

min setup är
Leovince Zx
7,5g vikter
org kopplingsfjädrar
dragen v-bricka
60 munstycke (52 org)
// Ratto
TackHasSse666 skrev:För hårda kopplingsfjädrar Länk: Kopplings och tryckfjädrar
Sedan måste du balansera din CVT Länk: Balansera CVT
får väll prova mej fram dåHasSse666 skrev:Nej det tar inte flera år räkna med några timmar MEN resultatet kommer att bli bättre än om någon på detta förum "gissar" vad som skulle passa dig![]()
Att fråga här vilka vikter som skulle passa dig är lika svårt som om du frågar "Vilken glass är godast"
NEJ du kommer inte med säkerhet få sämre axx om du byter till mjukare kopplingsfjädrar.
Mjukare kopplingsfjädrar gör att kopplingen slår till tidigare.
Att du tappat toppfart indikerar att du bör testa med lite tyngre vikter (OM du är ute efter högre toppfart) testa 8gram och mjukare kopplingsfjäder för att sänka tillslagsvarvet.Ratto skrev:nu har den tappat 7km/h för den vill inte varva ur riktigt med org grejerna, men ja vet inte varför den inte vill börja rulla så fort man rör på gas hantagetSå skulle Vara riktigt jäkla tacksam för ALLA svar!
![]()
min setup är
Leovince Zx
7,5g vikter
org kopplingsfjädrar
dragen v-bricka
60 munstycke (52 org)
// Ratto
Tack för all hjälp duHasSse666 skrev:Att du tappat toppfart indikerar att du bör testa med lite tyngre vikter (OM du är ute efter högre toppfart) testa 8gram och mjukare kopplingsfjäder för att sänka tillslagsvarvet.Ratto skrev:nu har den tappat 7km/h för den vill inte varva ur riktigt med org grejerna, men ja vet inte varför den inte vill börja rulla så fort man rör på gas hantagetSå skulle Vara riktigt jäkla tacksam för ALLA svar!
![]()
min setup är
Leovince Zx
7,5g vikter
org kopplingsfjädrar
dragen v-bricka
60 munstycke (52 org)
// Ratto
Lycka till