Avgassmäll dåligt för moppen?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
fraell
Svårstartad skrothög

Avgassmäll dåligt för moppen?

Inlägg av fraell »

Tjera! Var ute och rastade ciaoen igår och låg i en nerförsbacke och tryckte in pysgreppet.. Det small till så in i h*lvete och sen efter det så blöddrade moppen och gick jättedåligt ... Vad kan ha hänt?
fax110
Gasres

Re: Avgassmäll dåligt för moppen?

Inlägg av fax110 »

fraell skrev:Tjera! Var ute och rastade ciaoen igår och låg i en nerförsbacke och tryckte in pysgreppet.. Det small till så in i h*lvete och sen efter det så blöddrade moppen och gick jättedåligt ... Vad kan ha hänt?
en avgas smäll uppstår oftast av att oförbränd bensin far ut i avgasröret sen antänds bensinen i avgasröret och cylindern och då blir det en smäll, varför din moped inte går bra efter det vet jag inte men kolla om den har dålig komp eller nåt ?
Användarens profilbild
fraell
Svårstartad skrothög

Inlägg av fraell »

fax110 skrev:
fraell skrev:Tjera! Var ute och rastade ciaoen igår och låg i en nerförsbacke och tryckte in pysgreppet.. Det small till så in i h*lvete och sen efter det så blöddrade moppen och gick jättedåligt ... Vad kan ha hänt?
en avgas smäll uppstår oftast av att oförbränd bensin far ut i avgasröret sen antänds bensinen i avgasröret och cylindern och då blir det en smäll, varför din moped inte går bra efter det vet jag inte men kolla om den har dålig komp eller nåt ?
.

Asså den går men den e slä som fan kan den ha blivit sur? Gav upp ganska snabbt så kan det varit det?
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

fraell skrev:
fax110 skrev:
.

Asså den går men den e slä som fan kan den ha blivit sur? Gav upp ganska snabbt så kan det varit det?
bara att prova igen ja beroende på hur länge du höll ine pysventilen och höll gasen ju mer oförbränd soppa for igenom
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

så blir det på min kompis ciao också, riktigt roligt :lol: och aa den går dåligt men bara "smälla" lite till så går den bättre.
Användarens profilbild
fraell
Svårstartad skrothög

Inlägg av fraell »

KarlssoN^ skrev:så blir det på min kompis ciao också, riktigt roligt :lol: och aa den går dåligt men bara "smälla" lite till så går den bättre.
. Jaaa detör riktigt kul att åka och smälla :D
tjollahopp
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Min gamla avgasknallade vid varje växling typ, men då var det 4t. som pistolskott.
Men med en 2t är det nog inte så nyttigt....
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
fraell
Svårstartad skrothög

Inlägg av fraell »

Skåningens-handelsbod skrev:Min gamla avgasknallade vid varje växling typ, men då var det 4t. som pistolskott.
okej ;) låter iaf göt:D
tjollahopp
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

fraell skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Min gamla avgasknallade vid varje växling typ, men då var det 4t. som pistolskott.
okej ;) låter iaf göt:D
Hade typ 3 gånger den lagliga slagvoölymen i med..... 8)
Forumets nippertippa! Puss på er!
Skriv svar