Hej! Jag har en yamaha dt50 sm 06 som ja tycker e lite seg.
Jag är mest intresserad av acceleration men en toppfart runt 70 kanske.
Jag har hört att för acc och skönt bottenvrid ska man ha lågvarviga rör, stämmer detta?
Vilka rör kan ni rekommendera?
P.S. Det är även viktigt att det går tyst (kunde vart bra om man kunde med lite ansträngning få de o se hyffsat original ut också) D.S.
japp, lågvarviga rör ska man ha då, dvs mk thrower
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Det finns nog inga effektrör som låter som ett orginal rör eller är jätte tysta. men om du är rädd för att bli påkommen varför gör du bara inte din moppe ostrypt? Då ser den ju org ut och låter inte så olikt. har gjort det själv och hittils funkar det
2stroke4ever skrev:Det finns nog inga effektrör som låter som ett orginal rör eller är jätte tysta. men om du är rädd för att bli påkommen varför gör du bara inte din moppe ostrypt? Då ser den ju org ut och låter inte så olikt. har gjort det själv och hittils funkar det
Tullis skrev:Leovince V6 låter inte mkt mer än orginal. Dock lite lite högvarviga än thrower.
Thrower är ochså typ 500kr billigare
Okej Men hur mkt låter Thrower?
Untrar också hur gianelli enduro 2t är i förhållande till dessa rör och kan man använda orginalljuddämparn till de eftersom det inte följer med ngn?
Det gå och ha gianellit med orginalljuddämparen. MEN! Mellanröret som man måste ha ingår när man köper ljuddämparen. Därför går det inte bara att beställa kröken.
Tullis skrev:Det gå och ha gianellit med orginalljuddämparen. MEN! Mellanröret som man måste ha ingår när man köper ljuddämparen. Därför går det inte bara att beställa kröken.
Thrower låter nog lite mer än V6
Okej men säg att ja köper gianellit och ljuddämparen hur ställer det sig då i förhållande till de andra ljud och accelrationsmässigt?;)
jag skulle rekommendera ett metrakit thrower, mycket lågvarvit rör som inte låter så mycket för att vara ett effektrör, gianelli 2t är högvarvigt och låter ganska mycket.
nej nej. man behöver inte mellan röret till gianelli. ljudämparn på org röret är ju fastsvetsat till mellan röret. så d BORDE bara vara att köpa kröken och köra med ljuddämparn. men du får ju självklart inte ut fulla effekten då med org ljuddämparen.
Även fast du bor i stan så borde du göra den ostrypt istället. mkt billigare. ser helt orginal ut och är fruktansvärt smidigt.
2stroke4ever skrev:nej nej. man behöver inte mellan röret till gianelli. ljudämparn på org röret är ju fastsvetsat till mellan röret. så d BORDE bara vara att köpa kröken och köra med ljuddämparn. men du får ju självklart inte ut fulla effekten då med org ljuddämparen.
Även fast du bor i stan så borde du göra den ostrypt istället. mkt billigare. ser helt orginal ut och är fruktansvärt smidigt.
Kanske men detta ger väl inte samma effekt? och så gillar ja inte att göra ingrepp på originaldelarna;)
Gör såhär: Ta bort pluggen i delningen på röret, i med 100 munstycke, ett 12 drev fram och vips så har du en moppe som går med hyffsat acc/fart och detta kommer endast kosta c.a 150 kr.
skurmupp skrev:Undrar en sak till måste ja borra i cdin ellr kan ja låta den va original?:D
Du har en yamaha dt 06a va? isåfall så är den redan ostrypt orginal, det är det på alla dt50 06or
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Holmstrom_93 skrev:Gör såhär: Ta bort pluggen i delningen på röret, i med 100 munstycke, ett 12 drev fram och vips så har du en moppe som går med hyffsat acc/fart och detta kommer endast kosta c.a 150 kr.
vill helst inte ge mig in på orginaldelarna och så verkar det roligare me effektrår
Holmstrom_93 skrev:Gör såhär: Ta bort pluggen i delningen på röret, i med 100 munstycke, ett 12 drev fram och vips så har du en moppe som går med hyffsat acc/fart och detta kommer endast kosta c.a 150 kr.
vill helst inte ge mig in på orginaldelarna och så verkar det roligare me effektrår
sluta göra dubbelpost hela tiden, läs reglerna så förstår du.
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Okej, ja valet är ditt men pluggen i org röret går alltid att sätta tbx om du vill ha den orginal igen sen så låter inte urpluggat alls mycket jämfört med effektrör och org. röret drar inte alls tills sig lika mycket uppmärksamhet som effektrör.
vill du bara den ska gå 70 räcker de gott o väl att plugga ur. blir nog bara äckligt att ha en så lätt drevning till effektrör så den gör 70:P
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"