Vakuum

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
dMS
Elmoped

Vakuum

Inlägg av dMS »

Tja!
Det är så att nu behöver jag byta munstycke igen p.g.a trim rör och förra gången var det ta mej fan det jobbigaste jag nånsin gjort p.g.a att det rann soppa hela jävla tiden :s En kille sa till mig att vakuum grejen kan vara trasig.. Är det stor chans att det är så eller? :'( Om det nu är så går det att åka med det?
Det var liksom förra sommaren jag bytte munstycke och det rann som fan.. Vad tror ni? Är det vanligt att dom pajar? Och vad är det bästa att göra när dom gör det?

Mvh Douglas
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

annars kan du bara vika slangen och sen sätter du fast det med något.
Senast redigerad av michaelzwe den 13 april 2010, 19:33, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Jepp när du byter så är de enklast att vika slangen

Men de är ingen fara om de rinner, så länge förgasaren fungerar som den ska. Om förgasaren läcker däremot eller har dålig flottör så kan man förlora lite bensin...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
dMS
Elmoped

Inlägg av dMS »

Okej tack:)
Asså fan alla slangar till förgasaren sitter ju med värsta klämmorna ofta det inte blir skit svårt att få tillbaka slangen sen då?-.- är så otroligt dålig på att meka..
Är det möjligtvis någon som bor i stockholm som vill byta munstycke åt mig för 100 spänn?
Nej det läcker inge bensin eller något från förgasaren:) skönt att inget kan paja p.g.a det iallafall!
Mvh
dMS
Elmoped

Inlägg av dMS »

Jag har en till fråga som någon säkert kan svara på:)
Varför rinner det från ljuddämparen? Alltså något svart typ olja eller något sånt jag vettefan... Vad beror det på? För litet munstycke eller?
Låst