Logitech Z4 högtalare i Aerox?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
jontebondeus
Elmoped
Kontakt:

Logitech Z4 högtalare i Aerox?

Inlägg av jontebondeus »

som rubriker lyder så undrar jag om man kan fixa så man kan använda logitech Z4 hgtalare i min Yamaha Aerox utan att sätta dit slutsteg osv, något sätt man kan göra så att det bara går att koppa in..

bild
Bild

Om nu inte d et går så kan ni gärna tipsa om andra saker, t.ex ett slutsteg till en subwoofer, diskant och en vanlig.

tack i förhand :)
antis
Varnad

Re: Logitech Z4 högtalare i Aerox?

Inlägg av antis »

jontebondeus skrev:som rubriker lyder så undrar jag om man kan fixa så man kan använda logitech Z4 hgtalare i min Yamaha Aerox utan att sätta dit slutsteg osv, något sätt man kan göra så att det bara går att koppa in..

bild
Bild

Om nu inte d et går så kan ni gärna tipsa om andra saker, t.ex ett slutsteg till en subwoofer, diskant och en vanlig.

tack i förhand :)
Ja det går. Du måste ju självklart modda in dom på något sett. Slutsteg och allt sitter redan i. Det ända problemet är ju strömmen. Antar att den tar 220/230v. Så du får nog skaffa en omvandlare från 12v till 220/230v. Finns på biltema tex. Sen skulle det vara bra med ett nytt starkare batteri, för det lär dra en hel del ström.
steekarn
Elmoped

Inlägg av steekarn »

Har för mig att du kan klippa bort den transformatorn (den svarta klumpen) sen koppla in det så då en polare gjorde det och använde sen sin mp3 till det :)
Användarens profilbild
Tullis
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Tullis »

Kontrollera först om ljudsystemet går på 12v. Det borde stå på transformatorn vad den omvandlar ifrån.

Sedan köper du bara en sladd med rätt kontakt som passar till systemet (om du inte klipper den befintliga och sen är det bara + och - :)
jontebondeus
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av jontebondeus »

tack för dom positiva svaren :D
Låst