Det går fin fint att växla men ibland kmr det sig att de blir hårt som faan att peta i växlarna (oftast när ja står still) Och neutral hoppar i mellan varje växel om ja inte petar ordentligt.
Det är en Rieju mrx 05, ska ja byta växellådsolja? Hur mkt olja ska jag ha i växellådan? Jag kör med mineral.
Det är svårt att byte växel på alla moppar när det står stilla. lättare om man rullar lite lätt.
Övriga frågor kan jag inte svara på. Men kör på full syntet olja funkar bra i alla väder
JukkA* skrev:det är väl AM6 till mrx ?. isåfall det finns en skruv på kopplingskåpan det e minimum(stavning) det står i service boken :p
Som han säger så är det en skruv på kopplingskåpan som du tar bort sen fyller på olja tills det börjar rinna ut där å sätter på skruven igen sen e du färdig.
JukkA* skrev:det är väl AM6 till mrx ?. isåfall det finns en skruv på kopplingskåpan det e minimum(stavning) det står i service boken :p
Som han säger så är det en skruv på kopplingskåpan som du tar bort sen fyller på olja tills det börjar rinna ut där å sätter på skruven igen sen e du färdig.