DRD Racing
Airsal 73cc Racing
Dellorto Racing 21mm
Hebo big valve membran
Polini luft
Turbokit
12-53
Ostrypt CDI
Vad gissar ni på? och skulle den orka varva ut med 14-53?
MarcusAndersson skrev:Barakit 50 cc
TK Lacada
Hebo sportluftfilter
Doopler vev
Hebo membran
11/52
Vad tror ni ?
Runt 80-85 på sin höjd. Varför så lätt drevning? Kommer ju varva som en galning
Du har en poäng, får dra köpa 13 drev idagdå, vad gör den då ?
Tror du jag kan få den runt 100 sträcket, det är liksom mer eller mindre ett mål.
Blir rätt svårt att få upp den i 100. Cylindern är rätt lik original också så ingen större effektförändning blir det med den och originalvev bör duga också om den är i bra skick Tar du upp portarna lite i den kan du ju öka varvet och på så vis få lite högre toppfart. Svårt att säga exakt men 95 skulle jag lägga en röst på ungefär, så rätt nära 100 iaf.
Unlimited Edition skrev:DRD Racing
Airsal 73cc Racing
Dellorto Racing 21mm
Hebo big valve membran
Polini luft
Turbokit
12-53
Ostrypt CDI
Vad gissar ni på? och skulle den orka varva ut med 14-53?
14/53 blir bra, även om den kanske inte orkar varva ut fullt på 6an så blir det lite snällare mot motorn. Skulle rekomendera sp eller polini forrace till den setupen om du har råd. Strax över 100 ska du klara av med 14/53 iaf Du blir nog nöjd
jimmyx skrev:Derbi xtreme r 05:
urpluggat leovince v6
ostrypt cdi...15/53 drev...barikit 74cc...19mm förgasare med ostrypt insug
boost bottle???
Snälla du, kör inte tyngre drevning än 14/53. Kommer göra strax under 100 med det röret men istället får du en trevlig moppe att köra dagligen och med hyffsat snäll effektkurva Boost bottlen KAN du få lite extra respons av om den är avstämd men förvänta dig inget speciellt, det finns en anledning till att de inte slog igenom inom motorcross Helt enkelt inte så effektiva. Det kan ju iaf se lite fräckt ut
urpluggat leovince v6
boost bottle???
Snälla du, kör inte tyngre drevning än 14/53. Kommer göra strax under 100 med det röret men istället får du en trevlig moppe att köra dagligen och med hyffsat snäll effektkurva Boost bottlen KAN du få lite extra respons av om den är avstämd men förvänta dig inget speciellt, det finns en anledning till att de inte slog igenom inom motorcross Helt enkelt inte så effektiva. Det kan ju iaf se lite fräckt ut
Vad var de som inte slog igenom med motorcross? Hur fort skulle den gå med ett gianelli 2t ist för leovince v6?
urpluggat leovince v6
boost bottle???
Vad var de som inte slog igenom med motorcross? Hur fort skulle den gå med ett gianelli 2t ist för leovince v6?
Han menar Boostbottle .. Och det kommer gå fortare med Gianelli då det är Högvarvigare
chifen skrev:
Han menar Boostbottle .. Och det kommer gå fortare med Gianelli då det är Högvarvigare
På ett ungefär hur fort?? Skulle gärna köpa gianelli men då ser föräldrarna =/
På ett ungefär hur fort?? Skulle gärna köpa gianelli men då ser föräldrarna =/
får du ha 74cc och effektrör? men inget högvarvigt rör eller xD?
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
Leovince är ett fint rör, visst att toppfarten inte blir den högsta men so what? Det är tyst och presterar helt okej och har en mjuk effektkurva i jämförelse mot högvarviga rör
Leovince är ett fint rör, visst att toppfarten inte blir den högsta men so what? Det är tyst och presterar helt okej och har en mjuk effektkurva i jämförelse mot högvarviga rör
ok;) Borde jag dreva ner den till 14/53 eller klarar den 15/53 med den blivande setupen????
ok;) Borde jag dreva ner den till 14/53 eller klarar den 15/53 med den blivande setupen????
13/14-53, lite vad du känner för.
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
13/14-53, lite vad du känner för.
Förlorar den topphastighet om jag har 13/53 ist för 14/53??? Så 15/53 är för tungt alltså..?
chifen skrev:
Runt 80-85 på sin höjd. Varför så lätt drevning? Kommer ju varva som en galning
Du har en poäng, får dra köpa 13 drev idagdå, vad gör den då ?
Tror du jag kan få den runt 100 sträcket, det är liksom mer eller mindre ett mål.
Blir rätt svårt att få upp den i 100. Cylindern är rätt lik original också så ingen större effektförändning blir det med den och originalvev bör duga också om den är i bra skick Tar du upp portarna lite i den kan du ju öka varvet och på så vis få lite högre toppfart. Svårt att säga exakt men 95 skulle jag lägga en röst på ungefär, så rätt nära 100 iaf.
Tjenna undrar hur snabbt denna setupen kommer gå!
Hebo överliggande urpluggat
Metrakit handmade / Airsal båda 70cc
19mm förgasare
11/13 - 52 drev
Något mer ni behöver veta?
tacksam för svar!
johannesboorg skrev:Tjenna undrar hur snabbt denna setupen kommer gå!
Hebo överliggande urpluggat
Metrakit handmade / Airsal båda 70cc
19mm förgasare
11/13 - 52 drev
Något mer ni behöver veta?
tacksam för svar!
Fikon skrev:Barikit 50cc Racing
Gianelli 2t
19mm Dellorto Stage6 Racing
Fullflödestratt
Ostrypt CDI
ProRace Lameller + fjädrar
Hur snabbt tror ni?
ingen som vet?
85-90 med 12/53