Moppen sönder needar ny

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
markus13
Elmoped

Moppen sönder needar ny

Inlägg av markus13 »

Hej min cpi oliver har backdäcket lossnat på /spruckit det som håller i och den har krånglat så jävla mycket. Så har bestämnt mig för en ny/begagnad och tänkte vad ska man ge för en aerox nämn gärna för varje årsmodell elr kanske hitta pris på en bra ny isf ca 10k men vill komma undan ganska bra för har ju min skolavlsutning snart etc etc.
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Altså för 10000 kan du hitta en bra aerox men du får räkna med lite tur.
En 03 med 600 mil. Något i den stilen, just aerox har ju bra andrahandsvärde.
Hade lätt föreslått om du ska ha en scooter Peugeot vivacity alla ligger under 10000 med max 300-500 mil bakom sig. Dem är riktigt snygga om man styliar dem , och dem är inte så himmla svåra att få upp i 70-80 km/.
markus13
Elmoped

Inlägg av markus13 »

Hitta denna på blocket nära och bra http://www.blocket.se/orebro/Baotian_Sp ... m?ca=8&w=1
Den har gått så lite + ser bra ut behövs en höjning så ser denna bra ut:D:D och ska försöka att inte vurpa elr någe ska köra så jävla lugnt jag kan
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

om du är less att moppen racklar så ska du ju inte köpa en baotian. den kommer förmodligen bara att rackla ännu mer.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

om du vill ha en så underhålls fri moppe som möjligt så får du köpa ett kvalites märke. Yamaha, aprilia, Peugeot elr nåt liknade :)
markus13
Elmoped

Inlägg av markus13 »

Nae faktiskt inte har en kompis som haft baotian i ca 2 år aldrig krånglat han har typ bara kört tvätt med svamp + typ inte gått på några servicar bara dom 3 första körde in den skit bra. Så dom håller
Användarens profilbild
Ropen94
Varnad

Inlägg av Ropen94 »

den va fan inte billig!
det där är ju en vanlig jula moped ny kostar 8000kr max!
markus13
Elmoped

Inlägg av markus13 »

Hur mkt tycker ni jag ska ge?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

TK_DRAC skrev:om du vill ha en så underhålls fri moppe som möjligt så får du köpa ett kvalites märke. Yamaha, aprilia, Peugeot elr nåt liknade :)
Nej, baotian har faktiskt en ganska bra motorn som åtminstone är pålitlig.

Om jag gick efter just pålitlighet så skulle baotian komma före yamaha osv.

Dessutom så är risken ungefär 20 ggr högre att en yamaha och peugeot är sönderskruvad av korkade moppepojkar än en baotian ( när man köper begagnat )

Man ska vara JÄVLIGT noga och kolla på dessa moppar och fråga ut försäljaren ordentligt, t.ex. vad sitter det för munstycke i osv. Det är lätt att lista ut om ägaren är n00b eller ej...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
markus13
Elmoped

Inlägg av markus13 »

Ngn som har lite expertis om denna moppe axx/ljud/trimm + lite extra saker man kan göra med den? den är ju 4 takt och nice lack så det blir ju 4 taktsolja i tanken då sen 95 bensin lite annat och tänka på också? Inte så high på mopeder så
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

4:taktsolja? det finns inget som heter det. och du ska inte blanda någon olja itanken! 4:taktare förbränner inte oljan. du häller i olja i påfyllingspluggen på motorn när det är dags för byte.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
markus13
Elmoped

Inlägg av markus13 »

Tackar :twisted: fått ner den till 7 tusen:D fast när jag hämtade min gamla sönder backdäcket lossnat/ det som håller i dcäket är av så ville min brorsa tydligen krossa mina tår med traktorskopan-_-
Låst