okej men det låter ju nästan som om den inte får tillräckligt med bensin . men vet inte om de hjälper men har du bytt stift?Eddeh_ skrev:Ja efter varje munstycks bytning så har jag testat med allt men inget hjälper :/michaelzwe skrev:ställt in förgasaren?
Nej, måste väl testa det men det är det, men tror inte att det är det för det är ett nytt stift.michaelzwe skrev:okej men det låter ju nästan som om den inte får tillräckligt med bensin. men vet inte om de hjälper men har du bytt stift?Eddeh_ skrev:Ja efter varje munstycks bytning så har jag testat med allt men inget hjälper :/michaelzwe skrev:ställt in förgasaren?
testa att köra utan filter påEddeh_ skrev:Nej, måste väl testa det men det är det, men tror inte att det är det för det är ett nytt stift.michaelzwe skrev:okej men det låter ju nästan som om den inte får tillräckligt med bensin. men vet inte om de hjälper men har du bytt stift?Eddeh_ skrev: Ja efter varje munstycks bytning så har jag testat med allt men inget hjälper :/
Har testat men börjar ändå blöddra på samma sätt. :/ kan det vara något el fel ?michaelzwe skrev:testa att köra utan filter påEddeh_ skrev:Nej, måste väl testa det men det är det, men tror inte att det är det för det är ett nytt stift.michaelzwe skrev: okej men det låter ju nästan som om den inte får tillräckligt med bensin. men vet inte om de hjälper men har du bytt stift?
nej, har ej den och så är det 70cc och effektrör.A3R0X skrev:Testa sätta på din original förgasare och se hur moppen går då.
nej nej d vet jag..Pulliboy skrev:Lättast att kolla om man har rätt munstycke är genom att först köra en bit, sedan ta av stiftet och kolla färgen Wink
sen är det bara att ställa in rätt munstycke, svårare är det inte
hehe nej, har ett nytt b8hs i nu, dvs kortgängat. och om jag pluppar i ett ES slår det ju i, då kan vi båda räkna ut vad som händerfreidow skrev:Vad har du för värmeskala på stiftet nu ? när man kör 70 cc så ska man ha minst 9 i värmeskala för att motorn ska orka varva upp. Testa dra i ett stift med värmeskala 9 med lång gänga och sen testar du
det tror jag inte han har och det har inte min kompis heller. och det är nyss ursotat kan ju tilläggaswillemedDERBIN skrev:med tanke på jag har tittat på filmen och set setupen så tänker jag lite
det låter som han har ett måtstånd i röret ?
har du pluggat ut röret för om han har ett motstånd där då går han väll sämre om jag inte har fel ? ?
högt värmetal = hög värme avledning = kallt tändstift / tändstiftet tar lång tid på sig att nå arbetstempfreidow skrev:Vad har du för värmeskala på stiftet nu ? när man kör 70 cc så ska man ha minst 9 i värmeskala för att motorn ska orka varva upp. Testa dra i ett stift med värmeskala 9 med lång gänga och sen testar du
Ska testa elda ur röretKarlssoN^ skrev:tätt i avgasröret med sot lr liknade så bensin ångan går bakvägen ut ur förgasaren för avgaserna har ingen stanns att ta vägen... alltså sot i röret.Eddeh_ skrev:Måste titta men var är det iså fall?KarlssoN^ skrev:sprutar det ut lite "bensin-ånga" bak till på förgasaren ? alltså rätt mkt