hej har en Derbi Senda 05 som läcker ut all kylarvatten, de är som ett hål precis vid vattenpumpen på motorblocket där de droppar ut, ska de sitta något där för de droppar konstant när kylarvattnet kommer ner i pumpen.
och sen måste jag typ luta hela moppen för att ens få ner vatten i pumpen ibland.
det är packboxen till pumpaxeln som har gått sönder. sätt inte igen det hålet va du än gör! då kommer de in i motorn.... men byt den hälst innan du kör nå mer.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
min va exakt lika dan att det droppa vatten ur de hålet, men ja la i lite tätningsmedel för hålet, sedan bytte vattenpumpspackning.
men vad är de hålet till för?
Som sagt sätt inte igen det hålet! När packboxen går sönder rinner vattnet ut genom det hålet istället för att vatten ska komma in i växellådan, hålet sitter mellan dom två packboxarna på axeln.
okej men är de packningen bakom vattenpumpshjulet som är kass då eller?
för jag har bytt packningen till själva kåpan.
och vad kan hända om ja kör me de igentäppt?
sendan94 skrev:okej men är de packningen bakom vattenpumpshjulet som är kass då eller?
för jag har bytt packningen till själva kåpan.
och vad kan hända om ja kör me de igentäppt?
vatten kommer in i växellådan och oljan blir vatten/olje blandning och växel lådan kan rasa
sendan94 skrev:hej har en Derbi Senda 05 som läcker ut all kylarvatten, de är som ett hål precis vid vattenpumpen på motorblocket där de droppar ut, ska de sitta något där för de droppar konstant när kylarvattnet kommer ner i pumpen.
och sen måste jag typ luta hela moppen för att ens få ner vatten i pumpen ibland.
vet någon vad som kan vara fel`?
mvh
Är hålet gängat? Annars är det urtappningsskruven som är borta