honda mt5

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Sandgren94
Varnad

honda mt5

Inlägg av Sandgren94 »

Hej jag skulle villa veta sitthöjden och vikten på en Mt5;) och så undrar jag vad jag ska ha för trim om den ska gå 55 - 60 km/h
Fikon
Elmoped

Inlägg av Fikon »

Vikten ca 80kg, sitthöjden vet jag inte..
Med en 5½ får du upp den i 70.

Har du en MT eller ska du köpa? Har nämnligen en polare som ska sälja ^^
Användarens profilbild
Riiikard
Varnad

Inlägg av Riiikard »

Precis som Fikon sa, på med en 5,5 Hk cylinder, tyngre drevning, större förgasare samt en jamarcol krök, så petar du nog upp den runt 70 iaf ..

Sitthöjden är, jadu, kanske runt 80-90cm kanske, tror jag. Och Väger som Fikon sa runt 80 kg (Polarens väger 86 eller något ..)
//MVH
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

jag rekommenderar verkligen INTE 5,5an. fan den sämsta cyllindern som gjort i moppens historia! kör på org eller köp en 65a eller större :)
och för 55-60 borde det funka med org cyll om du byter till jamarcol och 16,5 gasare + drev då
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"

=)
Fikon
Elmoped

Inlägg av Fikon »

guth skrev:jag rekommenderar verkligen INTE 5,5an. fan den sämsta cyllindern som gjort i moppens historia! kör på org eller köp en 65a eller större :)
och för 55-60 borde det funka med org cyll om du byter till jamarcol och 16,5 gasare + drev då
Varför säger du att 5,5an är dålig? :P
Jag har bara hört bra kritik om den och kan verkligen rekommendera. Polarens DT50r går alldeles utmärkt och vet flera stycken MT5:or som går perfa med 5,5.
Och för den "vardagliga" föraren är de perfekt enligt mig, man får en behaglig toppfart.
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

Fikon skrev:
guth skrev:jag rekommenderar verkligen INTE 5,5an. fan den sämsta cyllindern som gjort i moppens historia! kör på org eller köp en 65a eller större :)
Jag har bara hört bra kritik om den och kan verkligen rekommendera. Polarens DT50r går alldeles utmärkt och vet flera stycken MT5:or som går perfa med 5,5.
Och för den "vardagliga" föraren är de perfekt enligt mig, man får en behaglig toppfart.
för den är så förbannat svag på låga och mellan varven :S måste typ varva ihjäl för att få lite kraft och de är inte mycke man får då heller ;)
men visst, lätt drevning går den säkert leva med :) ett tag
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"

=)
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

guth skrev:
Fikon skrev:
för den är så förbannat svag på låga och mellan varven :S måste typ varva ihjäl för att få lite kraft och de är inte mycke man får då heller ;)
men visst, lätt drevning går den säkert leva med :) ett tag
beror ju 100% på vilken 5,5a ?
Användarens profilbild
backmannn
Svårstartad skrothög

Inlägg av backmannn »

jag säljer en arisal 65 cc cylinder o ett membran och ett gianlli rör för 1000 kr. när ja hade den setupen och en 21 förgasare o en högkomp top körde ja 90 med bra axx
honda mt ska de va:D
Användarens profilbild
Pulliboy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pulliboy »

5 ½ är en bra cylinder, men som sagt beror på vilken du köper ;) Men skulle rekomendera ngn av de dyrare "70cc". för då blir det lite mer fart i den ;)
Behöver ni hjälp, eller bara vill snacka om moppar eller annat skoj, så är det bara att adda: Adde_pauli@hotmail.com =)
Låst