Moppen misständer efter fatrhinder?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Moppen misständer efter fatrhinder?

Inlägg av puttrish »

tjenare, var just ute och körde lite med moppen och när jag låg i cirka 70 över ett gupp så dog moppen helt, det lät som att jag fick slut på bensin, jag kickade sedan som en jude och till slut fick jag igång den, men då misstände den och när jag varvar den så blir det som att den varvstoppar typ?, den har alltid varvat fritt annars, samma sak händer när jag kör. Kan det vara att tändhatten är lite lös eller att den har gett sig helt? för den är väldigt röten. Är väldigt tacksam för snabba svar.

Puttrish
Dodavovidod
Elmoped

Inlägg av Dodavovidod »

det låter som att du har mitt problem fastt ditt e tvärt om mitt problem va att den varvade hej vilt helt plötsligt den hade tomgång 6000-8000 varv utan att jag rörde gasen O.o problemet va att min tändplatta hade fått parkinson... den satt löst :( jag vet inte men ... det kanske e fel tänd ordning som det va för mig ???? det kan va värt å kolla om du inte redan hittat felet det låter ju som det är bland de delar som ska tända if :O
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

okej vart sitter tändplattan då?
Dodavovidod
Elmoped

Inlägg av Dodavovidod »

hehe ja du det va inte jag som gjorde det men den sitter framför svänghjulet :)
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

okej tack jag får väll ta mig en titt
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Dodavovidod skrev:hehe ja du det va inte jag som gjorde det men den sitter framför svänghjulet :)
bakom* ;)
Användarens profilbild
david347
Svårstartad skrothög

Inlägg av david347 »

kan den hoppat ur eller?
Dodavovidod
Elmoped

Inlägg av Dodavovidod »

hehe ja om du så vill notera att jag sa att det inte va jag som gjorde det :) men e du säker att det inte varierar ? :O nej inte hoppat av david men om den glappar så får du en annan respons för tändplattan är den som sägger till när gnistan ska komma allstå tända till i cylindern och om då moppen uppför sig som hans eller min då är det tändplattan :)
Låst