Min moppe la av igår kväll. Den gick väldigt slött och när jag stängde av tändningen så tvärdog den och hela motorn "låste" sig. Man kunde varken kicka eller starta den med el-starten, kolven rörde sig inte en centimeter. Jag antog att den hade "värmenypt", men idag när jag hade av cylindern (som förövrigt var extremt krånglig att få av) så ser jag att den är helt repfri, kolven likaså. Dock la jag märke till att vevpartiet med jämna mellanrum gick väldigt trögt. Ibland kunde man rotera det flera varv hur lätt som helst, men sen plötsligt, så blev det jättetrögt i 1/4 varv och sedan gick det fint igen. Efter ett tags manuellt roterande av vevpartiet så slutade det att fastna (lika ofta iallafall) och jag satte på cylindern igen (det var ingen match att få på den). När jag provstartade så var kicken fortfarande trög, men det gick att starta iallafall. Men när jag stängde av tändningen och sedan provade att starta den igen, så gick det extremt trögt igen

Är det någon som har någon aning om vad min moped kan ha drabbats av? Hör isåfall gärna av er

Tack på förhand/// Victor Alsén.
Hoppas att ni förstod vad jag menade.