tjena , såg just denna på blocket. aldrig sett förut! verkar inte vara nå kinaskit heller, ser ut som Derbi motorn?
vad tror och tycker ni om modellen?
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
rajklo skrev:Den var faktiskt rätt snygg och + med Derbi motor
tycker också den var riktigt fet! lite roxon stuk? jävligt ant att köpa den om man ska ha ny moppe nu tkr jag! :)m 17,5a org med
Den påminde mig lite om dt 50 iaf den var ändå riktigt fräsch, men Yamati vad är det ?
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "
Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
eggi skrev:Den påminde mig lite om dt 50 iaf den var ändå riktigt fräsch, men Yamati vad är det ?
har sitt säte i guandongprovinsen om jag inte minns fel, en av världens största moped och MC-tillverkare. med drygt 1,3 miljoner fordon årligen.
Källa?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Skåningens-handelsbod skrev:
har sitt säte i guandongprovinsen om jag inte minns fel, en av världens största moped och MC-tillverkare. med drygt 1,3 miljoner fordon årligen.
Källa?
Alibaba, bl.a.
var mycket nära att ta upp samverkan med dem innan jag blev utsatt för bedrägeriet som gjorde att jag lade ner Badass Customs.
aah, alibaba är fan shyst
känns dock inte som en kina för mej.
derbimotor, bra dämpare fram/bak och ser ut att han fina bromsar + fälgar med!
guth skrev:känns dock inte som en kina för mej.
såna där är alla moderna kineser. Glöm bort den skitkvalitet baotian, m.fl. hade, det där är historia.
Och Kinroad har hängt med i svängarna med, har kunnat jämföra en 2005 års Chopper med en 2007.a det är en helt annan moppe kvalitetsmässigt.
hänger du med så är "kina" mest utav ett uttryck. symboliserar iaf skit i mina ögon
bluerider94 skrev:såg den förut idag också.. jag tycker den verkade riktigt fräsch ju=) Derbi motor o grejjer.. sen 17.5 original är fint:) stora skivor också
jag har sett den redan för 2 år sedan då den såldes i bl.a. UK, och där urvalet är tre gånger så stort som här.
guth skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
guth skrev:känns dock inte som en kina för mej.
såna där är alla moderna kineser. Glöm bort den skitkvalitet baotian, m.fl. hade, det där är historia.
Och Kinroad har hängt med i svängarna med, har kunnat jämföra en 2005 års Chopper med en 2007.a det är en helt annan moppe kvalitetsmässigt.
hänger du med så är "kina" mest utav ett uttryck. symboliserar iaf skit i mina ögon
Då är det nog dags att omvärdera det uttrycket numera.
malaysia är snart på G då kineserna t.o.m. börjar bli dyra i produktion.
Sedan tror jag att Indien är nästa stora exportland av moppar och MC.
kallepalle skrev:8hk på 10k rpm orginal? jo men tjena morsning. 8hk har man på veven i en helt avstrypt AM6:a
men du tror inte de menar att de får de ostrypta?
TK_DRAC skrev:hahahhahahhaha Yamati vad fan låter ju som nudlar elr någon skit xD skulle aldrig köpt den iaf xD
alltid bara gå efter namnet ?
27 tusen så får du en sprillans debi extreme skulle inte lita på nåt som heter Yamati..
är ju nybörgare "
Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
TK_DRAC skrev:hahahhahahhaha Yamati vad fan låter ju som nudlar elr någon skit xD skulle aldrig köpt den iaf xD
alltid bara gå efter namnet ?
haha det som är kännt=bra det som är nytt/okänt märke= dåligt med reservdelar å oftast skit
Inte alltid.
Ibland är vissa "undermärken" till mer kända fabrikat, som med technics och Panansonic, technics heter all high end, allt billigare heter Panasonic. Men exakt samma fabrik.
kallepalle skrev:8hk på 10k rpm orginal? jo men tjena morsning. 8hk har man på veven i en helt avstrypt AM6:a
men du tror inte de menar att de får de ostrypta?
eftersom det är olagligt att trimma i sverige så skulle dom inte skriva det, nej. effekten dom skriver ut gå att uppnå när mopeden är original, vilket inte går med "yamati" (inte 8hk iaf) då den inte ens skulle vara godkänd enligt svenska regler då.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
eggi skrev:27 tusen så får du en sprillans debi extreme skulle inte lita på nåt som heter Yamati..
alltså litar du inte på Derbi motorn men köper den ändå fanns i annat chassi eller ?
samma sak till TK_drac: finns väl rätt gott om delar till derbimotorerna , eller?
om jag skulle välja skulle jag nog valt derbin för att det är en riktig alltså ingen kopia och jag tycker derbin är mkt snyggare...
är ju nybörgare "
eggi skrev:om jag skulle välja skulle jag nog valt derbin för att det är en riktig alltså ingen kopia och jag tycker derbin är mkt snyggare...
vad är en kopia på denna då?