Åkte i tisdags fast av polisen för trim, hur lång tid brukar det ta tills man får tillbaka moppen? Och brukar de vara helt nerplockade eller får man den hel så får man byta allt själv? Sen undrar jag om jag kommer behöva ombesiktiga den nu när jag får tillbaka den?
det brukar ta runt 2-4 månader innan du får tbx den det beror på hur många polisen beslagtagit o om det är en eu moppe så måste du besiktiga om den.och om dom hittar trim så får du moppen i delar tbx(allt utom trimmet.
surt kompis.
30/klass 2/EU45? det avgör ödet för moppen.
EU45 kan du få full regbess på om den är ombyggd/hårt trimad.
30-moppe brukar bara vara ett intyg från handlare att den är återställd.
Drog ifrån en polisbil som kom körande mot mig, och låg i typ 80. Då låg det en civil polis bakom mig ett tag som sedan stoppade mig. Kunde inte smita då jag hade regskylten på.
Drog ifrån en polisbil som kom körande mot mig, och låg i typ 80. Då låg det en civil polis bakom mig ett tag som sedan stoppade mig. Kunde inte smita då jag hade regskylten på.
ajdå =/får man vänta med att ta körkortet nu elr? i ett sånt här läge?
Jisses vilken sagolik otur, det där blev dyra kilometrar.
Att det tar upp till 4 mån är att polisens tekniska knappast är att anse som världens snabbast jobbande inrättning när det kommer till moppar.
Elohim.
4 mån indragning på AM är det väl och 6 mån lämp..... plus då dagsböter, som i värsta fall ramlar på morsan eller farsan.
beror på vem som står skriven på moppen.
Senast redigerad av nippertippan den 18 mars 2010, 16:22, redigerad totalt 1 gånger.
Att det tar upp till 4 mån är att polisens tekniska knappast är att anse som världens snabbast jobbande inrättning när det kommer till moppar.
hmm...han kan ju fråga järnet =O hur lång tid det tar osv...
erkan94 skrev:
hmm...han kan ju fråga järnet =O hur lång tid det tar osv...
erkan94 skrev:
Men det är ganska retfullt läge att civilpiggien i arslet.
jag fick dem, och hur i helvete jag nu lyckades snacka bort dem som jag gjorde saknas nog motstycke i historien till. Hur som helst så var det status Q av det rättsligt sett.
Inte ens en markering i vägregistret.
Men det är ganska retfullt läge att civilpiggien i ars
let.
jag fick dem, och hur i helvete jag nu lyckades snacka bort dem som jag gjorde saknas nog motstycke i historien till. Hur som helst så var det status Q av det rättsligt sett.
då klarade du dig undan lindrigt
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Men det är ganska retfullt läge att civilpiggien i ars
let.
då klarade du dig undan lindrigt
rena 7 rätt på lotto. Mer tur finns bara inte, inte moppevärlden i alla fall.
Och det var inte måttligt trimmat heller.
DEA!! skrev:en kompis blev tagen förra våren, med sin Rieju drac.
Han fick tillbaka den hmm cirka 6 veckor efter.
Utan rör och drev.
Det där tycks vara väldigt olika var man blir snodd typ.
En kille med 120 cc Oljekyld motor i en kinroadchopper blev tagen av en MC-beng och fick tillbaka maskin ORÖRD, men med körförbud och krav på hel regbess.
Det sura läget fick jag som 15-åring när dem knep mig på min dåvarande Mustang mamba med tyskt 13 hk 70 cc, och fick bara böter tack och lov, på den tiden rök annars lämpet på två år för trim.
Men vet någon vad som skulle hända om jag blev tagen med trim en gång till, skulle lämpet skjutas upp jättelänge då eller kommer det få allvarligare konsekvenser? :S
erkan94 skrev:
Okej, denna gången kommer jag bara åka dit för olovlig körning, alltså dagsbot.
ta inte det för givet, du kan riskera spärrtid med.
Vad är spärrtid?
att du inte kan få körkortstillstånd, eller t.ex. AM-kort under den tiden.
Eller att befintligt körkort dras in.
t.ex. om du nu har AM-kort, det dras in för en viss tid, det är spärrtid.
Skåningens-handelsbod skrev:
ta inte det för givet, du kan riskera spärrtid med.
Vad är spärrtid?
Men jag har det gamla förarbeviset för moped. Och eftersom jag inte ska ta körkort än på några år så påverkar ju inte den spärrtiden mig om den börjar från och med nu.
Men jag har det gamla förarbeviset för moped. Och eftersom jag inte ska ta körkort än på några år så påverkar ju inte den spärrtiden mig om den börjar från och med nu.
då klarar du dig, förhoppningsvis. om dem nu inte börjar räkna spärrtiden för bil vid 18...
bättre att kolla det med järnis i vart fall.
Skåningens-handelsbod skrev:
Okej tack för hjälpen!
då klarar du dig, förhoppningsvis. om dem nu inte börjar räkna spärrtiden för bil vid 18...
bättre att kolla det med järnis i vart fall.