Rieju - Drevhjälp!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Kire
Farsans gamla zündapp

Rieju - Drevhjälp!

Inlägg av Kire »

Tjenna! Nu ska jag fixa min moppe te våren är en Rieju RR -99. Har ju nyss pluggat ur röret så jag behöver ställa in moppen och här kommer lite frågor som jag behöver hjälp med.

Är detta bra drevkit nu när jag har pluggat ur? http://www.twostroke.se/product.asp?product=9072 Nu spikar den 60 som innan bara att den blivit starkare men kommer den ha bättre toppfart när jag byter drev? Finns det någon mer plugg jag behöver dra förresten?

/Kire :)
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

Användarens profilbild
guth
Varnad

Re: Rieju - Drevhjälp!

Inlägg av guth »

Kire skrev:Tjenna! Nu ska jag fixa min moppe te våren är en Rieju RR -99. Har ju nyss pluggat ur röret så jag behöver ställa in moppen och här kommer lite frågor som jag behöver hjälp med.

Är detta bra drevkit nu när jag har pluggat ur? http://www.twostroke.se/product.asp?product=9072 Nu spikar den 60 som innan bara att den blivit starkare men kommer den ha bättre toppfart när jag byter drev? Finns det någon mer plugg jag behöver dra förresten?

ställ in den bättre :)! som bäst gick min 66 med org drevningen :D

ONT: kör på 12/48 så får du en topp omkr. 80 och rätt skönt axx :)
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"

=)
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

guth skrev:
Kire skrev:Tjenna! Nu ska jag fixa min moppe te våren är en Rieju RR -99. Har ju nyss pluggat ur röret så jag behöver ställa in moppen och här kommer lite frågor som jag behöver hjälp med.

ställ in den bättre :)! som bäst gick min 66 med org drevningen :D

ONT: kör på 12/48 så får du en topp omkr. 80 och rätt skönt axx :)
ja med en urpluggad drac brukar man köra 12/48 eller 13/52 nästan samma drevning :P
Kire
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Kire »

Ok ska jag skicka iväg denna beställningen : Bild

Passar allt förresten? ^^ :roll:

Nu när jag ändå är igång och skriver så passar jag på att fråga om en grej.
Är det enklare att ställa in förgasaren nu till våren med rätt drevning? För jag har en Dellorto SHA 14-12, 12mm, 5mm munstyckegänga. Jag har liksom testat från 70 te 92 men inget passade original är 65. Har ju även sportluftfilter. Den har gått bäst med 63 i som det satt nu från början. :S

Och som sagt finns det fler pluggar jag måste dra?
rmzmarcus
Elmoped

Inlägg av rmzmarcus »

tycker du att den varvar ur för fort så är det ju bara o köpa ett en kugg större framdrev
Låst