Aerox varvar ej ut (Film)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Eddeh_
Elmoped

Aerox varvar ej ut (Film)

Inlägg av Eddeh_ »

Tja, har en aerox som krånglar den vill inte varva ut. Jag har testat alla mynstycken mellan 60-110 och även ett 125 men den går ändå lika kasst.

http://www.youtube.com/watch?v=tlUJzkY5gWM

Setup Polini sport 70cc, Polini speed control, 17,5 dellorto och gianelli rör. Vet någon var det är för fel? Tacksam för svar.
hej
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

ställt in förgasaren?
Eddeh_
Elmoped

Inlägg av Eddeh_ »

michaelzwe skrev:ställt in förgasaren?
Ja efter varje munstycks bytning så har jag testat med allt men inget hjälper :/
hej
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

Eddeh_ skrev:
Ja efter varje munstycks bytning så har jag testat med allt men inget hjälper :/
okej men det låter ju nästan som om den inte får tillräckligt med bensin . men vet inte om de hjälper men har du bytt stift?
Senast redigerad av michaelzwe den 5 maj 2010, 20:43, redigerad totalt 1 gånger.
Eddeh_
Elmoped

Inlägg av Eddeh_ »

michaelzwe skrev:
Eddeh_ skrev:
okej men det låter ju nästan som om den inte får tillräckligt med bensin. men vet inte om de hjälper men har du bytt stift?
Nej, måste väl testa det men det är det, men tror inte att det är det för det är ett nytt stift.
hej
mixit
Elmoped

Inlägg av mixit »

det kan inte vara ett kasst tändstift ?
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

Eddeh_ skrev:
michaelzwe skrev:
Eddeh_ skrev: Ja efter varje munstycks bytning så har jag testat med allt men inget hjälper :/
okej men det låter ju nästan som om den inte får tillräckligt med bensin. men vet inte om de hjälper men har du bytt stift?
Nej, måste väl testa det men det är det, men tror inte att det är det för det är ett nytt stift.
testa att köra utan filter på
Eddeh_
Elmoped

Inlägg av Eddeh_ »

michaelzwe skrev:
Eddeh_ skrev:
michaelzwe skrev: okej men det låter ju nästan som om den inte får tillräckligt med bensin. men vet inte om de hjälper men har du bytt stift?
Har testat men börjar ändå blöddra på samma sätt. :/ kan det vara något el fel ?
hej
Användarens profilbild
fredde802
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredde802 »

jag har samma fel!! kolla min tråd yamaha aerox blödrar. jag har också en film då jag kör:)
A3R0X
Elmoped

Inlägg av A3R0X »

Blir de nån skillnad om du chokar?
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

Eddeh_ skrev:
michaelzwe skrev:
Eddeh_ skrev: Nej, måste väl testa det men det är det, men tror inte att det är det för det är ett nytt stift.
Har testat men börjar ändå blöddra på samma sätt. :/ kan det vara något el fel ?
okej de är nog inte el fel
Eddeh_
Elmoped

Inlägg av Eddeh_ »

A3R0X skrev:Blir de nån skillnad om du chokar?
Nej det är bara samma blödder hela tiden :( Böt även vikter idag men ingen skillnad.
hej
Användarens profilbild
fredde802
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredde802 »

jag tror jag också har nå el fel. jag ska rengöra förgasaren och byta tändhatt eftersom den låsnat flera gånger då jag kört
Eddeh_
Elmoped

Inlägg av Eddeh_ »

fredde802 skrev:jag tror jag också har nå el fel. jag ska rengöra förgasaren och byta tändhatt eftersom den låsnat flera gånger då jag kört
Hör av dig om du får den att gå, fortsätt skriva om någon har någon aning om vad det kan vara. Tackar för svar
hej
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

fredde802 skrev:jag tror jag också har nå el fel. jag ska rengöra förgasaren och byta tändhatt eftersom den låsnat flera gånger då jag kört
kan knappast vara el fel allt handlar om inställningar.
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

måste bara låna lite, min kompis har samma J*vla problem med sin kymco super 9.
har kollat kompet osv. nytt tändstift, ny tändhatt, bytt mellan 19mm och 21mm förgasare med flera olika munstycken.

den drar inte tjuvluft, funkar inte bättre fast man har utan luftfilter. ibland funkar den perfekt, ibland kommer den knappt framåt.
Jag har ALDRIG hört detta problem med en cross moppe och dessa plastraketer kan jag knappt nått om, så hjälp tack:D

funderar på om det kan ha nått att göra med membranet? reedsen va dunder hårda men kan en hitta nått nytt att köpa heller till en kymco super 9 luftkyld :cry: ???
A3R0X
Elmoped

Inlägg av A3R0X »

Testa sätta på din original förgasare och se hur moppen går då.
Användarens profilbild
Pulliboy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pulliboy »

Lättast att kolla om man har rätt munstycke är genom att först köra en bit, sedan ta av stiftet och kolla färgen :wink:

sen är det bara att ställa in rätt munstycke, svårare är det inte :)
Behöver ni hjälp, eller bara vill snacka om moppar eller annat skoj, så är det bara att adda: Adde_pauli@hotmail.com =)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

med tanke på jag har tittat på filmen och set setupen så tänker jag lite
det låter som han har ett måtstånd i röret ?
har du pluggat ut röret för om han har ett motstånd där då går han väll sämre om jag inte har fel ? ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
freidow
Farsans gamla zündapp

Inlägg av freidow »

Vad har du för värmeskala på stiftet nu ? när man kör 70 cc så ska man ha minst 9 i värmeskala för att motorn ska orka varva upp. Testa dra i ett stift med värmeskala 9 med lång gänga och sen testar du :D
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

A3R0X skrev:Testa sätta på din original förgasare och se hur moppen går då.
nej, har ej den och så är det 70cc och effektrör.
Pulliboy skrev:Lättast att kolla om man har rätt munstycke är genom att först köra en bit, sedan ta av stiftet och kolla färgen Wink

sen är det bara att ställa in rätt munstycke, svårare är det inte
nej nej d vet jag..
freidow skrev:Vad har du för värmeskala på stiftet nu ? när man kör 70 cc så ska man ha minst 9 i värmeskala för att motorn ska orka varva upp. Testa dra i ett stift med värmeskala 9 med lång gänga och sen testar du
hehe nej, har ett nytt b8hs i nu, dvs kortgängat. och om jag pluppar i ett ES slår det ju i, då kan vi båda räkna ut vad som händer :roll:
värmeskalan har inte med å göra hur mycket den varvar heller för den delen :wink:
willemedDERBIN skrev:med tanke på jag har tittat på filmen och set setupen så tänker jag lite
har du pluggat ut röret för om han har ett motstånd där då går han väll sämre om jag inte har fel ? ?
det tror jag inte han har och det har inte min kompis heller. och det är nyss ursotat kan ju tilläggas :roll:
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

du har säkert haft skit i tanken som följt med ner i förgasaren.. Ta av förgasaren och ta loss flotören och alla munstycken.. ta tryckluft och spruta i alla hålen du kommer åt och sen kanske byta bensinfilter för att det inte ska upprepas..

skriver här också ifall du inte kollar i den andra tråden
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Eddeh_
Elmoped

Inlägg av Eddeh_ »

willemedDERBIN skrev:med tanke på jag har tittat på filmen och set setupen så tänker jag lite
Det är helt ur pluggat
hej
Eddeh_
Elmoped

Inlägg av Eddeh_ »

freidow skrev:Vad har du för värmeskala på stiftet nu ? när man kör 70 cc så ska man ha minst 9 i värmeskala för att motorn ska orka varva upp. Testa dra i ett stift med värmeskala 9 med lång gänga och sen testar du :D
Tack ska testa med det :)
hej
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

freidow skrev:Vad har du för värmeskala på stiftet nu ? när man kör 70 cc så ska man ha minst 9 i värmeskala för att motorn ska orka varva upp. Testa dra i ett stift med värmeskala 9 med lång gänga och sen testar du :D
högt värmetal = hög värme avledning = kallt tändstift / tändstiftet tar lång tid på sig att nå arbetstemp
lågt värmetal = låg värme avledning = varmt tändstift / tändstiftet når snabbt arbets temp
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xps_martin »

Har du ostrypt cdi eller har du bytt till en ostrypt ?

kanske lite dum fråga men, alltid lika bra att fråga :)
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Eddeh_
Elmoped

Inlägg av Eddeh_ »

xps_martin skrev:Har du ostrypt cdi eller har du bytt till en ostrypt ?

kanske lite dum fråga men, alltid lika bra att fråga :)
Jo, det är väl det första man byter :D Har testat allt ni har förslagit men inget har hjälpt :( är det någon som har något annat förslag vad det kan vara?
hej
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

sprutar det ut lite "bensin-ånga" bak till på förgasaren ? alltså rätt mkt
Eddeh_
Elmoped

Inlägg av Eddeh_ »

KarlssoN^ skrev:sprutar det ut lite "bensin-ånga" bak till på förgasaren ? alltså rätt mkt
Måste titta men var är det iså fall?
hej
KizZamP
Elmoped

Inlägg av KizZamP »

Min kompis hade så också med sin 17,5 förgasare men han bytte upp till 19 och då funka den bra, jag själv kör med 21mm funkar finfint :)

Båda har polini 70cc
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Eddeh_ skrev:
KarlssoN^ skrev:sprutar det ut lite "bensin-ånga" bak till på förgasaren ? alltså rätt mkt
tätt i avgasröret med sot lr liknade så bensin ångan går bakvägen ut ur förgasaren för avgaserna har ingen stanns att ta vägen... alltså sot i röret.
Eddeh_
Elmoped

Inlägg av Eddeh_ »

KizZamP skrev:Min kompis hade så också med sin 17,5 förgasare men han bytte upp till 19 och då funka den bra, jag själv kör med 21mm funkar finfint :)

Båda har polini 70cc
Har testat med en 19mm men gick ändå inte :/
hej
Eddeh_
Elmoped

Inlägg av Eddeh_ »

KarlssoN^ skrev:
Eddeh_ skrev:
tätt i avgasröret med sot lr liknade så bensin ångan går bakvägen ut ur förgasaren för avgaserna har ingen stanns att ta vägen... alltså sot i röret.
Ska testa elda ur röret :)
hej
Användarens profilbild
Ropen94
Varnad

Inlägg av Ropen94 »

FYFAN vilket jävla axx PÖJK!

Jag är nästan säker på att du har för lätta V-Vikter!
Eddeh_
Elmoped

Inlägg av Eddeh_ »

Ropen94 skrev:FYFAN vilket jävla axx PÖJK!

Jag är nästan säker på att du har för lätta V-Vikter!
Haha, ja axxet är fint :) men top farten inte mer än 30 :/. Har bytit till tyngre vikter men nej nej.
hej
Låst