Fick mitt körkort 2 dagar efter jag fyllt 18 (första dagen jag kunde köra upp)!
Även hur mycket kostade erat körkort?

skojjar du elrSkåningens-handelsbod skrev:Räkna med 25K runt där brukar det landa, mellan 25-40K.Zibb skrev:har inte tagit körkort men undrar också hur mycket det kostar att ta det?
Dock beror det ju på om man kör privat eller på skolaSkåningens-handelsbod skrev:Räkna med 25K runt där brukar det landa, mellan 25-40K.Zibb skrev:har inte tagit körkort men undrar också hur mycket det kostar att ta det?
Nej, tyvärr gör jag inte det.Zibb skrev:skojjar du elrSkåningens-handelsbod skrev:Räkna med 25K runt där brukar det landa, mellan 25-40K.Zibb skrev:har inte tagit körkort men undrar också hur mycket det kostar att ta det?25-40 lax
men 70% av dem som kör privat kuggar vid VV.Pulliboy skrev:Dock beror det ju på om man kör privat eller på skolaSkåningens-handelsbod skrev:Räkna med 25K runt där brukar det landa, mellan 25-40K.Zibb skrev:har inte tagit körkort men undrar också hur mycket det kostar att ta det?
För privat går det ju inte på många kronor alls
Då är man ju fan noob, man kör ju med morsan eller farsan, min syrras kort kostade bara 12 lax, och hon körde bara med farsan och några lektioner på körskolan !Skåningens-handelsbod skrev:Nej, tyvärr gör jag inte det.Zibb skrev:skojjar du elrSkåningens-handelsbod skrev: Räkna med 25K runt där brukar det landa, mellan 25-40K.25-40 lax
Trodee först med att dem drev med mig, men en kompis kort gick löst på 38k och drygt 50 lektioner.
En "körvillig förälder" kan sänka kostnaden ja.freidow skrev:Då är man ju fan noob, man kör ju med morsan eller farsan, min syrras kort kostade bara 12 lax, och hon körde bara med farsan och några lektioner på körskolan !Skåningens-handelsbod skrev:Nej, tyvärr gör jag inte det.Zibb skrev: skojjar du elr25-40 lax
Trodee först med att dem drev med mig, men en kompis kort gick löst på 38k och drygt 50 lektioner.
sikken tur man har dåSkåningens-handelsbod skrev:En "körvillig förälder" kan sänka kostnaden ja.freidow skrev:Då är man ju fan noob, man kör ju med morsan eller farsan, min syrras kort kostade bara 12 lax, och hon körde bara med farsan och några lektioner på körskolan !Skåningens-handelsbod skrev: Nej, tyvärr gör jag inte det.
Ja, det kan det verkligen! allt beror ju på hur mycket man kör med föräldrarna, och hur bra de kör! =)Skåningens-handelsbod skrev:En "körvillig förälder" kan sänka kostnaden ja.freidow skrev:Då är man ju fan noob, man kör ju med morsan eller farsan, min syrras kort kostade bara 12 lax, och hon körde bara med farsan och några lektioner på körskolan !Skåningens-handelsbod skrev: Nej, tyvärr gör jag inte det.
haha, nja hälften rätt har du!Zibb skrev:men vill veta lite hur det ligger till när man ska fixa körkort:
Behöver man inte gå kurs? för när jag fyller 16 så ska jag börja övningsköra och man får väl göra ett teoriprov om jag inte minns fel.
Ni får rätta mig om jag har fel.
ok bra då vet jagPulliboy skrev:haha, nja hälften rätt har du!Zibb skrev:men vill veta lite hur det ligger till när man ska fixa körkort:
Behöver man inte gå kurs? för när jag fyller 16 så ska jag börja övningsköra och man får väl göra ett teoriprov om jag inte minns fel.
man måste gå en kurs med sina handledare (de som du ska övningsköra med). Men du behöver inte göra något teoriprov för att få övningsköra! =)
Men sen måste du ju skicka in "massa" papper, så du kan få körkortstillstånd! =) Men det är enkelt, å det fixar dina föräldrar!
haha, jag håller med dig att man är "dålig" om det går på mer än 10K... hahabensinskalle skrev:mitt kort gick loss på 5-6kfast då var ja ganska lat, kunde ha fått de billigare
Blev 3 dubbellektioner + halka + riskettan
sedan lite extra för uppkörningen, runt 900
Övningskörde inget hemma alls, men hade däremot åkt typ 1500 mil a-traktorteorin sket jag i eftersom jag gjort den två ggr tidigare för traktor och mc.
Ska man landa över 10.000 ska man vara ganska dålig i mina ögon i alla fall, sen beror det ju på vad lektionerna kostar. Här kostar en 50 minuter 500 kr
Handledarkurs är ett krav+ att du ansöker on handledarbevis för privat övningskörng ligger såna skitpapper här som gubban min skrockar över att han fått mig på fall med, i helvete han har.Zibb skrev:men vill veta lite hur det ligger till när man ska fixa körkort:
men varför ska du ha körkort om du inte ska köra bil?Skåningens-handelsbod skrev:Handledarkurs är ett krav+ att du ansöker on handledarbevis för privat övningskörng ligger såna skitpapper här som gubban min skrockar över att han fått mig på fall med, i helvete han har.Zibb skrev:men vill veta lite hur det ligger till när man ska fixa körkort:
här skall jävlar med inte köras bil efter att kortet tagits.
jag kommer att darra av rädsla inför uppkörningen. Livrädd för dem inspektörerna.
För familjefridens skull. Då kan jag åtminstone köra trike....Pulliboy skrev:men varför ska du ha körkort om du inte ska köra bil?Skåningens-handelsbod skrev:Handledarkurs är ett krav+ att du ansöker on handledarbevis för privat övningskörng ligger såna skitpapper här som gubban min skrockar över att han fått mig på fall med, i helvete han har.Zibb skrev:men vill veta lite hur det ligger till när man ska fixa körkort:
här skall jävlar med inte köras bil efter att kortet tagits.
jag kommer att darra av rädsla inför uppkörningen. Livrädd för dem inspektörerna.
ja, min kontrollant såg ut som värsta nazin tyckte jag =) skinnjacka och bootsMen det gick ju bra ändå
Som jag sa förut, beror på hur mycket du kör hemma!puchmogge skrev:min bror fick det för 7 tusen så det är olika hela tiden men jag hoppas att jag får det lite billigare för jag ska gå fordonsprogrammet är det någon som vet hur mycket man får det billigare om man går FP
får man inte B kortet helt gratis? eller jag har ingen aning menpuchmogge skrev:min bror fick det för 7 tusen så det är olika hela tiden men jag hoppas att jag får det lite billigare för jag ska gå fordonsprogrammet är det någon som vet hur mycket man får det billigare om man går FP
Hlakbanan, och uppkörningen, mm tror jag man får pynta upp själv.bluerider94 skrev:får man inte B kortet helt gratis? eller jag har ingen aning menpuchmogge skrev:min bror fick det för 7 tusen så det är olika hela tiden men jag hoppas att jag får det lite billigare för jag ska gå fordonsprogrammet är det någon som vet hur mycket man får det billigare om man går FP![]()
![]()
eller du kanske får lite fler körlektioner?
Ibland lägger du så dumma kommentarer så att till och med Gudrun Schyman skulle hänga sig.Skåningens-handelsbod skrev:Räkna med 25K runt där brukar det landa, mellan 25-40K.Zibb skrev:har inte tagit körkort men undrar också hur mycket det kostar att ta det?
Då är du bra duktigt, jag kommer inte att klara det under 20K ialla fall.Mekanikern skrev:Ibland lägger du så dumma kommentarer så att till och med Gudrun Schyman skulle hänga sig.Skåningens-handelsbod skrev:Räkna med 25K runt där brukar det landa, mellan 25-40K.Zibb skrev:har inte tagit körkort men undrar också hur mycket det kostar att ta det?
Du säger att det brukar landa på 25 000:- och sedan mellan 25 000:- till 40 000:-.
Vet du vad ordet brukar betyder?
Tillbaka till helvetet som du kom ifrån och stanna där!
ONT: Mitt kostade runt 9000 kronor. Böcker, risk1, risk2, teoriprov, teorikurs, koder till distanstest, uppkörning + 10 lektioner.
I småstäder ja. I storstad kan du minst dubbla det.TK_DRAC skrev:vad jag har hört så är det normala runt 10 000:-