Tja alla moppe freaks. Jag undrar om som topic om man vågar köra trimmad moppe igen ?
Jag har haft ett flertal trimmade moppar när jag va runt 15-16( Jag är 17 nu) sen la jag av ett tag. Jag åkte aldrig dit eller nånting. Nu har jag snart få övningskörningstillstånd också. Sen tänkte jag fall jag kanske köper en aerox eller speedfight eller ngt till sommaren så undrar jag fall man vågar köra trimmat igen ? Jag har haft sån jävla brutal tur under moppen tiden att jag aldrig torskade vi flera tillfällen och undrar då om man vågar köra trimmat igen ? Är det många som åker dit mera nu osv ? .. Tack för svar( jag bjuder på särskrivning)
Blir man av med övningskörningstillståndet om man torskar nu ?
Det finns ju risk att du åker dit å då får du ju inte övningsköra elr ta körkort förens din spärr tid är slut. När man åker fast brukar man få en spärr tid på mellan 6-24 månader. Jag skulle nog tagit det lungt med trimmet nu när du snart kan få ta körkort.
TK_DRAC skrev:Det finns ju risk att du åker dit å då får du ju inte övningsköra elr ta körkort förens din spärr tid är slut. När man åker fast brukar man få en spärr tid på mellan 6-24 månader. Jag skulle nog tagit det lungt med trimmet nu när du snart kan få ta körkort.
Mm det är så jag också tänker att körkortet är ganska nära men om man köper tex en aerox som är avstryp tex gör 55-60, hur stryper man ner dom ? typ v-ring , avgassystem(org) bla bla bla ? fan as jobbigt att strypa ner, lättare att trimma :p
TK_DRAC skrev:Det finns ju risk att du åker dit å då får du ju inte övningsköra elr ta körkort förens din spärr tid är slut. När man åker fast brukar man få en spärr tid på mellan 6-24 månader. Jag skulle nog tagit det lungt med trimmet nu när du snart kan få ta körkort.
Mm det är så jag också tänker att körkortet är ganska nära men om man köper tex en aerox som är avstryp tex gör 55-60, hur stryper man ner dom ? typ v-ring , avgassystem(org) bla bla bla ? fan as jobbigt att strypa ner, lättare att trimma :p
haha ofan. Men det är väl v-ringen luftpluggen och sätta på orginalrör om det inte redan sitter på.. kan ju även vara munstycke, vikter, kopplingsfjädrar.
haha ofan. Men det är väl v-ringen luftpluggen och sätta på orginalrör om det inte redan sitter på.. kan ju även vara munstycke, vikter, kopplingsfjädrar.
Torskar man hårt första gången om det bara går för fort ?
HjälmeN skrev:Jag som redan har det gammla gröna EU-kortet , kan jag köra vilken EU och 30 moppe jag vill nu även fast det är nya regler ?
Första gg du blir tagen brukar dem vara snäll om du stannade å sånt å dem inte har bevis på att du körde 100 km/h på 30 väg typ. Det gammla "moppekörkortet" (förarbeviset) är samma som dem nya am korten så dem kan dra in dem nu. Fördelen med 30moppe är att man inte behöver besiktiga dem när man blivit tagen har jag för mig. Det är ju ett jävla krabb med registreringsbesiktning.