Vad är felet på min Aerox?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
stunt94
Elmoped

Vad är felet på min Aerox?

Inlägg av stunt94 »

Tja, har en aerox 00 stunt har problem med den.När ja startar upp hojen och börjar köra efter ca 100 meter så börjar den gå dåligt det blir avgassmällar den går knapt framåt svarar ej på gasen vet ej vad felet är har bytt tändstift har kollat menbranet den var inte riktigt tät med det är fixat har kollat förgasaren och kollat all el på hojen.Stiftet verkar vara blöt när ja skruvar ut det Har suttit hela dagen och skruvat på moppen och det bilr inget resultat så jag är väldigt tacksam om ni vet vad felet är. mvh Alex :)
stunt aerox
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Blir det avgassmällar så har jag för mig att den får för mycket bränsle.
Sen sa du även att stiftet var blött, så den får nog för mycket bensin.
Vad har du för setup?
Byt munstycke :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
stunt94
Elmoped

Inlägg av stunt94 »

Har byt munstycke nu Nu går moppen lite bättre den går helt norlmalt när ja kör den normalt men när ja står stilla och lyfter den och samtidigt gasar så och tar ner den snabbt den lyfter typ 15cm vid framdäck så blir det en liten avgassmäll och så svarar den inte så bra då låter ja den stå på tomgång i typ 20 sek sen går den helt normalt varför blir det så har aldrigt varit så förrut har haft moppen i 2 år.

Setup
Rör zx dragen plugg
variator vikter
tryckfjäder
kopplingsfjäder
och munstycke ganska liten Setup men grymt skönt att stunta med :D
stunt aerox
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

stunt94 skrev:Har byt munstycke nu Nu går moppen lite bättre den går helt norlmalt när ja kör den normalt men när ja står stilla och lyfter den och samtidigt gasar så och tar ner den snabbt den lyfter typ 15cm vid framdäck så blir det en liten avgassmäll och så svarar den inte så bra då låter ja den stå på tomgång i typ 20 sek sen går den helt normalt varför blir det så har aldrigt varit så förrut har haft moppen i 2 år.

Setup
Rör zx dragen plugg
variator vikter
tryckfjäder
kopplingsfjäder
och munstycke ganska liten Setup men grymt skönt att stunta med :D
vad har du för storlek på munstycket ?
verkar vara för stort som sagt sen vrf ska du lyfta o släppa ner den??
stunt94
Elmoped

Inlägg av stunt94 »

har 80 i munstycke
stunt aerox
Låst