har en 740/745 GLe -89
som har ojämn tomgång hur fixar man det? o sen dör den NÄSTAN när man gasar beror det på den ojämna tomgången eller får den bara för lite bensin
har en 740/745 GLe -89
som har ojämn tomgång hur fixar man det? o sen dör den NÄSTAN när man gasar beror det på den ojämna tomgången eller får den bara för lite bensin
har en 740/745 GLe -89
som har ojämn tomgång hur fixar man det? o sen dör den NÄSTAN när man gasar beror det på den ojämna tomgången eller får den bara för lite bensin
Kolla tjuvluft.
inte ovanligt på dem
okej hur kolalr man det?
ska ta komptest imorogn tror jag du vet inte var det är vanligt att de drar tjuvluft?
har en 740/745 GLe -89
som har ojämn tomgång hur fixar man det? o sen dör den NÄSTAN när man gasar beror det på den ojämna tomgången eller får den bara för lite bensin
Kolla tjuvluft.
inte ovanligt på dem
okej hur kolalr man det?
ska ta komptest imorogn tror jag du vet inte var det är vanligt att de drar tjuvluft?
Startgas som vanligt.
Spruta på alla kanter och skarvar ivid insug, mm.
Kolla LMM:en med. Det är ju en äldre bil och mycket kan ha hickat till med åren.
Skåningens-handelsbod skrev:
Kolla tjuvluft.
inte ovanligt på dem
okej hur kolalr man det?
ska ta komptest imorogn tror jag du vet inte var det är vanligt att de drar tjuvluft?
Startgas som vanligt.
Spruta på alla kanter och skarvar ivid insug, mm.
Kolla LMM:en med. Det är ju en äldre bil och mycket kan ha hickat till med åren.
det är inte bra att använda startgas för sen så kan bilen vänja sig vid det och då startar den inte utan startgas senare.
stunt_pojken^^ skrev:okej hur kolalr man det?
ska ta komptest imorogn tror jag du vet inte var det är vanligt att de drar tjuvluft?
Startgas som vanligt.
Spruta på alla kanter och skarvar ivid insug, mm.
Kolla LMM:en med. Det är ju en äldre bil och mycket kan ha hickat till med åren.
det är inte bra att använda startgas för sen så kan bilen vänja sig vid det och då startar den inte utan startgas senare.
koöm och tänka på en sak, kolla tomgångsmotorn om du har sprut i bilen, ett sorgebarn i äldre volvosar.
Skåningens-handelsbod skrev:
Startgas som vanligt.
Spruta på alla kanter och skarvar ivid insug, mm.
Kolla LMM:en med. Det är ju en äldre bil och mycket kan ha hickat till med åren.
det är inte bra att använda startgas för sen så kan bilen vänja sig vid det och då startar den inte utan startgas senare.
koöm och tänka på en sak, kolla tomgångsmotorn om du har sprut i bilen, ett sorgebarn i äldre volvosar.
Bra att du svarar på inlägget ovan också, eftersom det var det inlägg som du citera...
/Tomaz
michaelzwe skrev:
det är inte bra att använda startgas för sen så kan bilen vänja sig vid det och då startar den inte utan startgas senare.
koöm och tänka på en sak, kolla tomgångsmotorn om du har sprut i bilen, ett sorgebarn i äldre volvosar.
Bra att du svarar på inlägget ovan också, eftersom det var det inlägg som du citera...
/Tomaz
japp.
Men personligen skulle jag helst vilja skrota min förbannade Volvodjävel i garaget och skicka allt vad körtkortstillstånd och annat skit rätt in i brasan. Och fullständigt ge fan i bilkortet. Tror inte ett jävla ögonlock på dem lögnerna att det skulle kunna hjälpa en att få jobb.
Är det lugnt att ja ställer en liten fråga här?
Har fått en ford focus som första bil och tänker planera in ett litet billjud till den som då tänks bestå av bas, slutsteg och främre högtalare. Jag provspelade orginalhögtalarna i bilen och när jag gick utanför bilen med stängda dörrar så är volymen nästan densamma. Bilen är så pass dåligt isolerad så ljudet läcker ut till allmänheten. Hur gör man för att isolera typ dörrar och paneler och vad använder man sig av för saker när man isolerar en bil så?
Tacksamm för svar Mvh Joel
Moto_X skrev:Är det lugnt att ja ställer en liten fråga här?
Har fått en ford focus som första bil och tänker planera in ett litet billjud till den som då tänks bestå av bas, slutsteg och främre högtalare. Jag provspelade orginalhögtalarna i bilen och när jag gick utanför bilen med stängda dörrar så är volymen nästan densamma. Bilen är så pass dåligt isolerad så ljudet läcker ut till allmänheten. Hur gör man för att isolera typ dörrar och paneler och vad använder man sig av för saker när man isolerar en bil så?
Tacksamm för svar Mvh Joel
Finns dämpmattor att köpa som är självklistrande. Det finns olika dämpgrad på dem, men du får ta hänsyn till ev. krockbalkar i dörrar, mm. Inte för att jag tror att dem satt det i så små skolådor som Ford focus, men ändå.
Men dämpmattor, kolla med bilradiohandeln, dem vet att ge svar.
Moto_X skrev:Är det lugnt att ja ställer en liten fråga här?
Har fått en ford focus som första bil och tänker planera in ett litet billjud till den som då tänks bestå av bas, slutsteg och främre högtalare. Jag provspelade orginalhögtalarna i bilen och när jag gick utanför bilen med stängda dörrar så är volymen nästan densamma. Bilen är så pass dåligt isolerad så ljudet läcker ut till allmänheten. Hur gör man för att isolera typ dörrar och paneler och vad använder man sig av för saker när man isolerar en bil så?
Tacksamm för svar Mvh Joel
Har ett ljudsystem till salu om du är intresserad.
Består utav dubbla MDS basar 12" och ett slutsteg av märket Mutant (200w).
Det är en färdig baslåda, alla kablar osv. är dragna, bara och dra kablar till stereon.
PMa om du är intresserad.
Jahapp, dags att ta fram gravölen över Volvo, pojkar och flickor.
Nu är det bara en tidsfråga innan kinesjävlarna dragit ner Volvo i skitbilsskrået. I klass med koreanska skitbilar.
Då var det färdigt med den s.k. svenska bilindustrin, inom 5 år är all tillverkning av Volvo förlagd i Kina.
att inte Ford och vår sinnessjuka regering fattar detta? Ford skiter väl i vilket, men våran regering? Skamligt.
Kommer aldrig mer köpa en nyare Volvo än 900-serien, som är den sista SVENSKA Volvon, det lilla man kommer att köra per år, så kvittar det typ. kommer att köra under 400 mil per år helst.
Men man kör i alla fall SVENSKT.
Kineserna gnuggar nu händerna, när dem kapat åt sig en av världens mest exklusiva bilmärken, fast vi själva tycks vara hemmablinda på det området. S**b och Volvo klassas mycket högre i status utomlands än här hemma. Även i Tyskland som är hemlandet för bl.a. blattmobilen och Mercedes, m.fl.
Bli inte förvånad om Geelys byggs på ett sidoband på Volvo torslandaverken inom en mycket snar framtid.
I vart fall är Volvo nu en kommunistbil, så en ny Volvo? Nej tack. .
Skåningens-handelsbod skrev:
ramla ner i det träsket du med? *uurrrrkk! Stinker skit om dem*
Big Money Waster, Blattmobil, Bil med Wirus, Bögarnas Mäktiga Wärk, m.fl namn om dem.
Någon Mohammed som sålt tjack och haft sig som vart första ägaren tro?
Tycker synd om dig.....
Att förnedra dig med en sådan...
Förnedra (haha)
tycker synd om dig som har fått den uppfattningen om så fina bilar.
fina bilar? jaaa du Invandrarna här ute tycks älska dem. Så mycket att svensken här ute inte ens vill ha dem. Låt tyskarna behålla dem....
Bra argumentation till att inte gilla bmw. Än en gång kommer du med dina mycket klokt valda ord som verkligen avslöjar vilken tragisk människa du är. Lider med dig <3
riejumannen skrev:
Förnedra (haha)
tycker synd om dig som har fått den uppfattningen om så fina bilar.
fina bilar? jaaa du Invandrarna här ute tycks älska dem. Så mycket att svensken här ute inte ens vill ha dem. Låt tyskarna behålla dem....
Bra argumentation till att inte gilla bmw. Än en gång kommer du med dina mycket klokt valda ord som verkligen avslöjar vilken tragisk människa du är. Lider med dig <3
Skåningens-handelsbod skrev:
fina bilar? jaaa du Invandrarna här ute tycks älska dem. Så mycket att svensken här ute inte ens vill ha dem. Låt tyskarna behålla dem....
Bra argumentation till att inte gilla bmw. Än en gång kommer du med dina mycket klokt valda ord som verkligen avslöjar vilken tragisk människa du är. Lider med dig <3
riejumannen skrev:
Bra argumentation till att inte gilla bmw. Än en gång kommer du med dina mycket klokt valda ord som verkligen avslöjar vilken tragisk människa du är. Lider med dig <3
fattar du inte att jag driver med dig?
uppenbarligen inte.
varför tror du jag lägger smileys, mm efter texten?
Jag gillar inte BMW, men om du gör det, fine, det är ju du som skall köra den.
Men det finns snyggare bumsar än den utseendemässigt.
rätt tråd i vart fall.
Jag förstår bara inte en sak.
vad är det som skulle vara så "underbart och härligt" med bilar och körkort. Själv skakar man som ett asplöv bara vid tanken på att behöva utsätta sig för den psykiska terrorn i samband med uppkörningen inför inspektörer vars enda jobb är att se till att man kuggar så mycket som möjligt och tjänar pengar åt statskassan.
Dessutom skrämmer blister och deras många gånger vansinniga trafikbeteende livet ur mig.
När man rullat så har jag blivit nervös om man haft dem typ 20m bakom. och alltid hållit minst 200m fram till närmaste bil.
Litar inte ett skit på bilisterna.
Att ha bil kostar bara en jävla massa pengar och allt mögtockande om att det skulle bl.a. vara bra för att få jobb, mm anses nog vara rent nys.
Och man blir inte friare av detr heller, med maffiaskatter, poliser som gör allt för att bötfälla en för minsta skitsak, bensinbolag som pungslår en så det inte liknar någonting alls.
Kort sagt, bilen ger inte någon frihet, tvärtom, den sätter in en i ett ekonomiskt fängelse, Så ärligt sagt, vad finner ni i "friheten" med att ha bil?
Skåningens-handelsbod skrev:rätt tråd i vart fall.
Jag förstår bara inte en sak.
vad är det som skulle vara så "underbart och härligt" med bilar och körkort. Själv skakar man som ett asplöv bara vid tanken på att behöva utsätta sig för den psykiska terrorn i samband med uppkörningen inför inspektörer vars enda jobb är att se till att man kuggar så mycket som möjligt och tjänar pengar åt statskassan.
Dessutom skrämmer blister och deras många gånger vansinniga trafikbeteende livet ur mig.
När man rullat så har jag blivit nervös om man haft dem typ 20m bakom. och alltid hållit minst 200m fram till närmaste bil.
Litar inte ett skit på bilisterna.
Att ha bil kostar bara en jävla massa pengar och allt mögtockande om att det skulle bl.a. vara bra för att få jobb, mm anses nog vara rent nys.
Och man blir inte friare av detr heller, med maffiaskatter, poliser som gör allt för att bötfälla en för minsta skitsak, bensinbolag som pungslår en så det inte liknar någonting alls.
Kort sagt, bilen ger inte någon frihet, tvärtom, den sätter in en i ett ekonomiskt fängelse, Så ärligt sagt, vad finner ni i "friheten" med att ha bil?
Kort sagt vad finner du för frihet att åka mc i det svenska klimatet regn vind och kyla. Vi i bil åker i värme trevlig musik oavsett väder tillskillnad från mc förare som fryser i sina skinnställ.
Skåningens-handelsbod skrev:rätt tråd i vart fall.
Jag förstår bara inte en sak.
vad är det som skulle vara så "underbart och härligt" med bilar och körkort. Själv skakar man som ett asplöv bara vid tanken på att behöva utsätta sig för den psykiska terrorn i samband med uppkörningen inför inspektörer vars enda jobb är att se till att man kuggar så mycket som möjligt och tjänar pengar åt statskassan.
Dessutom skrämmer blister och deras många gånger vansinniga trafikbeteende livet ur mig.
När man rullat så har jag blivit nervös om man haft dem typ 20m bakom. och alltid hållit minst 200m fram till närmaste bil.
Litar inte ett skit på bilisterna.
Att ha bil kostar bara en jävla massa pengar och allt mögtockande om att det skulle bl.a. vara bra för att få jobb, mm anses nog vara rent nys.
Och man blir inte friare av detr heller, med maffiaskatter, poliser som gör allt för att bötfälla en för minsta skitsak, bensinbolag som pungslår en så det inte liknar någonting alls.
Kort sagt, bilen ger inte någon frihet, tvärtom, den sätter in en i ett ekonomiskt fängelse, Så ärligt sagt, vad finner ni i "friheten" med att ha bil?
Kort sagt vad finner du för frihet att åka mc i det svenska klimatet regn vind och kyla. Vi i bil åker i värme trevlig musik oavsett väder tillskillnad från mc förare som fryser i sina skinnställ.
Är vädret för djävligt så finns det kollektiva färdmedel.
Skåningens-handelsbod skrev:rätt tråd i vart fall.
Jag förstår bara inte en sak.
vad är det som skulle vara så "underbart och härligt" med bilar och körkort. Själv skakar man som ett asplöv bara vid tanken på att behöva utsätta sig för den psykiska terrorn i samband med uppkörningen inför inspektörer vars enda jobb är att se till att man kuggar så mycket som möjligt och tjänar pengar åt statskassan.
Dessutom skrämmer blister och deras många gånger vansinniga trafikbeteende livet ur mig.
När man rullat så har jag blivit nervös om man haft dem typ 20m bakom. och alltid hållit minst 200m fram till närmaste bil.
Litar inte ett skit på bilisterna.
Att ha bil kostar bara en jävla massa pengar och allt mögtockande om att det skulle bl.a. vara bra för att få jobb, mm anses nog vara rent nys.
Och man blir inte friare av detr heller, med maffiaskatter, poliser som gör allt för att bötfälla en för minsta skitsak, bensinbolag som pungslår en så det inte liknar någonting alls.
Kort sagt, bilen ger inte någon frihet, tvärtom, den sätter in en i ett ekonomiskt fängelse, Så ärligt sagt, vad finner ni i "friheten" med att ha bil?
Kort sagt vad finner du för frihet att åka mc i det svenska klimatet regn vind och kyla. Vi i bil åker i värme trevlig musik oavsett väder tillskillnad från mc förare som fryser i sina skinnställ.
Är vädret för djävligt så finns det kollektiva färdmedel.
Men du åker du i princip bil bara att det är större fordon med tak, ja tkr att du ska flytta till ngt varmt land om du har sådan hoj kärlek
Kort sagt vad finner du för frihet att åka mc i det svenska klimatet regn vind och kyla. Vi i bil åker i värme trevlig musik oavsett väder tillskillnad från mc förare som fryser i sina skinnställ.
Är vädret för djävligt så finns det kollektiva färdmedel.
Men du åker du i princip bil bara att det är större fordon med tak, ja tkr att du ska flytta till ngt varmt land om du har sådan hoj kärlek
Bara man slipper styra själv. Perfekt att bara ta sig en plats i bussen och börja jobba med något vettigt.
Sedan halkbanan, larvet med den där hängande bilen, och glidskenan som påvisar krock i 7 km/h.
=larvigt.
Jag vet hur det smäller till i bältena, det har det gjort i 90 knyck när kompisen rearendade en annan bil, jag intygar att man var rejält blåslagen, trots 4p-bälten, och jag lovar att det gör ont.
Idiot i BMW som snabbt körde om och sedan tvärnitade för en fartkamera.
Det bara small till.
Men intressetr för bilkörning finns inte trots att man jobbat och troligen kommer att fortsätta jobba med dem.
Jobba med bilar =$$$$$$ i plänkan. Annars så får det vara.
Aerox_Isse skrev:vet någon om man måste ha regg-skylt i fram?
svar JA, tänk om du inte har det hur ska då fartkamrorna på med den på bild? och om man inte har den på så kan man få 1500kr i böter av den trevliga gubben men man kan ju säga "var fan har den tagigt vägen" när han påpekar det men det brukar inte funka mer än en gång