CPI SX !startproblem!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Dodavovidod
Elmoped

CPI SX !startproblem!

Inlägg av Dodavovidod »

Hallå! jag har problem med att starta min CPI sx 07 med delar från 08:ans modell(vet inte vilka) men iallafall den är väldigt jobbig att starta faktist så startar den inte alls :( elstart och den bara står på 600 varv och det kommer inte hända något men om jag försöker kicka så får jag upp den i 1200 varv och den går igång för ungefär 1 sekund , jag har justerat förgasaren på alla möjliga sätt, jag har rengjort tändstiftet och justerat även det, jag har testat att hålla för luftinsuget(skorstenen) men inget funkar. min choke(automatisk elchoke) la av för ett tag sedan men jag kunde ändå starta den men nu e den helt död :(
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Re: CPI SX !startproblem!

Inlägg av 2stroke4ever »

Dodavovidod skrev:Hallå! jag har problem med att starta min CPI sx 07 med delar från 08:ans modell(vet inte vilka) men iallafall den är väldigt jobbig att starta faktist så startar den inte alls :( elstart och den bara står på 600 varv och det kommer inte hända något men om jag försöker kicka så får jag upp den i 1200 varv och den går igång för ungefär 1 sekund , jag har justerat förgasaren på alla möjliga sätt, jag har rengjort tändstiftet och justerat även det, jag har testat att hålla för luftinsuget(skorstenen) men inget funkar. min choke(automatisk elchoke) la av för ett tag sedan men jag kunde ändå starta den men nu e den helt död :(
kolla stiftet, är det blött efter du kickat ett tag?
sätt i stiftet i tändhatten och håll den mot cylindern och kicka, får den gnista?
eller så byter du bara till ett nytt stift och kollar då!. om du inte får bensin till stiftet gör rent förgasaren.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Årets Styrelsemedlem 2013
Låst