Motard-Man skrev:DB050 motor( X-race 04)
12/53 drevning
rensat org. rör ( inga strypningar)
ostrypt cdi och luftburk
14 PHVA DD 80 ans munstycke
70+-
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
MH Furia
borrad orginalcyllinder 40.3 till 40.8
ostrypt CDI
12-68 drevning
annat än ja skrivit är orginal.
(00:45:54) Tiepkoffeh: min *fult ord* är 2x större en din thorsken
(00:46:27) Tiepkoffeh: MÄTA?!?!?
(00:46:45) Tiepkoffeh: Vi kan cama
(00:47:21) Tiepkoffeh: Vi öppnar videochat och mäter
(00:47:30) Tiepkoffeh: Vad heter du på skype?
Thorsken skrev:MH Furia
ostrypt CDI
12-68 drevning
Om röret är pluggat så gör den ju inte mer än 50 ungefär
vill inte ha en motorsåg då folk o snuten är aggressiva mot mopedisterna som der är här. möjligt att jag borrar någon milimter eller filar lite..
Thorsken skrev:MH Furia
ostrypt CDI
12-68 drevning
Om röret är pluggat så gör den ju inte mer än 50 ungefär
vill inte ha en motorsåg då folk o snuten är aggressiva mot mopedisterna som der är här. möjligt att jag borrar någon milimter eller filar lite..
men om du pluggar ur den låter den inte mkt mer än nu. sen kan man ju göra 70cc på orginalröret då låter inte heller mkt mer. Så länge du har orginalröret och orginalluftburken kan du hålla ner ljudnivån avsevärt.
jo men farsan o ja har exprimenterat med detta med plugar o opkuggat. låter ju sjukt mkt mer och grövre :/
vad tror du den kommer upp i urplugat med setupen?
Thorsken skrev:jo men farsan o ja har exprimenterat med detta med plugar o opkuggat. låter ju sjukt mkt mer och grövre :/
provat borra alt byta ut mot en plugg mot lite större hål, att borra cylindern 0.5mm ger inte så mycket ,
prova helre ställa in förgasaren perfekt dreva den lite tyngre borra upp pluggen 1-2 mm så borde du ha kvar den låga ljud nivån och ändå få upp den i lite mera fart
vad den kommer upp i med helt urpluggat rör är inte heller alltför mycket med ditt gigantiska bakdrev jag törs inte gissa ens
Senast redigerad av fax110 den 23 mars 2010, 15:01, redigerad totalt 1 gånger.
är redan borrad från förra ägaren.. men undrar bara vad den kan tänkas koma upp i om jag nu då tar bort pluggen..
tolle skrev:yamaha fs1 -89
uppborrad 5,5 till 43 mm lätt portad
16,5mm förgasare och insug
sachs ljuddämpare
13-32 drevning tror ja det är på nu
va tror ni?
nån som kan säga nått om de?
är nyfiken för jag ska köpa en med de
Dodavovidod skrev:har en CPI sx 07:a och skulle vilja veta hur fort den skulle gå om jag drar pluggen har ett drev fram på 14 kuggar sen tror jag den har 53 bak...
Runt 80 km/h kan den nog gå, med tanke på att det är en AM6-Kopia, och AM6 går bra urpluggade .. Om den orkar varva ur o så går den nog bra .. men då får la testa!
Senast redigerad av Riiikard den 24 mars 2010, 16:21, redigerad totalt 1 gånger.
hehe testar gärna dra pluggen den gjorde 70-75 km/h med 14 kuggar fram och 53 bak, som ny gjorde den 60-64 km/h(11 kuggar fram och 53 bak) så vist 80 km/h e nog inte omöjligt men det blir nog en del mer + ett ***** axx
Dodavovidod skrev:hehe testar gärna dra pluggen den gjorde 70-75 km/h med 14 kuggar fram och 53 bak, som ny gjorde den 60-64 km/h(11 kuggar fram och 53 bak) så vist 80 km/h e nog inte omöjligt men det blir nog en del mer + ett ***** axx
Om ***** står för *Jävla* så kommer den med stor sannolikhet INTE Axxa bättre än med 11/53
Dodavovidod skrev:hehe testar gärna dra pluggen den gjorde 70-75 km/h med 14 kuggar fram och 53 bak, som ny gjorde den 60-64 km/h(11 kuggar fram och 53 bak) så vist 80 km/h e nog inte omöjligt men det blir nog en del mer + ett ***** axx
Om ***** står för *Jävla* så kommer den med stor sannolikhet INTE Axxa bättre än med 11/53
nää håller med xD den kommer bli seg och varva mindre, som dock kan vara skönt när man kör långt! vill du ha ett "jävla drag" kanske du borde satsa på 12/53 ist
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
hehe^^ den har det vanliga dåliga axxet på sin orginal 11 kuggar fram men i och med att 14 kuggar ger högre topp kan jag ligga kvar på lägre växlar längre T ex orginal drevet kunde jag köra i 61-65 km/h fast då varvade den .. lite för mycket för att må bra men när jag drevade 14 kuggar fram kunde jag köra i 65 på femman utan att den varvar sönder så axxet blir inte direkt så mycket drabbat av mina 14 kuggar för .. på 11 kuggar måste man växla hela tiden så fort man rör sig behövde jag växla >.< det blev soppa på 11 kuggar jag har drev med orginal 11 kuggar ett från rinab på 13 kuggar + ett till från rinab på 14 kuggar jag gillade 14kuggar mest
Dodavovidod skrev:hehe^^ den har det vanliga dåliga axxet på sin orginal 11 kuggar fram men i och med att 14 kuggar ger högre topp kan jag ligga kvar på lägre växlar längre T ex orginal drevet kunde jag köra i 61-65 km/h fast då varvade den .. lite för mycket för att må bra men när jag drevade 14 kuggar fram kunde jag köra i 65 på femman utan att den varvar sönder så axxet blir inte direkt så mycket drabbat av mina 14 kuggar för .. på 11 kuggar måste man växla hela tiden så fort man rör sig behövde jag växla >.< det blev soppa på 11 kuggar jag har drev med orginal 11 kuggar ett från rinab på 13 kuggar + ett till från rinab på 14 kuggar jag gillade 14kuggar mest
Men kör på 12/53 eller 13/53 så har du nog ett lagomt register!