suck. blev idag tagen av polisen när jag körde till skolan. hade precis parkerat då två stycken utklädda poliser klev fram och frågade om dem fick provköra den. Efter en lång diskution med dem tog dem moppen!!!
får dem beslag ta moppen så eller vad kan jag göra?
Jag hade en setup men 70 cc stage six, 19 mm förgasare, sportluftfiler och ZX rör.
vad tror ni jag får för straff? några tips vad jag kan göra?
Dom kommer ta allt trim du hade och om det är en EU moppe så kommer du få om besikta den. Samt att du får dagsböter som ligger mellan 800-1500kr trorja. Iaf så kommer du få vänta ett tag tills dom blir klara.
Är det en eu moppe så kommer troligtvis få tillbaka allt trim, det kommer nog sitta kvar på mopeden. Sen så kommer du nog få 1500 i böter för olovlig körning, uppskjutet lämp, och kanske tar de ditt förarbevis om du har eu moppe.
det värsta som du kan hända är att du inte får köra bil sen när du e 16 BTW undrar vart allt trim tar vägen ? O.o jag menar hur mycket kan dem beslagta ? :O aja det värsta är ditt lämp det ska du va rädd om !
Dodavovidod skrev:det värsta som du kan hända är att du inte får köra bil sen när du e 16 BTW undrar vart allt trim tar vägen ? O.o jag menar hur mycket kan dem beslagta ? :O aja det värsta är ditt lämp det ska du va rädd om !
Har hört att dom förstör/slänger trimmet, inte säker dock.
Japp om dem misstänker att moppen är trimmad får dem beslag ta den. Dem kommer ta trimmet å du får böter för olovligkörning 1200:- om du inte har någon inkomst annars kan de bli mer. Kanske för andra grejer med som bort tagen plåt osv, Och indraget lämp 1 månad till 3 år. Oftast 6 månader elr nåt sånt. Sen måste du göra den 100 orginal å registrering besiktiga moppen.
Dodavovidod skrev:det värsta som du kan hända är att du inte får köra bil sen när du e 16 BTW undrar vart allt trim tar vägen ? O.o jag menar hur mycket kan dem beslagta ? :O aja det värsta är ditt lämp det ska du va rädd om !
Har hört att dom förstör/slänger trimmet, inte säker dock.
ni kan inte säga säkert att dom tar trimmet för det är inte alltid dom gör det beror på vart man bor(jag vet att dom ska göra det men det gör dom inte alltid)