Vilket effektrör skall jag ha till Derbi Senda R X`Treme 2004 (EBS050) för att få så hög TOPPFART som möjligt?
Kan bara lägga ut mellan 0-2000kr.. Helst överliggande.
Vilket effektrör skall jag ha till Derbi Senda R X`Treme 2004 (EBS050) för att få så hög TOPPFART som möjligt?
Giannelli ;)
Okej, men har hört att TK ger högre farrt? :?
TK är kasst på Derbi ;)
Karlberg1011 skrev:Gasres på tub är det billigaste och snabbaste...
MinikeV skrev:Är väl helt okej kmr väl göra runt 85 km/h du kan ju lägga lite större framdrev så du får upp toppfarten lite typ 14/53 eller 15/53
Är gan´ska tung^^ Men vad bör den göra med 14/53 då? Eller till och med 15/53 ? :O
Svårt att säga men 85-90 kanske men om du är tung orkar den knappast med 15/53 jag är väldigt lätt och det var just och just att min orkade varva ur 6:an
MinikeV skrev:Är väl helt okej kmr väl göra runt 85 km/h du kan ju lägga lite större framdrev så du får upp toppfarten lite typ 14/53 eller 15/53
Är gan´ska tung^^ Men vad bör den göra med 14/53 då? Eller till och med 15/53 ? :O
Svårt att säga men 85-90 kanske men om du är tung orkar den knappast med 15/53 jag är väldigt lätt och det var just och just att min orkade varva ur 6:an
Kör på 13/53 eller 14/53 om jag ska någon lång bit..
derbirace skrev:Är Turbo Kit (high quality) ett bra rör för Derbi drd?? vad kommer mopeden gå med en 13 fram drev och röret och dragen förgasarebricka?? (Derbi drd)
ett gianelli är mycket bättre!
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Hej hej! Nu ärre så att ja blir galen på min jävla stypta CDIbox! Finns de inget sätt att fixa så den blir HELT ostrypt? utan att köpa ny -.-
Har en Derbi Senda 05! :
>n0 oNe< skrev:Hej hej! Nu ärre så att ja blir galen på min jävla stypta CDIbox! Finns de inget sätt att fixa så den blir HELT ostrypt? utan att köpa ny -.-
Har en Derbi Senda 05! :
Finns många myter att man ska dra ut en kabel. Dock tror jag aldrig någon har lyckats. Bara köpa en ny antagligen.
>n0 oNe< skrev:aah fan me men tack ändå! men va fan få vell köpa mig en ny då såg en CDI box på TS den hade märket "stylepro" är de kines eller?
mk:s ska vara bäst i kvalité vad jag vet i alla fall. Vet inget om stylepro men de låter sluskigt.
ja mellanvarvigt är det... är jnu högre än thrower men mindre än ett hyperrör
Ja de är det att giannellit drar väldigt långt ner, de börjar skjuta på runt 7500 varv redan, men den ordentliga effekten kommer vid 8500-9000 ungefär och brukar dra upp till 12. Så det är ett jävligt brett och bra rör, riktigt skönt att åka med då det varvar som fan samtidigt som man har skön botten.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
>n0 oNe< skrev:aah fan me men tack ändå! men va fan få vell köpa mig en ny då såg en CDI box på TS den hade märket "stylepro" är de kines eller?
mk:s ska vara bäst i kvalité vad jag vet i alla fall. Vet inget om stylepro men de låter sluskigt.
ja mellanvarvigt är det... är jnu högre än thrower men mindre än ett hyperrör
Ja de är det att giannellit drar väldigt långt ner, de börjar skjuta på runt 7500 varv redan, men den ordentliga effekten kommer vid 8500-9000 ungefär och brukar dra upp till 12. Så det är ett jävligt brett och bra rör, riktigt skönt att åka med då det varvar som fan samtidigt som man har skön botten.
jag hra kört giannelli hela min moppe tid och har testat det med olika cyllar. jag tycker att de är allt från starkt på lågvarven. tycker inte att de börja arbeta ordentligt för än på 9k och de drar till ca 11700rpm har mätt upp detta. de ända den ha vara vrid starkt med är min MHR 80 cylinder.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
har också funderat på mk's ostrypta cdi , men sen skiter det sej att den inte passar från -07 och framåt för att vi har det nya tändsystemet från dellorto , så är det någon som vet vad jag kan få tag på en ostrypt cdi box som passar till dellorto tändningen?
ska även sätta dit en fartbegränsare , är det någon som rekommenderar någon speciell annars kör jag med
inte dellorto utna ducati. dom är ostrypt redan. du behöver ett större munstycke! 90 minst. ja luftfilter gör skilnar på effekten men de ger så pass lite skilnad i effekten så de är inte värt det. de låter bara en massa!
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
hejhej! nu är det så att jag sattepå en 19mm dellorto förgasare på min moppe! MEN den får ingen bensin alls! de är snustort i förgasaren, alla slangar och allt sitter där de ska. så va fan kan de vara?
Det är en Derbi Senda 05