vad för märke på variatorn hade du tänkt ? På min förra moppe som beslagtogs av snuten ;/ hade jag 70 cc , rör , ny koppling o variator med 3.20 g vikter, och den gasreste, med den setupen kmr du definitivt kunna stuntary8forlife skrev:okejPolly skrev:Nee bara ställ in förgasaren rätt och sedan kör in cylindern väl, ingen fullgas direkt utan ta det lugnt.
Så de löser nog sig ska du se : )men vad tror du om topp fart och acc då ? för jag skulle vilja kunna stunta med den ?
![]()
![]()
Polly skrev:vad för märke på variatorn hade du tänkt ? På min förra moppe som beslagtogs av snuten ;/ hade jag 70 cc , rör , ny koppling o variator med 3.20 g vikter, och den gasreste, med den setupen kmr du definitivt kunna stuntary8forlife skrev:okejPolly skrev:Nee bara ställ in förgasaren rätt och sedan kör in cylindern väl, ingen fullgas direkt utan ta det lugnt.
Så de löser nog sig ska du se : )men vad tror du om topp fart och acc då ? för jag skulle vilja kunna stunta med den ?
![]()
![]()
ja har ju sett killar som stuntar med original mopeder ^^ så de kmr nog fungera
Polly skrev:Polly skrev:vad för märke på variatorn hade du tänkt ? På min förra moppe som beslagtogs av snuten ;/ hade jag 70 cc , rör , ny koppling o variator med 3.20 g vikter, och den gasreste, med den setupen kmr du definitivt kunna stuntary8forlife skrev: okejmen vad tror du om topp fart och acc då ? för jag skulle vilja kunna stunta med den ?
![]()
![]()
ja har ju sett killar som stuntar med original mopeder ^^ så de kmr nog fungera
Min toppade ca 120km/h med all setup ja hade på, Den kan göra 100+ beroende på hur många HK du har i cylindern, du ska helst byta vev isåfall.
ajj då ;S om det tar i däcket så är de nog bäst att du satsar på ett leovince då ^^ va fan inga poliser?;) sånt är ju bara tråkigt ^^ visst dom är jobbiga ibland men de e ganska roligt att ha dom i stanry8forlife skrev:haha okej men det är inte många snutar här ändå....hehe bond byn nr.1
![]()
men men yasunin z tar i däcket på min moppe har jag hört...men ska nog ha leovince zx
:)
haha göttry8forlife skrev:haha okejmen vi var ett gäng ute och åkte förut och fick en efter oss i byn ...
och så körde dom efter oss men vi har en liten göm väg typ som går rakt in i skogen och sen ut på en flyg åker
... så jag åkte in där och stängde av moppen så han såg mej inte och sen stannade jag där ett bra tag. hehe
![]()
Polly skrev:haha göttry8forlife skrev:haha okejmen vi var ett gäng ute och åkte förut och fick en efter oss i byn ...
och så körde dom efter oss men vi har en liten göm väg typ som går rakt in i skogen och sen ut på en flyg åker
... så jag åkte in där och stängde av moppen så han såg mej inte och sen stannade jag där ett bra tag. hehe
![]()
om du vet var forserum ligger så är det ett måste att åka dit på somrarna^^ överallt i sverige är de polisen som jagar mopedisterna, i forserum är de annorlunda, där är de mopedisterna som jagar poliserna. dom e helt sjuka asså
hehe okej faan va najs kanske dra dit i sommar då !!men vart ligger det då ? äre nära östersund
Men på moped sidorna så står det att cylindern persterar upp till exempel 15 hk men i verkligheten kanske den ger 12Polly skrev:Byta Veven borde du göra om du har mkt kraft i cylindern, inte så roligt om den skulle skära;S Joo att byta veven är redigt jobbigt, klyva motorhalvorna och massa saker, mycket jobb är det. Om man inte är duktig på de, skulle ja rekomendera att lämna in den på en verkstad eller låta någon som har erfarenhet av det.
Angående din setup nu: Om du vill ha en redigt moppe som du ska stunta med och styla lite med för vänner och folk etc.
Så skulle ja helst byta koppling,variator,rem,cylinder,förgasare, ett nytt insug för att förgasaren ska passa, membran tror ja man får med i stage6 insugskit, nytt effektrör, Och sist veven, den håller för sport cylindrar, men ska du upp mot över 14 hk så kanske du ska byta den med