Tja. har en Derbi Senda r 00. funderar på om man kan använda kåpor från nyare modeller som t ex 05- 07 på den. går det? såg nämligen en 01 som hade 06 kåpor. är det samma ställen där kåpskruven ska va på de olika årsmodellerna eller får man modda??
tja tja har en Derbi Senda r 01, Dragen plugg (grov krök), borttagen luftburk, bytt munstycke vad ska jag ha för drevning och vilken kedja som passar till dreven? Om jag vill ha så hög toppfart som möjligt men ett hyffsat axx?
adde151 skrev:tja tja har en Derbi Senda r 01, Dragen plugg (grov krök), borttagen luftburk, bytt munstycke vad ska jag ha för drevning och vilken kedja som passar till dreven? Om jag vill ha så hög toppfart som möjligt men ett hyffsat axx?
det finns en drevningstråd men eftersom du redan har skrivit här så ta typ 13/53 och det ska vara 420 kedja
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
adde151 skrev:tja tja har en Derbi Senda r 01, Dragen plugg (grov krök), borttagen luftburk, bytt munstycke vad ska jag ha för drevning och vilken kedja som passar till dreven? Om jag vill ha så hög toppfart som möjligt men ett hyffsat axx?
det finns en drevningstråd men eftersom du redan har skrivit här så ta typ 13/53 och det ska vara 420 kedja
Har en gilera smt 07 som tar kylarvatten som fan, om jag fyller på till max så är det på min efter att jag har kört hela dan.
så vad är felet? läcker det nånstans?
de kanske kokar bort
nä men läcker förmodligen nånstans!
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
då är det förmodligen så att de läcker genom topplocket. kolla ifall packningen ser ut som den ska och byt ifall de behövs skruva sedan på de igen och glöm inte att efter dra. kan även vara så att de bara är att dra åt pinbults skruvarna mera
Osten R skrev:då är det förmodligen så att de läcker genom topplocket. kolla ifall packningen ser ut som den ska och byt ifall de behövs skruva sedan på de igen och glöm inte att efter dra. kan även vara så att de bara är att dra åt pinbults skruvarna mera
Nja bara dra åt är inget vidare, har de väl börjat läcka så måste man ta isär och se till så att packningen åtminstone torkas rent
Tvivlar inte en sekund på att det är läckage i cylindern, mest troligt i den nedre packningen eftersom det sällan läcker i o-ringarna i toppen så länge man dragit åt någelunda...
det finns en drevningstråd men eftersom du redan har skrivit här så ta typ 13/53 och det ska vara 420 kedja
Man får ställa alla sorts frågor här, bara det har någon koppling till Derbi
Men ta INTE 13/53 drev, de blir för tungt om han kör med originalrör och grovkrök. max 12 fram, annars blir det inget roligt acc alls...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:Tvivlar inte en sekund på att det är läckage i cylindern, mest troligt i den nedre packningen eftersom det sällan läcker i o-ringarna i toppen så länge man dragit åt någelunda...
Så vad ska jag göra då? måste jag ta upp cylindern igen?
bensinskalle skrev:Tvivlar inte en sekund på att det är läckage i cylindern, mest troligt i den nedre packningen eftersom det sällan läcker i o-ringarna i toppen så länge man dragit åt någelunda...
Så vad ska jag göra då? måste jag ta upp cylindern igen?
Japp
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Tjena.. Har ett problem. De är så att min säkring vid ackon brinner hela tiden ha bytt nu ca 5 gånger . Den håller bara nån minut å sen går den sönder. å Har testat med 10a och 15a nån som vet vad probleme är ?
Senda1994 skrev:Tjena Jag har en Derbi Senda x-treme sm -07 , vilket märke är det på min tändning? är de Ducati?
// MVH
ducati, eventuellt dellorto
Tjena.. Har ett problem. De är så att min säkring vid ackon brinner hela tiden ha bytt nu ca 5 gånger . Den håller bara nån minut å sen går den sönder. å Har testat med 10a och 15a nån som vet vad probleme är ?
Du har ju uppenbarligen kortslutning någonstans för säkringarna brinner inte utan anledning
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
[quote="antonjansson_"]Tjena.. Har ett problem. De är så att min säkring vid ackon brinner hela tiden ha bytt nu ca 5 gånger . Den håller bara nån minut å sen går den sönder. å Har testat med 10a och 15a nån som vet vad probleme är ?[/quote
Hur skall jag hitta felet ? all el funkar ju nån minut å sen far säkringen igen..
antonjansson_ skrev:Tjena.. Har ett problem. De är så att min säkring vid ackon brinner hela tiden ha bytt nu ca 5 gånger . Den håller bara nån minut å sen går den sönder. å Har testat med 10a och 15a nån som vet vad probleme är ?[/quote
Hur skall jag hitta felet ? all el funkar ju nån minut å sen far säkringen igen..
det är väll nån pluss som ligger och jordar. så va min Derbi och den gick säkringen på med.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
antonjansson_ skrev:Tjena.. Har ett problem. De är så att min säkring vid ackon brinner hela tiden ha bytt nu ca 5 gånger . Den håller bara nån minut å sen går den sönder. å Har testat med 10a och 15a nån som vet vad probleme är ?[/quote
Hur skall jag hitta felet ? all el funkar ju nån minut å sen far säkringen igen..
det är väll nån pluss som ligger och jordar. så va min Derbi och den gick säkringen på med.
Det är så att mitt ena gaffelben har börjar läcka ganska mycket olja. Så jag undrar om det är faligt att köra om den läcker lite hela tiden eller om jag måst byta packningar. Och är det svårt på paioli gaffel på smtn 2006 ? Åkk nån som vet hur mycket olja de skall vara i gaffelbenet
antonjansson_ skrev:Förlåt för dubbelpost . Men har en fråga till
Det är så att mitt ena gaffelben har börjar läcka ganska mycket olja. Så jag undrar om det är faligt att köra om den läcker lite hela tiden eller om jag måst byta packningar. Och är det svårt på paioli gaffel på smtn 2006 ? Åkk nån som vet hur mycket olja de skall vara i gaffelbenet
Tror de finns en guide i arkivet om hur man byter packboxar på just din gaffel...
Farligt är de inte, men du märker ju när gaffeln blir FÖR svampig, då är de inte bra om den slår igenom och håller på...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
antonjansson_ skrev:Förlåt för dubbelpost . Men har en fråga till
Det är så att mitt ena gaffelben har börjar läcka ganska mycket olja. Så jag undrar om det är faligt att köra om den läcker lite hela tiden eller om jag måst byta packningar. Och är det svårt på paioli gaffel på smtn 2006 ? Åkk nån som vet hur mycket olja de skall vara i gaffelbenet
Tror de finns en guide i arkivet om hur man byter packboxar på just din gaffel...
Farligt är de inte, men du märker ju när gaffeln blir FÖR svampig, då är de inte bra om den slår igenom och håller på...
nä jo har sitt på den men den värkar int så exakt.. men skall testa tror jag
Senda1994 skrev:tjo , vad har jag för tändning , jag har en Derbi Senda x-treme sm 07 , är det dellorto eller ducati?
//MVh
Dellorto gör inte tändningar.
Troligen är det ducati eller lionelli. Vet inte på de nya mopederna. men det är lätt att kolla upp genom att du skruvar av kåpan som sitter framför framdrevet så står det på svänghjulet som är vänster om drevet