Aeroxx stunt stuff

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
knugen
Elmoped

Aeroxx stunt stuff

Inlägg av knugen »

Ehm, det är så att jag har skaffat mig en aerox R 06:an

någon som har en sådan stunt kittad, jag undrar lite smått vad ni tycker jag skall göra med den för att få den så chill som möjligt , ( jag kan köra bakhjul ) tidigare mopeder är slider , beta ark mfl..

nåja , jag vill att den ska ha kvar org cylindern 50cc iallfall.

det jag hade tänkt är
effektrör
vikter

sedan undrar jag också , vad är bästa sättet att fästa tolvan ? typ svets eller bult eller båda två ..
Samt om någon har en ritning på en hemma gjort tolva ?

EDIT : Jag har ett honda 250 styre hemma , blir det najs att fästa på eller måste jag leka runt med alla wairar och sånt då.. ?

/MVH Knugen !
Senast redigerad av knugen den 22 mars 2010, 23:20, redigerad totalt 1 gånger.
dahlqvistlol
Elmoped

Inlägg av dahlqvistlol »

Jag kan inte så mkt men jag tycker att det måste ju vara bäst att fästa tolvan med bultar istället för att svetsa fast den , för då kan du ju ta av den enkelt om du ska sälja den osv.
pruttrick
Varnad

Inlägg av pruttrick »

Köp ZX:et på auktionen idag och munstycke ca. 5-10strl större. Mycket bra rör om man ska stunta. Vikter och kopplingsfjädrar får du förresten med.
knugen
Elmoped

Inlägg av knugen »

pruttrick skrev:Köp ZX:et på auktionen idag och munstycke ca. 5-10strl större. Mycket bra rör om man ska stunta. Vikter och kopplingsfjädrar får du förresten med.
Jaman , det vet jag att man får och så , men jag ska fundera lite på det !
knugen
Elmoped

Inlägg av knugen »

dahlqvistlol skrev:Jag kan inte så mkt men jag tycker att det måste ju vara bäst att fästa tolvan med bultar istället för att svetsa fast den , för då kan du ju ta av den enkelt om du ska sälja den osv.
Men uhm , låter som en bra ide , men frågan är vad man ska fästa den i , för att det är svårt att få tag i ramen utan att göra hål någonstans i bakkåpan :S
_ChippeN
Elmoped

Inlägg av _ChippeN »

knugen skrev:
dahlqvistlol skrev:Jag kan inte så mkt men jag tycker att det måste ju vara bäst att fästa tolvan med bultar istället för att svetsa fast den , för då kan du ju ta av den enkelt om du ska sälja den osv.
Men uhm , låter som en bra ide , men frågan är vad man ska fästa den i , för att det är svårt att få tag i ramen utan att göra hål någonstans i bakkåpan :S
ta av hel bakkåpan ist?
Stavning Har aldrig varit min bästa vän... :P
knugen
Elmoped

Inlägg av knugen »

_ChippeN skrev:
knugen skrev:
ta av hel bakkåpan ist?

funderar på om det blir sexy sexy ? kanske är mera värt att köpa en annan begangnad bakkåpa av någon random som är what ever , så man kan skära och så i den ?..
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

knugen skrev:
_ChippeN skrev:
knugen skrev: Men uhm , låter som en bra ide , men frågan är vad man ska fästa den i , för att det är svårt att få tag i ramen utan att göra hål någonstans i bakkåpan :S
ta av hel bakkåpan ist?

funderar på om det blir sexy sexy ? kanske är mera värt att köpa en annan begangnad bakkåpa av någon random som är what ever , så man kan skära och så i den ?..
det skulle jag gjort! leta upp ett begagnat stunt kåpsett så kvittar det om det blir repor
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
knugen
Elmoped

Inlägg av knugen »

bluerider94 skrev:
knugen skrev:
_ChippeN skrev: ta av hel bakkåpan ist?

det skulle jag gjort! leta upp ett begagnat stunt kåpsett så kvittar det om det blir repor
jag tror det blir ganska fint om man fäster tolvan under bromsljusglaset någonstans där och tar bort hela underplattan ;D , har kollat och googlat runt det ser finfint ut :D
Låst