Hjälp med blinkers!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Bud3r
Elmoped

Hjälp med blinkers!

Inlägg av Bud3r »

jag har bytt till mini led blinkers fram och bak och köpt nytt blinkersrelä för led blinkers. Men ändå blinkar alla fyra när jag ska blinka åt något håll. SNÄLLA vad är felet?
Dodavovidod
Elmoped

Inlägg av Dodavovidod »

e du säker att du kopplat rätt ? (ngn måste säga ngt)
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

Dodavovidod skrev:e du säker att du kopplat rätt ? (ngn måste säga ngt)
Jag vet inte, det va ju så innan jag kopplade in det nya reläet med, Och man kan ju inte koppla blinkers fel, eller? Funkar ju bara på ett sätt?
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

klart du kan koppla blinkers fel? Kolla hur du har kopplat är ganska säker på att det är problemet...
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

Tuta skrev:klart du kan koppla blinkers fel? Kolla hur du har kopplat är ganska säker på att det är problemet...
Men nu fattar jag inte :O Liksom, vad är det jag kan ha kopplat fel? Det är ju bara ett sätt dom blinkar när man kopplar på? Kopplar man sladdarna tvärtom så blinkar dom inte? eller kan man göra fel på annat sätt? :O
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

du har troligtvis seriekopplat blinkersen eftersom alla fyra blinkar när du blinkar. blinkar de bara när du har på blinkers åt ett håll eller blinkar de då du har på det åt andra håller också? :P
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

MinikeV skrev:du har troligtvis seriekopplat blinkersen eftersom alla fyra blinkar när du blinkar. blinkar de bara när du har på blinkers åt ett håll eller blinkar de då du har på det åt andra håller också? :P
De blinkar åt båda hållen :)
Dodavovidod
Elmoped

Inlägg av Dodavovidod »

asså.... det är säkert ngt konstigt med hur du har kopplat för det kan vaar jag vet inte men det kan kanske kopplas på annat sätt för led blinkers :/ vet ej...
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

Dodavovidod skrev:asså.... det är säkert ngt konstigt med hur du har kopplat för det kan vaar jag vet inte men det kan kanske kopplas på annat sätt för led blinkers :/ vet ej...
okej, tack ändå! :)
Låst