speedfight -05 startar ej

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
MelekB
Elmoped

speedfight -05 startar ej

Inlägg av MelekB »

tja ja har en speedfight som inte startar.. jag va ute o körde o så slocknade den bara ? jag försökte me elstarten men det gick inte , jag kickade typ 10-15 kick så starta den så körde jag 150 meter så slockna den igen.. jag kicka o kicka 15 gånger till så starta den 50 meter så slockna den.. nästa dag kicka jag igång den så dog den direkt, sen dess har den inte startat.. moppen är helt original förutom att jag bytt vikter till 7 gram och den varvar som fan jag ska byta tillbaka..
Användarens profilbild
freidow
Farsans gamla zündapp

Inlägg av freidow »

testat att byta stift ? eller att hälla i mer bensin ?:)
Användarens profilbild
pone
Elmoped

Inlägg av pone »

Kan mycket väl vara tändstiftet det var det på min. Tog ut det och rengjorde det sen funkade det prima igen.
Om det inte är det så är det väl något med förgasaren.
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Tobbe_gp1 »

byt tändstift o kolla förgasaren. elr tanken så det inte är skit i bensinfiltret så den inte får ner så mkt bensin som den behöver.
MelekB
Elmoped

Inlägg av MelekB »

fan vet inte va problemet är tänkte lämna den till verkstad,, de tar 625 i timmen va tror ni priset kommer att gå på , vågar man lämna den och komma undan med 2-3 tusen??
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

MelekB skrev:fan vet inte va problemet är tänkte lämna den till verkstad,, de tar 625 i timmen va tror ni priset kommer att gå på , vågar man lämna den och komma undan med 2-3 tusen??
nja man vet aldrig men visst kan du komma undan under 2-3 tusen men de är mycket billiagre att göra de själv. men testa att byta stift,göra rent förgasaren och byta bränsle filter om du har de på
MelekB
Elmoped

Inlägg av MelekB »

vet fan inte vad problemet är och är inte så jävla moppe kunnig... kicken o elstarten fungerar inte så därför kan jag inte starta den eller försöka..
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

MelekB skrev:vet fan inte vad problemet är och är inte så jävla moppe kunnig... kicken o elstarten fungerar inte så därför kan jag inte starta den eller försöka..
okej men annars kan du fråga någon kompis som kanske kan lite om moppar
MelekB
Elmoped

Inlägg av MelekB »

det är det att när jag kickar så går kickaxelkugghållaren av och blir helt förstörd , har köpt cirka 3 st och alla har gått sönder..?? http://www.twostroke.se/product.asp?product=16766 <--- kickaxelkugghållare
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

MelekB skrev:det är det att när jag kickar så går kickaxelkugghållaren av och blir helt förstörd , har köpt cirka 3 st och alla har gått sönder..?? http://www.twostroke.se/product.asp?product=16766 <--- kickaxelkugghållare
hmm konstigt :S har du lagt i den rätt?
MelekB
Elmoped

Inlägg av MelekB »

aa har lagt den rätt?
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

MelekB skrev:aa har lagt den rätt?
men konstigt att dom har gått sönder för dom får ju inte stor belasting vad jag vet
MelekB
Elmoped

Inlägg av MelekB »

asså direkt när jag kickar så hackar det och så går den av och blir helt sne o går inte o använda.... tror ska ta moppen till verkstad o felsöka den, sen kan dom säga vad problemet är och vad de kommer att kosta att fixa så kan ja avgöra om jag gör det själv elr låter dom fixa det..
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

MelekB skrev:asså direkt när jag kickar så hackar det och så går den av och blir helt sne o går inte o använda.... tror ska ta moppen till verkstad o felsöka den, sen kan dom säga vad problemet är och vad de kommer att kosta att fixa så kan ja avgöra om jag gör det själv elr låter dom fixa det..

men om den går sönder så direkt kan du nog inte ha satt dit den rätt. kanske är bra att felsöka den. och sen om du känner någon som är moppe kunning som kanske kan hjälpa den att laga det.
MelekB
Elmoped

Inlägg av MelekB »

ja, tänker felsöka den först så får vi se. tack för hjälpen ;)
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

MelekB skrev:ja, tänker felsöka den först så får vi se. tack för hjälpen ;)

okej :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Årets Styrelsemedlem 2013
Låst