Hur fan ska jag orka?

Finns ett sätt att göra!Tuta skrev:Ska skriva klart ett grupparbete om militärrobotar under helgen är så jävla omotiveradvill verkligen inte skriva ett ord men det brukar gå helt okej att skriva... MÅSTE verkligen ha klart det tills på måndag, jävla bra start på skolan
Hur fan ska jag orka?
Lärarn tyckte inte vi skulle skriva om sånt för sen då man läser upp det för klassen skulle ingen förstå sa hon-TeddaN- skrev:2taktarns utväckling?MinikeV skrev:Vi ska börja skriva en fackuppsats i skolan nu men jag har ingen aning om vad jag ska skriva om, så några förslag tack
Någon känd inom motorsport i sverige menar du då?MinikeV skrev:Lärarn tyckte inte vi skulle skriva om sånt för sen då man läser upp det för klassen skulle ingen förstå sa hon-TeddaN- skrev:2taktarns utväckling?MinikeV skrev:Vi ska börja skriva en fackuppsats i skolan nu men jag har ingen aning om vad jag ska skriva om, så några förslag tackmen nånting inom motor skulle ju vara roligast att skriva om
men typ säg några intressanta motorsporter eller personer som jag skulle kunna skriva om
njää det måste det inte vara-TeddaN- skrev:Någon känd inom motorsport i sverige menar du då?MinikeV skrev:Lärarn tyckte inte vi skulle skriva om sånt för sen då man läser upp det för klassen skulle ingen förstå sa hon-TeddaN- skrev:2taktarns utväckling?men nånting inom motor skulle ju vara roligast att skriva om
men typ säg några intressanta motorsporter eller personer som jag skulle kunna skriva om
Ta kenny bräckMinikeV skrev:njää det måste det inte vara-TeddaN- skrev:Någon känd inom motorsport i sverige menar du då?MinikeV skrev: Lärarn tyckte inte vi skulle skriva om sånt för sen då man läser upp det för klassen skulle ingen förstå sa honmen nånting inom motor skulle ju vara roligast att skriva om
Alltså ja en känd person inom motorsport men han får komma varifrån som helst
eller så struntar du i lärarens råd, skriver på ett sånt sätt att tillochmed en 13 åring skulle förstå, och få klart mvg på den.MinikeV skrev:Lärarn tyckte inte vi skulle skriva om sånt för sen då man läser upp det för klassen skulle ingen förstå sa hon-TeddaN- skrev:2taktarns utväckling?MinikeV skrev:Vi ska börja skriva en fackuppsats i skolan nu men jag har ingen aning om vad jag ska skriva om, så några förslag tackmen nånting inom motor skulle ju vara roligast att skriva om
som ska handla om ?meanzick skrev:Någon som kan skicka en novell till mig ? (a)
sljs_93@hotmail.com
en novell bara, kan handla om vad som helstPerSs0n skrev:som ska handla om ?meanzick skrev:Någon som kan skicka en novell till mig ? (a)
sljs_93@hotmail.com
Jag är kanske lite sent ute men hur låter den här idén?PerSs0n skrev:Behöver en massa tips på vad jag kan göra på slöjden i skolan!vad som helst, svetsa något eller vad som helst, men ska inte vara för lätt ska helst vara så man har chans på högre betyg
Min polare gjorde "smör i en gammal limtub". Tror han kallade det butterstick.guth skrev:hjälp mej att hitta problemhar suttit 2 lektioner nu i rad utan att göra något så teknikläraren är ganska pist.
Vi ska alltså göra någonstas problemlösning/uppfinning som kan hjälpa oss i vardagen. alltså typ något som ni stör er på som de borde finns lösning på?
ex. på detta är vattenflaskan med sidokork
låter som en skitbra ideHonkan skrev:Jag är kanske lite sent ute men hur låter den här idén?PerSs0n skrev:Behöver en massa tips på vad jag kan göra på slöjden i skolan!vad som helst, svetsa något eller vad som helst, men ska inte vara för lätt ska helst vara så man har chans på högre betyg
Nyckelskåp - James Bond Edition
Gör ett nyckelskåp men tänk att "plankan"
där nycklarna hänger ska man kunna snurra
hur många varv som hälst, alltså som en dörr man
kan skjuta på så den byter håll. De jag försöker förmedla
är att. När du kommer hem från jobbet/skolan så har du ditt
nyckelskåp på väggen. När du kommer in känner du samtidigt
att du är jävligt törstig. Då trycker du på plankan där nycklarna
hänger på så plankskivan roterar 90grader och voila på den sidan
av plankan bygger du ett barskåp med något glas och någon dricka
eller dylikt. Väldigt svårt att förklara men tänk dig att man liksom trycker
så träskivan snurrar ett varv och så har du barsidan uppe, trycker du igen
så får du fram nyckelskåpet![]()
hör av dig på PM om du inte förstårvar meningen att jag skulle
göra den här men blev aldrig av =)
Bil-tillverkarnas hemsida medDEA!! skrev:kanske finns på ne?Ropen94 skrev:Hejsan vi ska snart ha ett arbete om Asiatiska bil märken i skolan!
Och jag har inte hittat mycket fakta än någon som vet vart jag kan hitta det?
Obs ej wikipedia!
annars sök på google.
kolla biblioteket om ett visst märke
i kina finns det ett 20-tal med, med geely som huvudmärke, Shanghai Automotive Group, m.fl.+ ett tiotal japsar som aldrig nått väst.TobbaN skrev:Bil-tillverkarnas hemsida medDEA!! skrev:kanske finns på ne?Ropen94 skrev:Hejsan vi ska snart ha ett arbete om Asiatiska bil märken i skolan!
Och jag har inte hittat mycket fakta än någon som vet vart jag kan hitta det?
Obs ej wikipedia!
annars sök på google.
kolla biblioteket om ett visst märke
Där borde det ju iallafall stå nåt
jag har en men den är för Historia B på gymnasiet och mycket väldetaljerad, inte lämplig för dig kanske.eggi skrev:Hej grabbar jag undra om nån har nån uppsats om första och andra världskriget för tydligen så ligger jag efter i historia och jag orka verkligen inte skriva själv x)
ne det kanske blir lite O_O blick för tjurkärringenSkåningens-handelsbod skrev:jag har en men den är för Historia B på gymnasiet och mycket väldetaljerad, inte lämplig för dig kanske.eggi skrev:Hej grabbar jag undra om nån har nån uppsats om första och andra världskriget för tydligen så ligger jag efter i historia och jag orka verkligen inte skriva själv x)
hmm...jag hade prov på 1 vk. fick MVG ....men vet inte riktigt hur jag ska hjälpa dig däreggi skrev:ne det kanske blir lite O_O blick för tjurkärringenSkåningens-handelsbod skrev:jag har en men den är för Historia B på gymnasiet och mycket väldetaljerad, inte lämplig för dig kanske.eggi skrev:Hej grabbar jag undra om nån har nån uppsats om första och andra världskriget för tydligen så ligger jag efter i historia och jag orka verkligen inte skriva själv x)
*tora,tora,tora,tora!*Elohim skrev:hmm...jag hade prov på 1 vk. fick MVG ....men vet inte riktigt hur jag ska hjälpa dig däreggi skrev:ne det kanske blir lite O_O blick för tjurkärringenSkåningens-handelsbod skrev: jag har en men den är för Historia B på gymnasiet och mycket väldetaljerad, inte lämplig för dig kanske.har redovisning om pearl harbor imorgon
jag tänkte om nån hade typ sin uppsats på dator så kan han pma så fixar vi det genom epost?Elohim skrev:hmm...jag hade prov på 1 vk. fick MVG ....men vet inte riktigt hur jag ska hjälpa dig däreggi skrev:ne det kanske blir lite O_O blick för tjurkärringenSkåningens-handelsbod skrev: jag har en men den är för Historia B på gymnasiet och mycket väldetaljerad, inte lämplig för dig kanske.har redovisning om pearl harbor imorgon
hehe där ser manSkåningens-handelsbod skrev:*tora,tora,tora,tora!*Elohim skrev:hmm...jag hade prov på 1 vk. fick MVG ....men vet inte riktigt hur jag ska hjälpa dig däreggi skrev: ne det kanske blir lite O_O blick för tjurkärringenhar redovisning om pearl harbor imorgon
Eller
"man skall inte väcka den slumrande jätten, nu har vi gjort det." Amiral Yamamotos klassiska kommentar efter Pearl harbour.
aha...okej, oj jag ljög för dig där ^^ jag var nära MVG på 1 vk. jag fick MVG på mellankrigstiden ^^ när hitler fick makten.eggi skrev:jag tänkte om nån hade typ sin uppsats på dator så kan han pma så fixar vi det genom epost?Elohim skrev:hmm...jag hade prov på 1 vk. fick MVG ....men vet inte riktigt hur jag ska hjälpa dig däreggi skrev: ne det kanske blir lite O_O blick för tjurkärringenhar redovisning om pearl harbor imorgon