Behåll original och satsa pengar på variatorn iställetTyphoooon skrev:Ja vilken koppling ska jag välja till min yamaha aerox -99a men 70cc. Jag skulle vilja ha en riktigt prisvärd en. Snälla hjälp! Länka eller ngt
Ja dåsåTyphoooon skrev:okej, ja jag är inte så erfaren av mopeder, men aeroxen startar och låter riktigt vass, men den rör sig inte frammåt, kan dette bero på att kopplingen är pajj eller bara att man behöver nya fjädrar? den har stått stilla i 5 år tills jag satte igång med den
Låter otroligt om kopplingsfjädrarna är slöa/mjuka skulle den driva iväg omgåendeTyphoooon skrev:tack för länkarnamen jag öppnade variatorkåpan och såg att remmen snurrar som fan, men är det så att kopplingsfjädrarna är för slöa och inte orkar dra åt så att hjulet ska snurra?
kevinspeedfight skrev:Hej jag har en speedfight 2. som jag har trimmat med Hebo rör och bortagen v-ring. men funderar nu på att sätt i nya variatorvikter och då tänker jag köpa ny variator på en gång. vilken variator ska jag köpa och vilken tyngd på vikter ska jag ha till min setup?
// Kevin Smile
kopplingsfjädrar: mediumTjajoel skrev:Har precis köpt LEOVINCE TT rör till min slider, men vet att det behövs lite mer saker
Undrar hur stark/starka kopplingsfjädrar och tryckfjäder jag behöver ungefär behöver?
Hur lätta vikter jag kan ha för att den ska gå framåt men endå med så bra axx som möjligt
Tror de blir ett membarn och även kanske gasbox, är det något ni rekomenderar?8)
Tack på förhand
Snälla öppna inte käften när du inte vet...DEA!! skrev:7g är ändå ganska tungt, men det känner du ju själv vad du vill ha axx eller topp då. Men vill du ha båda delarna, så tror jag du skulle gå ner lite till.
Mack33 skrev:Det var samma för mig när jag körde med original vikterna på mitt doppler s3r, Nu har jag däremot bytt till 4.3g men jag tror de är lite för lätta eller tunga... Den har slött axx till 20 sen drar den iväg från 20-80 nån som vet om jag behöver tyngre eller lättare vikter?