Derbi_senda93 skrev:
Nej. Du säger ju att det är AM6 på cpi förutom cylinder typ, eller hur?
Yes.. o kopplingen.. Derbi style... Ja kan t.ex starta i växel som en Derbi.. o har prestandan som en Rieju.. Ja drar en Rieu Drac me underliggande kundo rör o drevning (en av dom rappaste i stan) då min bara är urpluggad.. O tro mig.. Den Riejun är sjuk den också!
Så bra. men eftersom resten måste vara AM6 då, som vi var överens om, så är förgasaren 16mm eftersom Rieju rrx har 16mm original och det är ju AM6. hur går det ihop ?
nooob! sluta tro att AM6:an har något och göra med förgasar storlek?!?! isof skulle den både ha 12mm och 16mm eftersom rr har 12 och rrx har 16 eller?
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
guth skrev:langa bild när du mäter upp 18mm då alla sluta whinar och äg dom
Nu så!
du skall mäta ända längst in alltså det går inte ens mäta där med ett skjutmåt just runt throttheln där den gå ihop som mest och oftast är den dubbelt så högt som brett. har också svårt att tro att den är på 18mm för det känns väldigt overkill
guth skrev:langa bild när du mäter upp 18mm då alla sluta whinar och äg dom
Nu så!
du skall mäta ända längst in alltså det går inte ens mäta där med ett skjutmåt just runt throttheln där den gå ihop som mest och oftast är den dubbelt så högt som brett. har också svårt att tro att den är på 18mm för det känns väldigt overkill
Men tröga jäävlar.. Mitt skjutmått går så djupt in i insugs anslutningen att man ser den genom trottel hålet på ovansidan.. Och då är den endå större på höjden än bredden -_-
Vad är de ni inte fattar? Även återförsäljaren påstodd att de va 18 eller 19mm förgasare.. och jag mätte den till 18?
Ni ville ha bild bevis... o fick bild bevis!
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
måste vara nån galen *** som tror att ALLA AM6 har 16 mm förgasare.... min va de ju 12 eller 14 på först..kommer ej ihåg å de va orginal... .... fan vart får man tag i koplett el system å motorer te dom här mopparna? .... hehe..
Yes.. o kopplingen.. Derbi style... Ja kan t.ex starta i växel som en Derbi.. o har prestandan som en Rieju.. Ja drar en Rieu Drac me underliggande kundo rör o drevning (en av dom rappaste i stan) då min bara är urpluggad.. O tro mig.. Den Riejun är sjuk den också![/quote]
Hahahaha du drar fan inte den riejunxD dröm vidare
den gör ju fan 85 och din gör typ 47 max med pluggen i:D
och vad jag har hört så gjorde din bara 72 med pluggen dragen och att din mamma sen svetsade ditt pluggen igen xD hahahha
drd-henke skrev:Yes.. o kopplingen.. Derbi style... Ja kan t.ex starta i växel som en Derbi.. o har prestandan som en Rieju.. Ja drar en Rieu Drac me underliggande kundo rör o drevning (en av dom rappaste i stan) då min bara är urpluggad.. O tro mig.. Den Riejun är sjuk den också!
och vad jag har hört så gjorde din bara 72 med pluggen dragen och att din mamma sen svetsade ditt pluggen igen xD hahahha[/quote]
Först o främst gjorde den 80 på max varv p.g.a drevning.. Och den hade knullat din i axx..
Och pluggen är dessutom redan dragen igen
För de andra... Vi ses i skolan <3
[[-_/G-Ounze\_-]]
drd-henke skrev:Yes.. o kopplingen.. Derbi style... Ja kan t.ex starta i växel som en Derbi.. o har prestandan som en Rieju.. Ja drar en Rieu Drac me underliggande kundo rör o drevning (en av dom rappaste i stan) då min bara är urpluggad.. O tro mig.. Den Riejun är sjuk den också!
och vad jag har hört så gjorde din bara 72 med pluggen dragen och att din mamma sen svetsade ditt pluggen igen xD hahahha[/quote]
Ahjo.. Glömde.. Varre inte din Senda som hade gasres o toppa 100 med grovkrök har för mig Anton sa de (y)
[[-_/G-Ounze\_-]]
okeej men om det inte är mycket kan man lika gärna sätta dit ett sportluftfilter? nån som har en bra lösning om man inte vill ta bort hela skiten från moppen?
ni med CPI moppar i SM / SX utförande vet ni om bromsljuset bak är fäst i B** läppen ? jag skulle vilja ha av den från min fina CPI SX den liksom pajar allt
Dodavovidod: Bak lampan sitter fast i b-läppen med 2 skruvar. Fast skruvarna sitter fast i baklampan.. Så de är som 2 "pinbultar" som sticker ut ur baklampan. Jag kör utan B-läpp.. Bus enkelt att fixa de! Du märker när du skrivar.
antonocean: Du skulle kunna ta bort bara de gummit mellan luft burken och förgasarens "luft anslutning". Sen köpa nått litet filter eller dedär filtret i storleken av en 5a!
Dodavovidod skrev:ni med CPI moppar i SM / SX utförande vet ni om bromsljuset bak är fäst i B** läppen ? jag skulle vilja ha av den från min fina CPI SX den liksom pajar allt
Såga på bögläppen o slipa kanten den syns knappt då:)