PerSs0n skrev:låter som de får mycket olja om jag får säga
tror jag inte så länge du inte blandar i tanken?
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
hampz95 skrev:tja, tycker min Derbi Senda sm -03 ryker mycket, röken är ljus grå/vit. Vad kan det vara samt hur fixar man det. Tacksamm för svar!
är så för mig när jag startar mopeden och de första 5 minuterna innan hon är varm. Är de så å är de normalt
(00:45:54) Tiepkoffeh: min *fult ord* är 2x större en din thorsken
(00:46:27) Tiepkoffeh: MÄTA?!?!?
(00:46:45) Tiepkoffeh: Vi kan cama
(00:47:21) Tiepkoffeh: Vi öppnar videochat och mäter
(00:47:30) Tiepkoffeh: Vad heter du på skype?
hampz95 skrev:tja, tycker min Derbi Senda sm -03 ryker mycket, röken är ljus grå/vit. Vad kan det vara samt hur fixar man det. Tacksamm för svar!
är så för mig när jag startar mopeden och de första 5 minuterna innan hon är varm. Är de så å är de normalt
jaa det tror jag kom inte ihåg varför , men det är vanligt att de ryker i början =) gör min och kompisars med
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
jaa det tror jag kom inte ihåg varför , men det är vanligt att de ryker i början =) gör min och kompisars med
kan notera att jag blandar i tank, men har ändå rätt blandning med olja, men efter en stund så blir de "rök"fritt det är att avgaserna inte blir helt förbrända pga för låg tempratur i systemet
(00:45:54) Tiepkoffeh: min *fult ord* är 2x större en din thorsken
(00:46:27) Tiepkoffeh: MÄTA?!?!?
(00:46:45) Tiepkoffeh: Vi kan cama
(00:47:21) Tiepkoffeh: Vi öppnar videochat och mäter
(00:47:30) Tiepkoffeh: Vad heter du på skype?
hampz95 skrev:okeej, tack. jag kör med separat oljetank.men om man har mycket olja blir väl ända färgen på röken mer blå? xD. Men e det något att oroa sig för?
Ja, den blåryker om den får för mkt olja. Det enda som händer är att den får lite extra smörjning ;p
ryker den mycket fast den är varm? isåfall får du vatten i motorn. men d lär ryka ganska mycket, kolla genom att lyfta på kylarlocket och starta moppen, om det bubbla, inte bara far runt utan bubblar i kylaren är det troligtvis topplockspackningen.