx som jag dratt pluggen i kröken och bytt munstycke finns det ngn mer plugg som gör skillnad den gör bara 50 km/h
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Re: Rieju mrx

Inlägg av fax110 »

snower skrev:Jag har en Rieju mrx som jag dratt pluggen i kröken och bytt munstycke finns det ngn mer plugg som gör skillnad den gör bara 50 km/h
den borde göra mer än 50 redan nu men du kan väll dreva upp den
Kire
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 372
Blev medlem: 21 januari 2009, 18:34
Ort: Sverige

Inlägg av Kire »

Japp dreva om den och den lär gå mö fortare, upp mot 80.
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Inlägg av snower »

Okej men luftburken gör den skillnad den kan vara strypt
Kire
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 372
Blev medlem: 21 januari 2009, 18:34
Ort: Sverige

Inlägg av Kire »

Okej men luftburken gör den skillnad den kan vara strypt
Ja den brukar väl vara strypt, men köp ett sportluftfilter och sätt dit så låter den lite goare me. Tror dock inte detta påverkar hastigheten så mkt. Vet inte hur dom nya burkarna ser ut men på min Drac så kunde man bara pluppa ut mer hål i den. Har inte den CDI box me? Den ska ju vara ostrypt me om den ska kunna varva ut.
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Inlägg av snower »

okej men kan du få i friläge på varje växel?
Twix_112
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 februari 2010, 10:29

Inlägg av Twix_112 »

min mrx -05 gjorde 75 med dragen plugg
Kire
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 372
Blev medlem: 21 januari 2009, 18:34
Ort: Sverige

Inlägg av Kire »

okej men kan du få i friläge på varje växel?
Aa tror jag. Händer ibland mellan 4-5 på AM6 motorerna. Har själv hänt mig ibland.
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Inlägg av snower »

5 och 6 får jag nästan bara i friläge på.
Kire
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 372
Blev medlem: 21 januari 2009, 18:34
Ort: Sverige

Inlägg av Kire »

5 och 6 får jag nästan bara i friläge på.
Du får peta i hårdare haha :lol: Nämen när bytte du växelolja sist?
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Inlägg av snower »

Tar i så hårt det bara går känns som växlarna är skrot böt olja igår.
Kire
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 372
Blev medlem: 21 januari 2009, 18:34
Ort: Sverige

Inlägg av Kire »

Tar i så hårt det bara går känns som växlarna är skrot böt olja igår.
Märkligt. Hoppas det inte är nåt i växellådan som är paj.
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Inlägg av snower »

Det måste de vara :S
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Inlägg av snower »

Det måste finnas ngn strypning till.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

byt avgasrör så rör de mer på sig, bara att acceptera.

Och att växeln är trög är normalt, det är ju en AM6 låda och dom kan vara fucked up så att säga.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Inlägg av snower »

Okej men vad ska man köpa för prisvärt rör?
Växeln är inte trög jag får i nollan oftare än jag får i 6 det är som friläget går i först.
Användarens profilbild
guth
Varnad
Inlägg: 778
Blev medlem: 27 maj 2009, 21:06

Inlägg av guth »

bensinskalle skrev:byt avgasrör så rör de mer på sig, bara att acceptera.

Och att växeln är trög är normalt, det är ju en AM6 låda och dom kan vara fucked up så att säga.
eeh ja.. lådan är ju inte gjord för att lägga i 6an typ i 40 så det säger ju sig självt... testa trimma så minimerar du det reajält
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"

=)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

om du lägger i 6:an när den ska läggas i (dvs typ 60+) så får du inte i friläge. det beror på lådans konstruktion.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres
Inlägg: 1356
Blev medlem: 30 september 2007, 18:13
Ort: Älmhult

Inlägg av TK_DRAC »

om du har dem nyaste riejuna så har dem strypt tändning så kan vara det. Annars ska dem ju göra 70-80 beroende på drev osv..
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Inlägg av snower »

Jaha det kan ju vara därför.

RRX/MRX/SMX
Plugg i delningen av kröken.
Luftburk
Snålt bestyckad


Det är bara luftburken jag inte checkat men om jag tar bort den kan det göra stor skillnad då? det måste finnas ngn strypningen till.

Guida mig hur jag tar bort det.
Kire
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 372
Blev medlem: 21 januari 2009, 18:34
Ort: Sverige

Inlägg av Kire »

Vilken årsmodell är det?
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Inlägg av snower »

Jag har bara tagit bort det i delningen av kröken kan det sitta ngn Plugg i början av kröken också som ger ändå mer effekt?

Insuget kanske det sitter ngt på med.
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Inlägg av snower »

05
Kire
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 372
Blev medlem: 21 januari 2009, 18:34
Ort: Sverige

Inlägg av Kire »

05
Okej är det power up modelen? Om det är power up modelen så har du ECU (Strypt tändning). Har du inte det så har du vanlig CDI box som du ska byta till ostrypt.
Senast redigerad av Kire den 9 maj 2010, 09:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Riiikard
Varnad
Inlägg: 575
Blev medlem: 29 november 2009, 19:58
Ort: Västragötaland i en liten håla

Inlägg av Riiikard »

http://twostrokerider.se/artiklar/1292

Där har du det du behöver SNOWER!
//MVH
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Inlägg av snower »

ECU (Strypt tändning) lätt att ta bort strypning?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Vad är det för årsmodell på den?
En ostrypt Rieju ska göra betydligt mer än 50km/h.
Är det en 08 & framåt? Isåfall har du en strypt ecu. Men då ska du ha en "Power Up-motor" för att den ska vara ecu-strypt. Alltså AM7 motorn.

Vill du strypa av den så är det så att du ska borra i den lilla boxen. EXAKTA mått krävs!! Annars får du betala x antal tusen för en ny.

Sen blåser du det mesta!
Rieju FTW!!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

snower skrev:ECU (Strypt tändning) lätt att ta bort strypning?
du har inte ecu box. dem kom på modellerna 08 --->.


nånting är fel för dig. har du bestyckat om den? min rrx gjorde 80 på määtarn urpluggad, så nånting är galet för dig iaf.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Inlägg av snower »

Okej, för det enda som är defekt är elen.
Den måste göra 70 iaf.
Kan inte ngn rabbla upp alla strypningar och vad man ska ha för storlek på munstycket när man tagit bort alla strypningar.

insuget är det enda jag inte kollat.
Kire
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 372
Blev medlem: 21 januari 2009, 18:34
Ort: Sverige

Inlägg av Kire »

Delningen vid kröken
Luftburken
CDI-boxen

Säga vilket munstycke du ska ha är svårt att säga men köp en sats och testa dig fram. Är ju olika från motorer till motorer.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

är det 12 eller 16mm förgasare?

cdi boxen är inte strypt. ska iaf inte vara det.
pluggen i krökdelningen.
plugg i luftburken. (du märker ingen skillnad om du drar den)


med dragen avgasplugg ska du ha munstycke strl runt 100.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
snower
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 april 2010, 19:26

Inlägg av snower »

Okej 12 mm.
Jag kanske ska köpa effekt rör lågvarvigt mk och dreva upp.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

DEA!! skrev:Vad är det för årsmodell på den?
En ostrypt Rieju ska göra betydligt mer än 50km/h.
Är det en 08 & framåt? Isåfall har du en strypt ecu. Men då ska du ha en "Power Up-motor" för att den ska vara ecu-strypt. Alltså AM7 motorn.

Vill du strypa av den så är det så att du ska borra i den lilla boxen. EXAKTA mått krävs!! Annars får du betala x antal tusen för en ny.

Sen blåser du det mesta!
Rieju FTW!!
+ att cylindern är pluggad
Användarens profilbild
CalleNajs
Mr: Awesome
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 oktober 2008, 18:31

Inlägg av CalleNajs »

min rrx 06(samma motor) har jag urpluggad orginal rör med drd pro slutdämpare o Hebo sportfilter drevad lite blygt och har 90 munstycke men måste choka på högre varv :P
ValoPallo skrev:Med våld och vaselin passar allt
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

callebajs skrev:min rrx 06(samma motor) har jag urpluggad orginal rör med drd pro slutdämpare o Hebo sportfilter drevad lite blygt och har 90 munstycke men måste choka på högre varv :P
kan jag förstå. har 88 i min rrx 07 med endast dragen luiftplugg.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Låst