strypt CDI på Derbi Senda?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Varför fortsätter ni skriva när en moderator redan bekräftat att jag har rätt?

Skippa OT nu.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

visst henry du har så rätt, men i verkligheten: nej.....

Nu har ja en CDI fråga!!!!:

Nån som vet om de sitter nån form av strypning på cdi:n på en drd pro 06??
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

bensinskalle skrev:visst henry du har så rätt, men i verkligheten: nej.....

Har jag inte rätt?

hohoho
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

nej för ja ä ganska säker på att de finns moppar som går snabbare än 120. finns tyskar som stressat upp en 50 cc i 140 :D . Jag har väldigt svårt att tro att de inte finns nån ^^ , för min polare åker me airsal och toppar 115 enligt honom.... men kan du bevisa motsatsen så säg gärn till :D
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

har för mig att drd 06 kan du koppla ur strypningen men på vanliga Senda 06 är det strypt. och henry spelar det någon roll om det är en moderator som säger att du har rätt om denne inte vet mer? om ägaren till sidan skulle vara en 8åring med minnesförlöst och aldrig ens rört en moped skulle säga att du har rätt skulle du ha mer rätt då än om någon som verkligen vet vad denne pratar om säger det? spela roll.. mopeder får toppa vadfan dom vill sålänge det axxar braxD
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

bensinskalle skrev:nej för ja ä ganska säker på att de finns moppar som går snabbare än 120. finns tyskar som stressat upp en 50 cc i 140 :D . Jag har väldigt svårt att tro att de inte finns nån ^^ , för min polare åker me airsal och toppar 115 enligt honom.... men kan du bevisa motsatsen så säg gärn till :D

ja ge mig en biljet till dit du bor samt fixa en GPS så kan ajg fixa fram motsatsen.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

chifen skrev:har för mig att drd 06 kan du koppla ur strypningen men på vanliga Senda 06 är det strypt. och henry spelar det någon roll om det är en moderator som säger att du har rätt om denne inte vet mer? om ägaren till sidan skulle vara en 8åring med minnesförlöst och aldrig ens rört en moped skulle säga att du har rätt skulle du ha mer rätt då än om någon som verkligen vet vad denne pratar om säger det? spela roll.. mopeder får toppa vadfan dom vill sålänge det axxar braxD
Ja har ju "ostrypt" cdi på den, de sitter ju original, men ja tkr att den går trögt på högvarven..... Därför ja undrar.. ja har liksom testat olika rör men det är hela tiden lite segt.. förgasaren har ja optimerat 1000 ggr också ^^
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Henry skrev:
bensinskalle skrev:nej för ja ä ganska säker på att de finns moppar som går snabbare än 120. finns tyskar som stressat upp en 50 cc i 140 :D . Jag har väldigt svårt att tro att de inte finns nån ^^ , för min polare åker me airsal och toppar 115 enligt honom.... men kan du bevisa motsatsen så säg gärn till :D

ja ge mig en biljet till dit du bor samt fixa en GPS så kan ajg fixa fram motsatsen.
vfr ska du till mig?? du ska väl snarare åka runt i hela europa och kolla varenda trimmad moppe som finns xD
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

bensinskalle skrev:
chifen skrev:har för mig att drd 06 kan du koppla ur strypningen men på vanliga Senda 06 är det strypt. och henry spelar det någon roll om det är en moderator som säger att du har rätt om denne inte vet mer? om ägaren till sidan skulle vara en 8åring med minnesförlöst och aldrig ens rört en moped skulle säga att du har rätt skulle du ha mer rätt då än om någon som verkligen vet vad denne pratar om säger det? spela roll.. mopeder får toppa vadfan dom vill sålänge det axxar braxD
Ja har ju "ostrypt" cdi på den, de sitter ju original, men ja tkr att den går trögt på högvarven..... Därför ja undrar.. ja har liksom testat olika rör men det är hela tiden lite segt.. förgasaren har ja optimerat 1000 ggr också ^^
vad kör du på för drevning? vad har du för rör? och vid vilka varv börjar den slacka
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

ja har org drev, 11/53, körde me malossi mhr supermoto förut, men har nu bytt till underliggande giannelli. förgasaren bestyckad med 86 munstycke, väl inställd, har satt på stage 6 boost bottle ( blev hur bra som helst ) ...

Men dedär me varven: Ja har ingen jä..a aning om vilka varv. Jag vet inte hur man tolkar derbis digitala mätare :evil: Fick bara en manual till x-treme, o dom har ju analog :?

Men ja gissa på typ att den slackar på ca 10000 varv, tror mätaren går till 12... De är som ett hack, på varven under så går den hur piggt som helst, men sen så kommer ett hack, på lågväxlar så drar ja förbi, men på högväxlarna så blir den jävligt trögaccad... Nu går de bättre än vad den har gjort dock :? ..... Men ja är fortfarande inte nöjd.. Den toppar 85 ++.., men då får man varva som f.n...
'
Funderar på att byta upp drev en aning, men accen är ju sådär som den ä nu....
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

hata digital vartalsmätare :P men de ska nog inte vara något.. men du skulle ju kunna lämna in den och säga till dem på verkstaden att de får kolla om det är någon störning i cdi boxen...
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

chifen skrev:hata digital vartalsmätare :P men de ska nog inte vara något.. men du skulle ju kunna lämna in den och säga till dem på verkstaden att de får kolla om det är någon störning i cdi boxen...
den har varit inne på mätning ^^, och de konstaterades att värdena var "alldeles för höga", men de skulle inte vara något problem....

Men ja tror de ä nåt me tändningen som ä mysko, skulle inte förvåna mig om de va cdi:n som spökar, för de har hänt andra också xD
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

bensinskalle skrev:
Henry skrev:

vfr ska du till mig?? du ska väl snarare åka runt i hela europa och kolla varenda trimmad moppe som finns xD

Nej, snarae åka runt till alla fuckos och bevisa motsatsen och det inkluderar du.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Henry skrev:
bensinskalle skrev:
Henry skrev:

Nej, snarae åka runt till alla fuckos och bevisa motsatsen och det inkluderar du.
Sendor med sp-kit gör ca 115km/h slutsnackat.. moppejäveln gör iaf 45 original huvudsaken är att skiten gör 80+ och axxardit upp som en skållad råtta
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fredde92 »

chifen skrev:
Henry skrev:
bensinskalle skrev: vfr ska du till mig?? du ska väl snarare åka runt i hela europa och kolla varenda trimmad moppe som finns xD

Sendor med sp-kit gör ca 115km/h slutsnackat.. moppejäveln gör iaf 45 original huvudsaken är att skiten gör 80+ och axxardit upp som en skållad råtta
precis, får hoppas det var slutsnackat om den saken nu. :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Henry skrev:
bensinskalle skrev:
Henry skrev:

vem vare som snacka om att sköt sig i forumet???

fucko kan du va själv, du har hittills en som håller me dej, resten säger motsatsen. Ja vet att de står i världens stora lexikon att du ska ha rätt, men nu är de inte så, acceptera
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

bensinskalle skrev:
Henry skrev:
bensinskalle skrev: vfr ska du till mig?? du ska väl snarare åka runt i hela europa och kolla varenda trimmad moppe som finns xD

vem vare som snacka om att sköt sig i forumet???

fucko kan du va själv, du har hittills en som håller me dej, resten säger motsatsen. Ja vet att de står i världens stora lexikon att du ska ha rätt, men nu är de inte så, acceptera

Du är sorlig grabben.

Du käftar emot någon hur mycket som helst när du sitter på fakta som är grundat av personer osm inte vet vad du pratar om.

Det ska bli kul om ca 1 år när du har lite mer vett i skallen och verkligen fattar att du hade fel, eller det kanske inte kommer hända?

Men i era ögon så går ju säkert en Bidalot Senda i 300.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

verkligheten kallas de, men den har du inte fått känna på
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

bensinskalle skrev:verkligheten kallas de, men den har du inte fått känna på

Nej, jag har ju inte kört någon vass moped i mitt liv, nej verkligen inte.

Och jag har inte klockat dom med GPS och sett att dom inte gör 300 som ni säger, nej verkligen inte.

Väx upp grabben, väx upp.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

sluta tjöta då.. en sp kittad Senda gör ca 115km/h även om du inte vill tro det. kom tillbaka när du kört irl
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

chifen skrev:sluta tjöta då.. en sp kittad Senda gör ca 115km/h även om du inte vill tro det. kom tillbaka när du kört irl

JAg vet mycket väl att en SP Senda KAN göra 115 ärliga.

Men jag vet också MYCKET väl att en org Airsal inte gör några 115 blås.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

orginal arisal? du får nog ändra dedär lite xD
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

chifen skrev:orginal arisal? du får nog ändra dedär lite xD

Varför skulle jag göra det?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

men vafan då original arisal? arisal är ett märke? en arisal t6 maxima ger upp till 18häst vilket är typ lika mycket som en sp cylinder... så den kan nog göra upp mot 115km/h du kan nog pressa upp båda i 120 med rätt drevning
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

chifen skrev:men vafan då original arisal? arisal är ett märke? en arisal t6 maxima ger upp till 18häst vilket är typ lika mycket som en sp cylinder... så den kan nog göra upp mot 115km/h du kan nog pressa upp båda i 120 med rätt drevning

ORIGINAL AIRSAL = INTE PORTAD

HERREGUUUUUUUUUUUUUUUD!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

men suck... beror ju på vilken jävla arisalcylle du snackar om... t6 maxima ger upp till 18häst.. någon till med riktig portning
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

chifen skrev:men suck... beror ju på vilken jävla arisalcylle du snackar om... t6 maxima ger upp till 18häst.. någon till med riktig portning

"Ger upp till 18häst"

Tro itne på allt du läser grabben.

Kataloghästar, kataloghästar.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

upp till 18häst (upp till) troligtvis landar det på ca 16.. men sedan ger inte sp 19 heller.. utan landar på ca 17. den går ungefär som sp vilket som? OK?
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fredde92 »

okej, om vi ska börja snacka hästkrafter så kan vi juh börja med att bekräfta att en airsal ger då aldrig ifrån sig några 18 hk. hästkrafter som står på pappret stämmer ALDRIG! (står på vissa webshoppar att en Hebo manston cylinder skulle lämna 28 hk? nej tror inte det va?)
en komplett PRORACEkittad motor lämnar ca 20hk i bänk!

Mvh
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

i bänk ja? det är hästar på drivhjulet.. skillnad det.. med 20hästar på hjulet kanske 25hästar på veven.. vet inte riktigt hur mycket drivlineförluster det är på den lådan... förstår du?
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Fredde92 skrev:okej, om vi ska börja snacka hästkrafter så kan vi juh börja med att bekräfta att en airsal ger då aldrig ifrån sig några 18 hk. hästkrafter som står på pappret stämmer ALDRIG! (står på vissa webshoppar att en Hebo manston cylinder skulle lämna 28 hk? nej tror inte det va?)
en komplett PRORACEkittad motor lämnar ca 20hk i bänk!

Mvh

Gött, du verkar förstå iaf.

Vad spelar det för roll om vad man har på veven? helt onödigt.

Det är vad motorn kan leverera på bakhjulet som är intressant.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

haha jo :P men ni verkar inte förstå att det är motorhästar som de skriver på hemsidor osv..
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

chifen skrev:haha jo :P men ni verkar inte förstå att det är motorhästar som de skriver på hemsidor osv..

Kataloghästar skriver dom.

Vilket är fantasi siffror, ungefär som dina som säger att en moped med effekt gör 105 blås.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

min gör inte 105km/h? har jag aldrig sagt heller? de skriver uppskattade motorhästar.. men i bänk visas bakhjulshästar vilket inte alls är lika mycket som i motorn..
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

chifen skrev:min gör inte 105km/h? har jag aldrig sagt heller? de skriver uppskattade motorhästar.. men i bänk visas bakhjulshästar vilket inte alls är lika mycket som i motorn..
Det kanske var din allmänbildade vän Bensinkalle som sa det.

No shit det säger du?

Dom skriver HÖGA effektsiffor för sånna som du ska gå på det och säga "KOLLA KOLLA MIN AIRSAL HAR 18HK".
Låst