Elfel Derbi Mycket konstrar!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Riiikard
Varnad

Elfel Derbi Mycket konstrar!

Inlägg av Riiikard »

Hejhej.

För ett tag sedan så upptäckte jag och far 3 kabelbrott, som vi sedan fixade. Och när vi ändå höll på så bytte vi lampa (Samma effekt som innan) och nu är allt lagat å så, men problemet är att blinkersena blinkar as ljust och snabbt, tutan funkar knappt och kontrollpanelen lyser inte i början som den skall göra under ungefär 3 sekunder.

Aja, ni ser själva. Ledsen att jag viffta så mycket mer mobilen samt kass kamera.. 2.0 megapixel, mobil.

http://www.youtube.com/watch?v=0jE6K-SsvvA

Någon som känner igen sig? Vet vad felet är?
//MVH
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

Du får ingen ström från ackun, kolla säkringen :P om den är hel så har du troligtvis kabelbrott någon annanstans igen :P
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Användarens profilbild
Riiikard
Varnad

Inlägg av Riiikard »

MinikeV skrev:Du får ingen ström från ackun, kolla säkringen :P om den är hel så har du troligtvis kabelbrott någon annanstans igen :P
Okej, men asså, de va cpigt, när jag skulle rulla ut moppen så testade jag att blinka och då blinkade den normalt ett tag, sen svagara & snabbar ju längre tiden gick? Och kontrollpanelen lös de första 3 sek som vanligt då? :S
//MVH
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

Men kolla säkringen :P
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

för mig ser det ut som ett jod fel
och jag har meckat mycket med elen på Derbi :/
jag kan ha fel ^^
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Tullis
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Tullis »

Steg 1: Kolla om säkringen är hel, om inte byt! (Max: 10A säkring, behövs inte större)
Steg 2: Starta moppen kör lite, blinka lite, byt mellan hel och halvljus, använd bromsen så du använder bromsljuset och tuta, alla i ett steg för sig. Om du märker när säkringen går i dessa steg så kanske du kan lista ut var kabelbrottet finns. Fast de kabelbrott som du fixade kanske redan har löst problemet.
Dodavovidod
Elmoped

Inlägg av Dodavovidod »

jag är inte bra på att lösa el fel men ..... föratt helt eliminera problemet byt alla kablar o säkringar ^^ å funkar den inte då då ska du fan me få en lått av mig >.<
Låst