"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
vet att det finns strypningarna runt om kring i mopeden, dock inte säker på vilka. lär inte pilla på orginalröet eller köpa trimrör för det ska inte vara synligt. men hört att det finsn en strypning i förgasaren eller något sånt, rätta mig om jag har fel.....
om jag då drar den strypningen och sätter på en hyfsat bra drevning var kommer den gå i då tror ni ?
vet att det finns strypningarna runt om kring i mopeden, dock inte säker på vilka. lär inte pilla på orginalröet eller köpa trimrör för det ska inte vara synligt. men hört att det finsn en strypning i förgasaren eller något sånt, rätta mig om jag har fel.....
om jag då drar den strypningen och sätter på en hyfsat bra drevning var kommer den gå i då tror ni ?
tacksam för svar
ja det finns en bricka i börgasaren (sitter på den sidan luftburken är)
om du drevar om den kommer den inte gå så mkt bättre eftersom den har 12/53 drev "rätta min om jag har fel" och sätter du då på 13 fram så går den kanske 50-55 och strypningen i förgasaren gör ingen märkbar skillnad om du inte har trimmat.. byter du drev fram kommer den axxa sämre och bli svagare
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
tacksam för svar
ja det finns en bricka i börgasaren (sitter på den sidan luftburken är)
om du drevar om den kommer den inte gå så mkt bättre eftersom den har 12/53 drev "rätta min om jag har fel" och sätter du då på 13 fram så går den kanske 50-55 och strypningen i förgasaren gör ingen märkbar skillnad om du inte har trimmat.. byter du drev fram kommer den axxa sämre och bli svagare
vad föreslår du då jag gör? så att trimmeti nte är synligt?
skurmupp skrev:Hur fort skulle en yamaha dt50x 06 gå med bara ett ostrypt orginalrör ?
Utan att byta munstycke? Isåfall ungefär 75 med choke och 50 utan, nåt sånt gjorde min iallafall.
Hur fort borde en Yamaha DT50x -08 gå med:
- Ostrypt Originalrör
- Borrad CDI för borttagen varvspärr
- 13/60 drevning (11/60 é original)
- Helsyntetisk High Performance olja
skurmupp skrev:Hur fort skulle en yamaha dt50x 06 gå med bara ett ostrypt orginalrör ?
Utan att byta munstycke? Isåfall ungefär 75 med choke och 50 utan, nåt sånt gjorde min iallafall.
Hur fort borde en Yamaha DT50x -08 gå med:
- Ostrypt Originalrör
- Borrad CDI för borttagen varvspärr
- 13/60 drevning (11/60 é original)
- Helsyntetisk High Performance olja
min dt (04a) varvar ca 9700 och går i 81 med 13,53 drevning med bra acc
Den är ostrypt. luftboxen har jag tagit bort skorstenarna på, insuget är ostrypt nu, membranet är ostrypt nu. pluggen är dragen. den varvar ändå så inte över 10000 så man behöver ej strypa av CDI:n, självklart inställd förgasare!
skulle gissa på med din drevning och BARA avgas skulle den gå i ca 70-74.